návrat

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 19 lis, 2014 3:58 pm

Takže kácení a řezání skříní předběžně domluveno.Nevím,zde se povedou vyrobit rámy do konce roku,ale zase to bude i s vitrínou.Nicméně mi to dává prostor,přemýšlet o konečné podobě přístavby. :D Poslední varianta vypadá jak je patrné z obrázku,pracovní plocha by se zmenšila a přístup by byl hned za dveřmi,ale ty mají zámek,takže by nehrozilo,že by mě někdo srazil ze židle.Sice bych musel s kolejemi klesat a stoupat,ale to bych snad nějak přežil. :D Ta kusá kolej ve výhybně vznikla proto,že mi zbyla jedna pravá veksle,ale klidně ji mohu vrazit do SN.Viditelná část by byla od zelené hranice doleva,pochopitelně ne koleje ve SN.Teď už jen vyřešit dilema,jaký motiv od výhybny směrem ke zdi,nabízí se 2 varianty.
1/opěrná zeď podél kolejí,příměstské nádraží,nad SN vybudovat část města-levnější varianta,složitější řešení vzhledem k osvětlení budov,protože to bude v podstatě dekl,který v případě nehody bude muset býti sejmutelný
2/opěrná zeď,malé nádražíčko,skála stoupající do výše,les -jednodušší avšak dražší varianta vzhledem k počtu stromů
Přiznám se bez mučení,že mě hodně oslovilo kolejiště kolegy z Německa. :D http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=5 ... =rheingold
Přílohy
track2 a.jpg
track2b.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 24 lis, 2014 4:22 pm

Tak je rozhodnuto,objednal jsem již nějaké stavby.Chtěl jsem se pochlubit obrázkem ve 3D,ale zjevně se mi nedaří,takže aspoň takto.
Přílohy
track 2c.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Myšpulín » pon 24 lis, 2014 5:04 pm

Když už to takhle šperkuješ, udělal bych pár změn v SN
1) Na pravé straně bych vyrovnávací oblouk na pátou kolej (počítáno shora) nahradil pravou výhybkou a výhybkou jej spojil se sousední kolejí do smyčky - budeš mít variantní cesty.
2) To samé na levé straně - budeš moci lépe organizovat provoz ve SN a vznikne ti objízdná kolej (svou délkou spíše spojka).
3) Na levé straně bych několik výhybek nahradil angličany a zbylý prostor ke smyčce využil jako kusé koleje pro vratné soupravy nebo sólo motory. Nebudeš jimi blokovat průjezdné koleje. Nechceš li použít angličany, pak za objízdnou kolejí směrem vlevo další výhybku vpravo nahoru a levými výhybkami opět rozvětvit ve směru původních staničních kolejí.
4) Poslední kusá by mohla být v místě, kde kolej do smyčky (při jízdě doleva) uhýbá dolů - zde by byla levá výhybka (za tou případnou z bodu 3) a kusá přímo rovnoběžně s těmi navrženými v bodě 3.

Po těchto úpravách bys měl v SN až 5 průjezdných kolejí na odstavování souprav, až 5 kusých na motory a vratné soupravy, a stále by byla smyčka pro další vlaky průjezdná.

P.S. Navrženo z důvodu, že v SN není nikdy dost místa pro odstavené vlaky :D
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 24 lis, 2014 5:11 pm

Díky za postřehy,ale takhle to je přesně jak potřebuji. :D Já žádný motor nemám(zatím),ale potom ho můžu schovat jinde.Tohle SN je pouze a jenom pro vozbu jako Karwendelexpres tažený E18 apod. :lol: Spíš vymýšlím co na té zelené ploše,v levé rohu asi bude lanovka,za nádražím městečko nebo vesnice. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Myšpulín » pon 24 lis, 2014 5:52 pm

V poho, nic nevnucuji. Ale sám jsem SN zvětšoval právě popsaným způsobem, ačkoli jsem si původně říkal, že to stačí. :D :D Nestačilo. :x :x
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 24 lis, 2014 6:08 pm

Myšpulín píše:V poho, nic nevnucuji. Ale sám jsem SN zvětšoval právě popsaným způsobem, ačkoli jsem si původně říkal, že to stačí. :D :D Nestačilo. :x :x

Mi povídej,já nejdřív SN vytvořil,protože jsem si říkal,že žádné potřebovat nebudu. :D POtom jsem ho 2x rozšiřoval,následně přidělával další(malé o 2 kolejích)to je vlastně rovnou vratka a teď tohle.Naštěstí už není kam,leda do chodby nebo do ložnice. :lol: Ona je tohle vlastně taky vratná smyčka,aby mi nejezdili vlaky na stávajícím kolejišti pořád dokola.Kusé koleje nechci,rozpojování ve SN je problematické a kdo říká,že ne,tak kecá.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Myšpulín » pon 24 lis, 2014 8:39 pm

miroslav lengyel píše:.... Kusé koleje nechci,rozpojování ve SN je problematické a kdo říká,že ne,tak kecá.

Ano, rozpojovat se v SN nemá. Já je taky navrhuji pro sólo motory nebo pro vratné soupravy. Jak na kusou kolej zajede, tak taky vyjede, bez jakékoli manipulace.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » pon 24 lis, 2014 8:47 pm

V jeho době zvrácené soupravy nebyly :-). Já se svou modernou mám sice dvě zvrácené soupravy, ale pochybuju, že je budu někdy, tím bludištěm co dělám, tlačit. Soudruzi v DDR s tím začali v 60. letech, to u nás s tím s velkou slávou začali "trochu" později. Když si jen představím, že za řídící vůz jsem vyplázl jak za ojetou lokomotivu…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 25 lis, 2014 8:15 am

Dovolím si nesouhlasit,nejen že existovaly vratné soupravy,ale dokonce ve více provedeních,tedy jak v elektrické,tak dieselové trakci. :D
http://www.bahnstatistik.de/Galerien/Ga ... Bilder.htm
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 25 lis, 2014 8:31 am

Kdybyste mi radši poradili,co dát na tu vlečku.Zatím jsem tam plácl stáčecí tanky,protože mám dost cisteren,ale ještě nevím.Nicméně času je dost,zatím jsem objednal malé nádražíčko,krytá nástupiště a stavědla.
http://www.masinky.cz/produkt/3185-H0-H ... azek_1.htm
http://www.masinky.cz/produkt/3147-H0-N ... azek_1.htm
http://www.masinky.cz/produkt/3175-H0-N ... azek_1.htm
http://www.masinky.cz/produkt/7639-H0-S ... azek_3.htm
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » úte 25 lis, 2014 8:47 am

miroslav lengyel píše:Dovolím si nesouhlasit,nejen že existovaly vratné soupravy,ale dokonce ve více provedeních,tedy jak v elektrické,tak dieselové trakci. :D
http://www.bahnstatistik.de/Galerien/Ga ... Bilder.htm


Ehh, blbě jsem to napsal. Myslel jsem soupravy s lokomotivou a řídícím vozem a ne víceméně pevné elektrické soupravy. Např. soupravy tažené/tlačené V180 z 60. let. V tom mi přijde celkem paradoxní, že soupravu schienenbusu bylo potřeba objíždět.
Obrázek
U DB jezdilo cosi s V36 v 50. letech, ale to jsem nějak blíž neštudoval, je to mimo mojí oblast zájmu.
Obrázek
Naposledy upravil Barbucha dne stř 09 zář, 2015 8:32 pm, celkově upraveno 1
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » úte 25 lis, 2014 8:52 am

To první stavědlo mi přijde trochu předimenzovaný :-).
Já dávám na vlečku malinkou strojírnu a pak fabriku na barvy, tam můžou jezdit jak cisterny, tak i Géčka. Obě fabriky budou mít společnou kotelnu, tak i to uhlí.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 25 lis, 2014 9:01 am

S těmi soupravami rozumím. :D S tím stavědlem se to má tak,že se z něho budou obsluhovat jak výhybky v hlavní trati,tak ty veksle na vlečce a navíc jsem vždycky takové stavědlo chtěl na kolejišti mít. :lol: S tou vlečkou musím ještě popřemýšlet,staveb je dostatek.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: návrat

Příspěvekod Barbucha » úte 25 lis, 2014 9:05 am

V tom případě proti stavědlu vůbec nic nemám :wink:
Tady jsou ty barvy od Kibri 39813:
Obrázek
Můžeš si to přejmenovat na I.G.Farben, ať seš v epoše.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: návrat

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 25 lis, 2014 9:10 am

H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků