Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 16 kvě, 2021 12:28 pm

Hospodářské družstvo zase takhle vypadalo v Kralupech nad Vltavou.
Je zde i silniční váha.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Zlámalík » ned 16 kvě, 2021 7:35 pm

To je zajímavý. Ve všech vláknech je mrtvo, jen u Tempotaxiho SE to staví.
Ale asi jsem na to přišel: zotročil ostatní modeláře, aby mu na tom makali. To by vysvětlovalo obě skutečnosti.

Jinak obdivuju to nasazení a provedení, mnozí připomínkujeme detaily, ale ono to ve finále vypadá vážně dobře. Jen tak dál!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2645
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 17 kvě, 2021 9:54 pm

Nákladový prostor se o kousek rozšířil o silniční váhu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 17 kvě, 2021 9:56 pm

Obilné silo je před dokončením. Dále jsem postavil kusou kolej.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 17 kvě, 2021 9:59 pm

Když přidám do koleje výsypnou jámu, tak je potřeba ji i zastřešit. Ale to se bude muset celé obilné silo zvednout. Budu to muset celé přeměřit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Jirkátor » úte 18 kvě, 2021 4:49 am

Tempotaxi píše:Když přidám do koleje výsypnou jámu, tak je potřeba ji i zastřešit...

Vím, že to asi nebude úplně ideální, ale než zvedat celou stavbu, tak co zkusit dát jen střechu z vlnitého plechu ve tvaru obráceného V na trubkové konstrukci?
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 18 kvě, 2021 7:33 am

Jirkátor píše: Vím, že to asi nebude úplně ideální, ale než zvedat celou stavbu, tak co zkusit dát jen střechu z vlnitého plechu ve tvaru obráceného V na trubkové konstrukci?

Zásadní rozměr, který jsem ještě nezkontroloval, a většině modelářů tenhle rozměr nevadí, je výška nakládací lávky a výška podlahy vozu.
Od tohoto rozměru se bude vše pak vyvíjet dál.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 18 kvě, 2021 7:42 am

Obilné silo ve Zbečně byl jen sklad na pytlované zboží.
Takže modelově to není moc zajímavé.
Pokud by se udělala výsypná jáma, tak se mohou použít na to přizpůsobené vozy, jako jsou vozy Zsa.
A když nejsou výsypné otvory, tak se to provede takto.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 18 kvě, 2021 12:04 pm

Jen taková malá poznámka.
Ve skutečnosti je nákladní rampa nízká a kusá kolej, která byla dříve průjezdná kolej, je dál od rampy.
Jak jsem zjistil, zde musel být prostor na ruční nošení pytlů. Pěkně na ramena a jedem. Není nad ruční práci.
Obrázek
Takže, jakákoliv úprava musí být citlivá a dobře naměřená. Předělat něco na trochu něco jiného je většinou nevratný zásah a vše se musí pořádně promyslet.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 kvě, 2021 6:22 pm

Nejprve jsem obilné silo výškově přeměřil.
Za prvé: když se výška zvedne o 3 mm, tak se dostane hlava kolejnice do stejné výšky, jako je beton kolem budovy.
Za druhé: když se výška zvedne o 5 mm, tak podlaha vozu je ve stejné výšce, jako je nakládací rampa.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Takže mám momentálně dvě modelové možnosti.
U první možnosti se nebude dělat výsypná jáma a tím pádem nebude ani zastřešení.
Při druhé možnosti, u výsypné jámy udělat obrubník, aby se vyrovnal rozdíl mezi betonovou podlahou a hlavou kolejnice. Tím pádem i rozměrově se může stávající stříška nad rampou prodloužit a tím pádem bude i zastřešení výsypné jámy.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 kvě, 2021 6:28 pm

Dále jsem upravil délku kusé koleje o další volnou skládku. Třeba v sezóně se zde můžou nakládat brambory a řípa.
Příklad je třeba zde ze stanice Lenártovce v roce 1960. Ještě v této době byl i koňský potah. A vše se dělalo ručně.
Obrázek
Obrázek
A když je řepy hodně, vlastně moc, tak se zavolá tehdejší mechanizace.
Rimavská Sobota v roce 1963.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 kvě, 2021 6:32 pm

Stanice Nová Ves bude mít také sypaná nástupiště, která budou na jedné straně ukončena betonovou hranou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Ivan » stř 19 kvě, 2021 8:46 pm

A co dát sypku výše o 4 mm? Ten 1 mm se v tom skoro ztratí. A když ne, spíš bych se držel rampy.

Jinak ti to fakt hezky přibývá :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 kvě, 2021 1:21 pm

Plno maličkostí většina modelářů neřeší.
Položí koleje, nějak to zaštěrkují nebo použijí geoline kolejivo a zase použijí štěrk nebo trávu. Plácnou k tomu nebo přímo na to budovu a je hotovo. A dále se nic neřeší.
Přitom ve stanicích, ve výtopně a nákladištích jsou dva základní rozměry výšky kolejiva a přilehlého terénu.
První mírou je pražec, výška pražce je 2 mm a přilehlý terén je ve výšce výšky pražce.
Druhá míra je hlava kolejnice, což je celková výška koleje 4,5 mm a přilehlý terén je ve výšce hlavy koleje.
To znamená, že i dlaždice, kameny (dlažba), beton, asfalt atd. dosahuje některou výšku a to buď výšku pražce, nebo hlavy kolejnice.
Většinou i každá budova nemá podlahu zároveň s okolním terénem. Kromě třeba garáží, továrních hal a podobně. Ale i zde je podlaha nepatrně výše, než je okolní terén, protože nechce, aby nám při deští vtekla voda do objektu. Což je v praxi, že podlaha je ve výšce aspoň o jeden schod, což v modelu může být třeba 1 mm.
A tohle vše je pak nutno dát do modelu. Někdo to zamaskuje travou, ale přesto nám zůstanou komunikace, chodníky, cesty a pěšiny, kde je vše vidět. Pak to dopadá, že vše pak leží na trávě, ale tráva má růst na těchto příkladech.
Proto se věnuji a zaměřuji se na reálný vzhled, který je pak vidět.
A právě sem patří i správné uložení budovy.
Budova obilného sila má kolem sebe betonový chodník. Který můžeme třeba i zatravnit, ale tím pádem bude tráva výše než podlaha do skladovacích prostor. Což je špatně. Od kolejí může být betonový chodník zároveň s hlavou kolejnice. Ale od silnice nám tím pádem vznikne schod a ten to terén bude mít výšku pražce. Ale u tohoto obilného sila bude přesto nákladová rampa níže. Což je logické. Z přistaveného vozu dostane pracovník pytel na ramena a pak ho položí na rampu, kde se rudlem převeze na uskladnění. Nebo se nakládka a vykládka pytlů dělá přes dopravníkový pás. Pak je výška rampy a výška podlahy vozu zanedbatelná.
Ale pak zde nemůže být výsypná jáma.

Na vykládku nebo nakládku se dal použit stejný nebo podobný dopravníkový pás.
Bratislava CHJD 1969.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 20 kvě, 2021 1:30 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 kvě, 2021 1:26 pm

Kdopak tohle pamatuje vykládka brambor. Pěkná ruční práce a pak byla plná hospoda dělníků.
Ale stejně tohle vždy odnesla armáda ČSLA. Branců bylo plno a vždy bylo nutné vojáky nějak zaměstnat.
Bratislava 1960.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků