Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZkvíz

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » sob 18 úno, 2012 6:20 pm

Mohu potvrdit popelové jámy mezi remízou a točnou a potom následovala uhelná skládka.Remíza dvojkolejná průjezdná - popelové jámy vedle sebe - točna - skládka uhlí.Odmítám zde zveřejnit doklad z důvodu aktuálnosti provozních pomůcek DKV PRAHA/PP M.Boleslav.Na koleji 17 je ještě pozůstatek výhybky číslo 24 vedoucí kdysi přímo na točnu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Max » sob 18 úno, 2012 6:46 pm

Dotaz na Milana : mezi velké modelářské prohřešky patří třeba most vedoucí nad stanicí, ale někdy tomu tak bývalo, jak ukazuje stará mapa tratí, které máš kousek od baráku. Máš k tomu nějaké podrobnosti ? Nebo i fotku ?
Zde by pak mohlo dojít k tomu, že vlak co projel po mostě za chvíli pojede pod ním.......vlakodrom jako hrom !
Přílohy
marklowice_.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » sob 18 úno, 2012 7:05 pm

Max píše:Dotaz na Milana : mezi velké modelářské prohřešky patří třeba most vedoucí nad stanicí, ale někdy tomu tak bývalo, jak ukazuje stará mapa tratí, které máš kousek od baráku. Máš k tomu nějaké podrobnosti ? Nebo i fotku ?
Zde by pak mohlo dojít k tomu, že vlak co projel po mostě za chvíli pojede pod ním.......vlakodrom jako hrom !


Opět to není vlakodrom.Je to křížení tratí.Spodní trať dvojkolejná je Košicko-Bohumínská ,horní trať jednokolejná je vedena ze stanice Suchau( Suchá) do stanice Teschen (Český Těšín) vedena a postavena přes řeku Olši a Markvartovice.Dle vedení tratě je stav kolem roku 1918,protože mi chybí trať z Těšína do Žebrzydowice.Trať nikdy nevedla přes stanici Louky nad Olší.

Vývoj situace po letech.
Přílohy
656843.jpg
656840.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » sob 18 úno, 2012 7:07 pm

Ještě něco k té Mladé Boleslavi.zdroj Podžalské muzeum
Přílohy
867.jpg
867.jpg (161.91 KiB) Zobrazeno 6150 krát
850.jpg
850.jpg (237.59 KiB) Zobrazeno 6150 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Max » sob 18 úno, 2012 7:45 pm

Boleslav - bezva fotky Milane, taky jsem je někde dobře uložil a nemohu je teď najít. Na té druhé je právě to místo jak jsem psal, asi 50 m od točny východně, tak se sypal popel a mour. Těsně u mašiny je vzadu vidět vůz ex DRB, je už mimo koleje. Něco podobného jak dělá ROCO. Možná někde bude zblízka.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 18 úno, 2012 7:54 pm

Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Vladimír_B » ned 19 úno, 2012 3:35 pm

Max píše:
Vladimír_B píše: Podle kontaminaček byly popelové jámy mezi remízou a točnou a uhelné skládky až za točnou - další boření mýtů ...

Tak jsem tady zkopíroval tu mapy z kontaminaček - a musím tedy ocenit tvůj perfektní zrak, když z té fotky rozpoznáš, kde jsou kanály......

Díky. Kanály jsou tam opravdu vidět. :wink: :D Já ale vycházel ze současných fotek a leteckých map. Jen jsem to napsal jinak než jsem to myslel. :oops:

Podle fotek to vypadá, že točna byla napájena vzdušným vedením, a proto měla tu "hrazdu".

Děkuji za plánek, fotky a další doplňující info. Jinak další fotky jsou nalezení ve Světě Železnice 20, článek o provozu T466.0 v MB. Sem to pochopitelně dát nemůžu (v případě zájmu přes SZ :wink: ). Mmch. je tam vidět ještě jedna kolej z točny vedoucí mezi 19. a 21. kolejí a ten vážní domeček byl mezi 17. a točnou. Díky

A ještě dvě věci:
1. most nad nádražím je také v Plzni http://www.mapy.cz/#x=13.374972&y=49.740224&z=17
2. páni moderátoři, nezasloužila by si výtopna M.B, vlastní vlákno třeba v Podkladech ke stavbě? Tady to časem zapadne...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Max » ned 19 úno, 2012 4:34 pm

milan ferdián píše:Spodní trať dvojkolejná je Košicko-Bohumínská ,horní trať jednokolejná je vedena ze stanice Suchau( Suchá) do stanice Teschen (Český Těšín) ......Trať nikdy nevedla přes stanici Louky nad Olší.

No to to bych až tak moc netvrdil, že horní trať nevedla přes (= nad ) Loukou.
V roce 1958 to tam vypadalo takhle, takže ten most opravdu nad stanicí Louka je , stejně jako na té mapě z dob kkStB. Stanice není jen výpravní budova, ale celý úsek mezi oběma vjezdovými návěstidly.
Nezdvíhali ten most kvůli elektrizaci ? Podle stínu jsou jeho pilíře hodně vysoké.
Přílohy
marklowice_louka.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod Max » ned 19 úno, 2012 4:57 pm

Vladimír_B píše: Mmch. je tam vidět ještě jedna kolej z točny vedoucí mezi 19. a 21. kolejí a ten vážní domeček byl mezi 17. a točnou.

Ale tam nikdy žádná kolej nebyla.......
Ten domek od staré váhy ózi opravdu namaloval na opačnou stranu, dnes tam je místo domku jenom plechová skříň od nové váhy.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 19 úno, 2012 5:13 pm

Tady ještě odkaz na plánky stanic - Ml. Boleslav Hl. N. je tam ještě s točnou.

http://koleje.kx.cz/abc.htm
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty -pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 úno, 2012 5:32 pm

Max píše:
milan ferdián píše:Spodní trať dvojkolejná je Košicko-Bohumínská ,horní trať jednokolejná je vedena ze stanice Suchau( Suchá) do stanice Teschen (Český Těšín) ......Trať nikdy nevedla přes stanici Louky nad Olší.

No to to bych až tak moc netvrdil, že horní trať nevedla přes (= nad ) Loukou.
V roce 1958 to tam vypadalo takhle, takže ten most opravdu nad stanicí Louka je , stejně jako na té mapě z dob kkStB. Stanice není jen výpravní budova, ale celý úsek mezi oběma vjezdovými návěstidly.
Nezdvíhali ten most kvůli elektrizaci ? Podle stínu jsou jeho pilíře hodně vysoké.


Žádná trať nevedla přes stanici Louky nad Olší.To co vidíš na kontaminacích jsou již jen traťové koleje společně s kusými pod mostem.A věř mi ,já jsem najezdil pře tento úsek tratě velmi dlouho.Ty stíny jsou dlouhé z důvodu focení ráno,kdy jsou stíny nejdelší.Původní most byl vysoký stejně jak nový.zdroj K-report/Garfield.Tyto fotky si velmi pozorně prohlédni. :!:
Přílohy
655817.jpg
655816.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Max » ned 19 úno, 2012 5:56 pm

Jeff Hopper píše:Tady ještě odkaz na plánky stanic - Ml. Boleslav Hl. N. je tam ještě s točnou.

http://koleje.kx.cz/abc.htm

Jó, točna tam je, ale špatně namalovaná. Z té mateční koleje "5 až 15" byla poslední vyhybka na točnu, a rovně přes ni na ten šturc pro 810, jak o něm psal Ózi.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Vladimír_B » ned 19 úno, 2012 6:57 pm

Max píše:
Vladimír_B píše: Mmch. je tam vidět ještě jedna kolej z točny vedoucí mezi 19. a 21. kolejí a ten vážní domeček byl mezi 17. a točnou.

Ale tam nikdy žádná kolej nebyla.......
Ten domek od staré váhy ózi opravdu namaloval na opačnou stranu, dnes tam je místo domku jenom plechová skříň od nové váhy.
Max píše:
Jeff Hopper píše:Tady ještě odkaz na plánky stanic - Ml. Boleslav Hl. N. je tam ještě s točnou.
http://koleje.kx.cz/abc.htm

Jó, točna tam je, ale špatně namalovaná. Z té mateční koleje "5 až 15" byla poslední vyhybka na točnu, a rovně přes ni na ten šturc pro 810, jak o něm psal Ózi.

...tak to by potom vysvětlovalo ten třetí paprsek, ale přijde mi to zbytečné-mít tři vjezdy do depa + další v pokračování na východě.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 19 úno, 2012 7:02 pm

Jo to je možné - já už si přesně jak to tam bylo nepamatuji - je to přeci jenom 20 let. Jinak jsem projel archív CD a tyhle plánky jsou používány ČD jako doplněk k GVD - mám z 2005 a tam je to stejné. Takže budem muset napsat autorům ať to předělaj. 8) 8)
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Max » ned 19 úno, 2012 7:06 pm

Kdo hledá - najde. Někdy. Zde je ten vůz ex DRB.
A druhý snímek je pohled k točně, kde 423.0 stojí u točny v hranicích depa, vpravo olejárna pod širákem. Druhá výměna trojcestné výhybky míří na točnu. Před figurou s uhlím je kolej č.19, za figurou je 21 - pro žádnou další kolej tam jaksi už není místo. Co vykukuje nad střechou Blm jistě každý pozná.
Přílohy
vuz DRB.jpg
vuz DRB.jpg (30.93 KiB) Zobrazeno 5880 krát
tocna MB.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků