Návrh kolejiště TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 úno, 2013 7:23 am

Na konfiguraci Zhlavíku není nic těžkého, stačí si na papír vypsat všechny vlakové cesty, které chceš stavět, což v tvém případě nebude tak složité. Pak jde jenom o to nastavit pro každou cestu polohu příslušných výhybek a dalších zařízení - relé, atd. Mě to celkem bavilo, ale musíš si to udělat sám, protože je k tomu potřeba znát pořadí výhybek a relé na vstupu do Zhlavíka a navíc jednotlivé polohy výměn - rovně nebo do odbočky. A postupně to ladíš čímž odchytáváš chyby v konfiguračním souboru, pokud se spleteš. S případným nastavením můžu pomoct konzultací, už jsem si tím párkrát prošel :)

Co se týká drátařiny, tam je skoro jedno jaký způsob řízení zvolíš - steně musíš tahat dráty ke každému zařízení.

Nevím, zda hodláš osadit stanici i návěstidly - pokud ne tak možná není třeba Zhlavíka a můžeš stavět výhybky ručně jednu po druhé na panelu. Je to ale zdlouhavější a únavnější proces. Pokud chceš i návěstdila, pak bych volil nějakou metodu automatizace - Zhlavík, DCC nebo jinou metodu. Ale oceníš, jak to pak funguje :) Navolíš vlakovou cestu, ona se postaví včetně návěstí a jak odjedeš vlakem přes snímač, cesta se zase rozpadne a návěstidla se shodí zpět na stůj. :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod pepiknemecek » úte 12 úno, 2013 6:49 pm

Souhlas. Zhlavík je něco mezi DCC řízením a klasickým chuchvalcem relátek. Zapojení zvládne úplně každý a je to jednoduché. Zapojíte výhybku a odestujete zda funguje jak má (rovně/odbočka a číslo výhybky podle plánu) Pak zapojíte druhou, třetí,... stejně tak návěstidla, senzory, detektory, relátka, tlačítka a já nevím co ještě. A pak jen naprogramovat. Jednoduše od "prvního" tlačítka. Cesta od tlačítka 1 k tlačítku 2, pokud je tato cesta možná, naprogramuji, pokud tato kombinace není možná pokračuji 1-3, 1-4,....21-22. A pak už jen jezdíte :-)
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod radekkrupka » stř 13 úno, 2013 7:26 am

Jediná otázka je, jak to bude s dostupností zhlavíku a jejich příslušenstvím do budoucna... ale byla by škoda pohřbít něco, co bylo tak dlouho vyvíjeno a zlepšováno!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod pepiknemecek » stř 13 úno, 2013 9:00 pm

Zhlavíky a veškerou elektorniku MTB je možné objednat u mne a to 28.2. Pak se začne vyrábět.
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod lajblt » pát 15 úno, 2013 11:13 am

Upravený návrh inspirovaný chameleonem.

Přípojná stanice má 4 dopravní a 1 manipulační kolej, koncová 2 koleje dopravní a 1 kusou manipulační. V tunelu je kolejová spojka umožňující provoz s i bez SN. Skryté nádraží se čtyřmi kolejemi je v hloubce -10 cm pod hlavní stanicí a je přístupné pomocí dvou tobogánů o jedné smyčce napojených na kolejovou spojku. Elektrické zapojení stanice je možné jen s pomocí páčkových přepínačů naplánovat na 3 regulátory při použití SN (bez SN stačí 2) - obdoba SZZ 1. kategorie (mechanické ZZ).
Minimální poloměr na hlavní trati je R353, na lokálce R310, stoupání max. 37 promile do výšky 10 cm nad základní rovinu.
Přílohy
_modely.biz-peterson-04g4.jpg
_modely.biz-peterson-04g4-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 úno, 2013 11:47 am

Decentní úprava . :wink:Tomáš určitě vylepší.Já jen v rámci svých možnosti.Jsou zachovány všechny čtyři dopravní koleje.Doporučuji šikovně doupravit levé zhlaví :wink:
Přílohy
lajbkt_varianta II.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 úno, 2013 2:42 pm

Ještě drobnější úprava.
Přílohy
LajbltIII.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod lajblt » pát 15 úno, 2013 7:16 pm

Tak jsem zkusil ještě dva návrhy. Problém s budovou přípojné stanice vně panelu je ten, že kolejiště lokálky je na opačné straně než sama budova. Tudíž dlouhý osobní vlak, který stojí na 1. staniční koleji, dělí de facto stanici na dvě části a cestující nemají jak přejít k motoráku na opačné straně (obrázek 1). Pokud tratě obrátím, musí zase lokálka překonat hlavní trať mostem (obrázek 2). Otázka je, co je lepší. Pokud bude staniční budova na vnitřní straně staničního kolejiště jako na původním návrhu, bude zase blízko prostředního oblouku lokálky. Je otázkou, co z těch tří návrhů je vlastně lepší. :?:
Přílohy
_modely.biz-peterson-04g5-3D.jpg
návrh 1
_modely.biz-peterson-04h2-3D.jpg
návrh 2
Naposledy upravil lajblt dne pát 15 úno, 2013 7:24 pm, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod greenery » pát 15 úno, 2013 7:22 pm

Varianta s mostem je jednoznačně lepší.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod Rozsíval Jaroslav » pát 15 úno, 2013 7:36 pm

Co bys řekl na variantu dle tvého posledního obrázku, kde by jsi s lokálkou nepřešel po mostě, ale vedl by jsi ji rovnoběžně podél zadní hrany kolejiště, zavést ji do tunelu, v něm pravou zatáčku půl kruhu,
vyjet z tunelu a dál pokračovat v pravé zatáčce až k horní stanici, jak jsi to měl na obrázku.

Získáš tak místo uprostřed kolejiště, Pro někoho může být nevýhoda, kdy se na lokálce ztrácí vlak z dohledu.
Je to jen možnost, konečný stav závisí na tobě.
HO - analog
Rozsíval Jaroslav
 
Příspěvky: 166
Registrován: stř 25 úno, 2009 8:12 am
Bydliště: Prostějov

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod peterson » čtv 16 kvě, 2013 11:33 am

děkuji všem kolegům kteří přispěli svým návrhem kolejiště a chci se s vámi podělit o finální návrh.
Chci za něj poděkovat tímto Tomáši Lajblovi který si se mnou poměrně užil. :D
Jsem s plánem velice spokojen a poprosím ještě kdo má zájem o komentáře k němu.
Z mého původního plánku nezbylo naštěstí nic :-). Poslechl jsem vaše a Tomášovi rady, dali jsme to dohromady s tím , co jsem od plánku očekával
a vznikl tenhle plán. Takže jestli chcete můžete se k němu vyjádřit..
Tome ještě jednou díky.. :-)
Přílohy
tom_labl_final.jpg
tom_labl_final_skryt.jpg
peterson
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 04 úno, 2013 3:33 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 kvě, 2013 12:45 pm

Netušil jsem,že Menhartice II se dají použít i zde :wink: .Dotaz je,soupravy na dvojkolejce jen krouží :?: Tomáš opět na jedničku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod peterson » čtv 16 kvě, 2013 6:41 pm

Milan správně poznal část svých Menhartic II :-)..natolik se mi líbilly, že jsem je chtěl spojit s Tomovým plánkem.
Měl jsem totiž k dispozici větší prostor než Menhartice II vyžadovaly. Takže vlastně musím přidat ještě dík tobě Milane za tvoje Menhartice II :-D
Jinak jak co bude fungovat ještě s Tomem řešíme.
Slíbil mi ještě navrhnout :-) schéma zapojení jednotlivých úseků, závislostí výhybek a pod. a tím vlastně provozu.
peterson
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 04 úno, 2013 3:33 pm

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 kvě, 2013 6:01 am

Ahoj, kolejiště je přístupné ze všech stran? I tak je vzdálenost od kraje k horní stanici docela veliká a budou se tam blbě čistit koleje. Jinak je to moc pěkné.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 17 kvě, 2013 8:15 am

Kolejiste je moc pekne, budeme stavet neco podobneho :) Ja jsem akorat chtel mit dlouhe koleje v SN, tak misto dvou vedle sebe mi to Tomas hodil na patra :D Jinak jestli jsem dobre pocital, tak prostredek je vzdalen od jednoho kraje 120 cm a od druheho 85 z kazde strany. :) Takze asi bude nejlepsi zacit delat krajinu odprostredka a nebo vymyslet do stredu pristup jinak. Mozna ta horni stanice by mohla byt odklapeci :) Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků