Tak jsem spáchal plánek a k němu malé povídání. Plánek je pod následujcím odkazem.
http://sweb.cz/Drsna.stena/radek_k.jpg
Začnu tím co se mi moc nelíbí a co by mohlo dělat problémy. Snažil jsem se co nejvíc rozvinout lokálku do délky, aby stanice nebyly nalepené těsně na sobě. Daní za prodloužení trati jsou malé vzdálenosti mezi jednotlivými úseky trati (hlavně v místě oblouků), ale je tam převýšení a dál je možné do nejkritičtějších míst vysázet les. Další věcí je, že z "hlavní" trati je vidět téměř jen nádraží. Též jsem se nevyhul tunelu na lokálce, která je jinak vedena tak, aby co nevíce kopírovala terén a stavby jsou minimalizovány na pár propustků. Jak jsem už psal nejsem "téčkař" a nevím, zda je poloměr 310 (který je použitý jako minimum) dostačující. Na hlavní trati je min. poloměr cca 400mm. Neřešil jsem skryté nádraží, pokud by byl zájem mohu ho dodělat, v případě oválu (viz předchozí návrhy) by se SN vešlo do zadní části, ale přesto je nutné klesat na úroveň cca -25mm kvůli nadjetí lokálkou.
Tak a teď se projedeme po kolejišti. Je chvilka po poledni a my jedeme v osobním vlaku. "Ušatá" 464.0 v čele se snaží a vlak jede na čas, takže už čekáme na chodbičce u dveří, protože za chviličku budeme vystupovat. Jen co vlak vyjede z tunelu, mine vjezdové návěstidlo (kvůli viditelnosti umístěné vlevo), vjíždí přes kolejovou spojku na druhou kolej středně velké odbočné stanice. Na koleji č. 4 před staniční budovou stojí Hurvínek M131.1, kterým budeme za chvíli pokračovat. Než se vydá na cestu máme chvíli času, tak se můžeme dívat jak signalisté staví vlakovou cestu po první koleji. Poté stanicí prosviští rychlík tažený Šlechtičnou 475.1, který tu ale nestaví. Poté si "Ušatá" odfoukne a osobák se dá do pohybu. Zanedlouho se rozjede i náš motorák. Hned za poslední výhybkou začíná stoupání, tak se snaží o 106 a za hlomozu motoru zmizí v tunelu.
Než vyjedeme z tunelu, tak se ještě vrátíme zpátky ke stanici. Po odjezdu motoráku je tu celkem klid, jen na třetí koleji čeká manipulák na odhlášku za rychlíkem, než se vydá na další cestu.
Stanice byla původně menší než dnes, ale koncem 19. století vznikla místní trať. Společnost místní dráhy vybrala jako nejvhodnější místo pro napojení lokálky právě naši stanici, a zároveň v ní zřídila i zázemí pro provoz na lokálce. Byla vybudována dvoumístná výtopna, bez točny. Na lokálce totiž sloužily tendrovky, které se neobracely. Přibyly i manipulační koleje. Ve třicátých letech se v provozu poprvé objevily motorové vozy, které posléze přebraly většinu osobní dopravy na místní trati. Dnes se o remízu dělí motorový vůz s lokomotivami 423.0, která se starají o vozbu manipulačních vlaků na lokálce.
Ale náš vlak už vyjel z tunelu a blíží se přes násyp s propustkem k úvraťové staničce. Bohužel při stavbě trati nebyly jiná možnost jak vystoupat na potřebnou výšku, než právě úvrať. Před vjezdem do stanice vlak zastavuje, vlakvedoucí vyskakuje a jde přehodit výhybku, která je v základní poloze přehozena směrem do koncové stanice. Vlakvedoucí počká u výhybky, po průjezdu motoráku do stanice ji přehodí zpět a pomalým krokem jde za vlakem, který už zastaví u perónu. Vystupuje pár lidí, strojvedoucí jde k telefonu v kanceláři staniční budovy, odhlásí se dispečerovi a vyžádá si souhlas k další jízdě. Po návratu do motorového vozu si přejde na druhé stanoviště a vlak je připraven k odjezdu. Vlak stoupá mezi kopci, trať maximálně kopíruje terén, takže zde nenajdeme žádné obrovské násypy ani dlouhé mosty. Stavitelé se snažili co nejvíce ušetřit i za cenu prodloužení trasy. Míjíme lichoběžníkovou tabulku, odbočku na vlečku a vjíždíme na třetí kolej v koncové stanici. Z vlaku vystoupí všichni cestující a před nádražím se rozbíhají směrem k domovům, jen pár jich přestoupí do autobusu Škoda 706 RTO, který čeká před nádražím. Strojvedoucí z kanceláře zatelefonuje dispečerovi aby se odhlásil. Na první koleji už oddechuje „Velký Bejček“ 423.0 v čele krátkého manipulačního vlaku (délka vlaků je zde omezena nejen délkou kolejí v úvraťové stanici, ale i sklonem trati). Před naším příjezdem vytáhl vozy z vlečky, nabral prázdný vůz Vt od rampy a teď už čeká na odjezd. PO obdržení souhlasu mizí za zatáčkou strojvedoucí od motoráku může zahájit posun. Zajede s motorovým vozem k remíze, která byla postavena pro odstavení nocujících strojů a teď před ní stojí přívěsný vůz. Vytáhne ho na první kolej před staniční budovu a objede po třetí koleji. Do dalšího odjezdu má ještě čas, poveze zaměstnance z ranní šichty v blízké továrně. Jenže na jeho odjezd my už čekat nebudeme a raději si skočíme naproti nádraží do restaurace na pozdní oběd. Však vám při tom cestování (i při čtení) určitě vyhládlo.