od pekl024 » čtv 03 úno, 2011 9:01 pm
Pro někoho dalšího kdo bude stavět : ( nestálo by za samostatné téma Bezdružice? )
V roce 1930 byl zahájen provoz motorových vozů na trati a nedlouho poté se na nákladních vlacích objevily velké parní lokomotivy řady 423. Proto musela být výtopna stavebně prodloužena o dva metry. Ke koleji č. 4 příslušící stání pro motorový vůz, bylo zároveň příčkou odděleno od ostatních a strop snížen pro usnadnění vytápění. Střecha výtopny měla až do roku 2004 velký světlík, snesený při obnově střechy. V rámci akce bylo také zmodernizováno hygienické zařízení a místnost pro strojvedoucí. Vedle výtopny u přístupové cesty stávaly až do počátku let osmdesátých zděné suché záchodky, určené zaměstnancům depa.
Z doby parního provozu na lokálce pochází vodárna s nádrží o objemu 31,5 m3 umístěná ve vyvýšeném traktu výtopny. Voda se sem čerpala ze 14 metrů hluboké studny, vybudované za depem. Studna je dodnes použitelná pro potřeby příležitostních jízd s parními lokomotivami.
Na 1. staniční koleji a 4. koleji vedoucí do depa, byla provedena nová pokládka koleje v roce 1979. Potřebná obnově svršku na 6. a 8. koleji depa proběhla od prosince 2006 do ledna 2007. Některé vytěžené kolejnice pocházely až z roku 1901. Při té příležitosti došlo také k úpravě terénu za 8. kolejí u depa.