Strávil jsem nějakou tu hodinu "leteckým" průzkumem přípojných stanic ČR a následným vyhledáváním fotek před těmi nejnovějšími rekonstrukcemi a zjistil jsem (pro mne) docela zajímavé skutečnosti, které bych shrnul asi následně
Valná většina stanic má/měla osovou vzdálenost těch 5m. U takových stanic jsem vypozoroval následující typy nástupišť
- panelový ostrov (pro mě absolutně nezajímavé)
- ostrov vysypaný, ohraničený obrubníky (Kostelec u Jihlavy)
- jednostranné s panelem a zbytek dosypán (Valšov, Letohrad - taky nic)
- jednostranné sypané (Újezdec u Luhačovic,Kostelec u Jihlavy), výška od TK se mi zdála často docela malá
- celá sypaná (Martinice v Krkonoších, Rakovník, Dolní lipka)
Pak tu jsou stanice s řekl bych netypickým rozložením jako třeba právě Znojmo a nebo zmíněný Kostelec u Jihlavy. Zde není zachována stejná osová vzdálenost u všech staničních kolejí a je tu širší ostrovní nástupiště. V případě Kostelce sakra širší
Otázka zní, proč tomu tak je? Jaký důvod může být k takovému rozložení?
Z poznatků jsem vyvodil, že pokud budu chtít "drandit" s ještěrkou po stanici, musím mít široký ostrov aaaa nebo ... to byla ta prvotní otázka,
PajaF píše:A ted pomalu pro tebe...
počítat umím
... jak zmínil kolega Lajbl o Rakovníku - nástupiště celé vysypané, tam věřím, že by to s tou ještěrkou ve skutečnosti i šlo
... Miniatur ještěrka má 11mm. Případně asi i na tom s jednou hranou, v náklonu, jak zmínil Michal, ale opravdu se tam vešla? To pak ta ještěrka nemohla být mezi dvěma vlaky, ne?
Další, čeho jsem si všiml, je, že počet dopravních kolejí(s nástupištěm) je jen výjimečně vyšší než 4 a to i u stanic, kde bych osobně čekal větší provoz.
Tak a teď babo raď.
Mimochodem.. o jeden paprsek to po drobné úpravě šlo, snad se tam vleze všechno, jak si představuji