Kolejiště TT 160x125

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 9:48 am

2 vape777: Omlouvám se, nějak jsem si neuvědomil, že celá stanice je na jedné polaritě a řeší se to až v těch oddělených úsecích ve smyčce. Díky.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 9:50 am

Já tomu moc nerozumím,tak se nechci dohadovat,ale když si to překreslím barevně myslím ,že další přerušení netřeba
dá se pořídit něco levnějšího jak ten Lenz?
Přílohy
P2020104.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Ferda » pát 03 úno, 2012 9:53 am

Možná se mýlím, ale falešná dvojkolejka, tak jak ji vidím nemá žádné smyčky, ale je to jen pokroucený ovál. Zbytečně jste Tomáše vyděsili.

Jediné místo, které je třeba řešit je ta 3. kolej!

Řešení má dvě možnosti:
1) Jak píše lajblt - pak nepůjde projet bez zastavení, ale bude to jednoduché a levné
2) Podle lajblta za pomoci smyčkového modulu bez závislosti na vexlích

Edit:
3) Možno i za pomoci těch dvou modulů ve smyčkách jak psal Mirek Lengyel. Pak není´třeba řešit stanici
Naposledy upravil Ferda dne pát 03 úno, 2012 10:31 am, celkově upraveno 2
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 9:56 am

2 Ferda: Takže jsem měl pravdu s tím přepínáním 3. koleje? Potom je možné projet bez zastavení a nebudou potřeba ty dva drahé moduly.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Ferda » pát 03 úno, 2012 10:04 am

lajblt píše:2 Ferda: Takže jsem měl pravdu s tím přepínáním 3. koleje? Potom je možné projet bez zastavení a nebudou potřeba ty dva drahé moduly.

Ano i ne.
Buď dvě smyčky, pak neřeším stanici.
Nebo třetí kolej se smyčkovým modulem, pak mohu projet bez zastavení.
Nebo podle lajblta, pak budu muset zastavit a přepnout.

Je ještě jedno (nedoporučené!) levné řešení. Podle lajblta, jen bez závislostí na vexlích, ale musel by si to pohlídat a přepnout relé ručně ve chvíli, když je celá souprava na třetí koleji. Pokud je někdo masochista, tak by se mu to mohlo i líbit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil Ferda dne pát 03 úno, 2012 10:32 am, celkově upraveno 1
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 10:15 am

2 Freda: Já jsem navrhoval levné blbuvzdorné řešení - 3. kolej oddělená od ostatních na obou koncích (ve spojích výhybek) a přepínaná 2 relátky v závislosti na postavení výhybek buď k 2. nebo 4. koleji (počítáno shora). Pak neřeším ruční přepínání a nepotřebuju smyčkové moduly. Čili místo za ~2300,- Kč to bude za nějakých ~200,- Kč. A funguje to automaticky, protože na trati jezdí vlaky jen po správné koleji, tudíž se stanici jsou zleva doprava přístupné jen koleje 3 a 4., při jízdě zprava doleva koleje 1, 2 a 3 (počítáno shora).
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 10:20 am

Ferda píše:
lajblt píše:2 Ferda: Takže jsem měl pravdu s tím přepínáním 3. koleje? Potom je možné projet bez zastavení a nebudou potřeba ty dva drahé moduly.

Ano i ne.
Buď dvě smyčky, pak neřeším stanici.
Nebo třetí kolej se smyčkovým modulem, pak mohu projet bez zastavení.
Nebo podle Mirka, pak budu muset zastavit a přepnout.

Je ještě jedno (nedoporučené!) levné řešení. Podle Mirka, jen bez závislostí na vexlích, ale musel by si to pohlídat a přepnout relé ručně ve chvíli, když je celá souprava na třetí koleji. Pokud je někdo masochista, tak by se mu to mohlo i líbit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Už se v tom zase strácím :lol: :lol:
Bavme se už jen o tom návrhu Mirka,tedy 2x přerušená smyčka.To co je zde zakresleno.
Proč by se muselo zastavovat? ten mudul vratné smyčky by to měl přece právě automaticky přepólovat aby se nemuselo stavět.Jak se zvedne proudový odběr.Aspoň tak jsem to pochopil.Pak de jen o to jestli se dá sehnat toto zařízení levněji než od Lenz
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Ferda » pát 03 úno, 2012 10:28 am

Omluva :oops:
Psal jsem chybně podle Mirka, správně mělo být podle lajblta.

EDIT:
Opraveno i v předchzích příspěvcích.

Pokud jsi si jistý, že se ti všechny soupravy vždy vejdou na třetí kolej, pak je nejlepší řešení jeden smyčkový modul jen pro tuto kolej a nemusíš se zabývat závislostí na vexlích a můžeš projíždět stanicí křížem krážem bez zastavení.
Totéž lze podle lajblta pomocí relé, jen v případě průjezdu křížem přes stanici budeš muset zastavit a přepnout.

V případě, že by se nevešla souprava na třetí kolej, pak je lepší řešit to dvěma moduly ve smyčkách. Tam by se souprava vešla vždy.
Naposledy upravil Ferda dne pát 03 úno, 2012 10:45 am, celkově upraveno 1
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 10:38 am

2 Tomáš: Smyčkové moduly LENZ ani jiné opravdu nepotřebuješ. Pročti si to, co jsem napsal ve svých příspěvcích. Bude to fungovat automaticky, bez zastavení a jen na základě toho, kam postavíš výhybky.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Ferda » pát 03 úno, 2012 10:46 am

lajblt píše:2 Tomáš: Smyčkové moduly LENZ ani jiné opravdu nepotřebuješ. Pročti si to, co jsem napsal ve svých příspěvcích. Bude to fungovat automaticky, bez zastavení a jen na základě toho, kam postavíš výhybky.

Né v případě průjezdu křížem!
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 10:53 am

lajblt píše:2 Tomáš: Smyčkové moduly LENZ ani jiné opravdu nepotřebuješ. Pročti si to, co jsem napsal ve svých příspěvcích. Bude to fungovat automaticky, bez zastavení a jen na základě toho, kam postavíš výhybky.


Jenže já tvému zapojení rozumím tak napůl.
Relátka jsou jasná...ovšem co je bude ovládat a jak budou zapojena?
Pokud by to mělo být ve vazbě přestavníků,tak já budu přestavovat ručně.

přepólování 3.koleje bude záležet na vjezdu z 2. nebo 4.koleje?...(lajcky např. z druhé koleje bude + na 3.koleji nahoře,kdežto ze 4.koleje bude + dole)??

pokud tomu tak je,bude to mít nějakou vazbu na pólování srdcovky EW2?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 10:58 am

2 Ferda: Ano. Ale bude se jezdit na dvoukolejce i po "nesprávné koleji"? Když si to po mně přečteš ještě jednou, tak 3. kolej je buď napojená na OBOU koncích na 2. nebo na 4. kolej. Čili NIKDE nedojde ke zkratu.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 11:00 am

Ferda píše:
lajblt píše:2 Tomáš: Smyčkové moduly LENZ ani jiné opravdu nepotřebuješ. Pročti si to, co jsem napsal ve svých příspěvcích. Bude to fungovat automaticky, bez zastavení a jen na základě toho, kam postavíš výhybky.

Né v případě průjezdu křížem!



Ferdo díky za informace,ale myslím,že už je na čase to definitivně odklepnout.
A)kolejiště je koncept "pro děti" tedy bez složitých zapojení
B)na 3.kolej se toho moc nevleze,do smyčky ano.
c) děti budou určitě chtít vidět jezdit vlaky křížem.
D)existuje levnější modul..než Lenz..pokud ne budu muset víc pracovat :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 11:01 am

2 Tomáš: Co znamená přestavovat ručně? Výhybky nebudou mít žádné elektrické přestavníky a budeš je přehazovat RUKOU? Nebo budou mít výhybky ovládání tlačítky a přes ně se budou napájet přestavníky, které hýbou jazyky?

Pokud budeš chtít jezdit "křížem", tj. i po trati "v protisměru", tak budeš muset zvolit tu variantu "víc pracovat". Pokud budou jezdit vlaky na dvoukolejce jen "po správné koleji", tj. vpravo ve směru jízdy, pak tě to bude stát jen ta dvě relátka napojená na ohlas přestavníků výhybek.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 11:10 am

lajblt píše:2 Tomáš: Co znamená přestavovat ručně? Výhybky nebudou mít žádné elektrické přestavníky a budeš je přehazovat RUKOU? Nebo budou mít výhybky ovládání tlačítky a přes ně se budou napájet přestavníky, které hýbou jazyky?

Pokud budeš chtít jezdit "křížem", tj. i po trati "v protisměru", tak budeš muset zvolit tu variantu "víc pracovat". Pokud budou jezdit vlaky na dvoukolejce jen "po správné koleji", tj. vpravo ve směru jízdy, pak tě to bude stát jen ta dvě relátka napojená na ohlas přestavníků výhybek.



Přestavovat ručně : tzn a) pomocí táhel (kladka) b) páčkový přepínač bude tahat přez strunu vyhýbku a sám se postará o polaritu srdcovky.
http://files.model-railway.webnode.cz/2 ... tavnik.gif
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků