Plán DEPA

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Tomáš » stř 23 led, 2008 6:31 pm

hele tak kdyby to Michal chtěl nascanovat,tak to kupovat nemusíš,aspoň si odzkouším novou tiskárnu...ale i tak dík..no pokud by cena byla za 100kč tak to samozřejmě beru knižně 8)
Ono to depo je celkem rozsáhlej projekt,nikdy jsem před tím po ničem takovým nepátral a chodit v Brně do Depa a na vše se vyptávat mi přijde blbý..asi by mě brzo nechali rozjed vlakem :lol: ...vím jak to u nás nemaj moc rádi když se jim lidi motaj pod nohy
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Sandy » stř 23 led, 2008 7:39 pm

milan ferdián píše:......
[Koukám na ty vaše ceny a nestačím se divit.První jsem měl za dvacku 20,-Kčs a tu druhou Depa asi za 26,-Kč.

Taky jsem o takových cenách slyšel. Ale bylo to prej těsně po druhý světový .... :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1514
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Sandy » stř 23 led, 2008 7:45 pm

Tomáš píše:hele tak kdyby to Michal chtěl nascanovat,tak to kupovat nemusíš,aspoň si odzkouším novou tiskárnu...ale i tak dík..no pokud by cena byla za 100kč tak to samozřejmě beru knižně 8)
Ono to depo je celkem rozsáhlej projekt,nikdy jsem před tím po ničem takovým nepátral a chodit v Brně do Depa a na vše se vyptávat mi přijde blbý..asi by mě brzo nechali rozjed vlakem :lol: ...vím jak to u nás nemaj moc rádi když se jim lidi motaj pod nohy

Beru na vědomí. :!:
A je pravda, že na "hlaváku" se občas seženou věci o dost výhodněji ... :shock:
Já tu knížku mám i když depo nestavím a ani ho neplánuji. Ale při listování v ní si představuji, jaké to bylo krásné, když jsme u nás na "kameňák" chodili "čmuchat" kouř. :oops: :lol:
Sandy
 
Příspěvky: 1514
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod hanz » stř 23 led, 2008 7:50 pm

díky moc za ty naskenvoané listy :)

ještě blbej dotaz možná: proč tam píšou, že točna je třeba jen pro parní provoz a pro motorový je zbytečný?
hanz
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 23 pro, 2007 10:53 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod JBr » stř 23 led, 2008 9:25 pm

Parni lokomotivy mely vetsinou omezeni rychlosti pro jizdu tendrem vpred, tudiz bez otoceni by to bylo neekonomicke, protoze cesta na jednu stranu by trvala delsi dobu nez na druhou. Krom toho by to bylo taky nepohodlne :) Proto se stavely tocny nebo triangly na otaceni. U motoru to teoreticky neni potreba, protoze proste fira prehopsne z jednoho stanoviste na druhe.

Na druhou stranu valna vetsina dep byla postavena za dob parni trakce, takze tam ta tocna je. Pokud je navic v depu rotunda, tak je tam tocna i logicka i ted, protoze jinak by do ni neslo zajizdet bez slozite spleti koleji s vyhybkami.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod hanz » stř 23 led, 2008 9:27 pm

JBr píše:Parni lokomotivy mely vetsinou omezeni rychlosti pro jizdu tendrem vpred, tudiz bez otoceni by to bylo neekonomicke, protoze cesta na jednu stranu by trvala delsi dobu nez na druhou. Krom toho by to bylo taky nepohodlne :) Proto se stavely tocny nebo triangly na otaceni. U motoru to teoreticky neni potreba, protoze proste fira prehopsne z jednoho stanoviste na druhe.

Na druhou stranu valna vetsina dep byla postavena za dob parni trakce, takze tam ta tocna je. Pokud je navic v depu rotunda, tak je tam tocna i logicka i ted, protoze jinak by do ni neslo zajizdet bez slozite spleti koleji s vyhybkami.


děkuji za důkladnou a vyčerpávající odpověď :) mno jo je to logický, jen jsem měl trochu zapojit mozek :D díky!
hanz
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 23 pro, 2007 10:53 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 24 led, 2008 11:02 am

JBr píše:Parni lokomotivy mely vetsinou omezeni rychlosti pro jizdu tendrem vpred, tudiz bez otoceni by to bylo neekonomicke, protoze cesta na jednu stranu by trvala delsi dobu nez na druhou. Krom toho by to bylo taky nepohodlne :) Proto se stavely tocny nebo triangly na otaceni. U motoru to teoreticky neni potreba, protoze proste fira prehopsne z jednoho stanoviste na druhe.

Na druhou stranu valna vetsina dep byla postavena za dob parni trakce, takze tam ta tocna je. Pokud je navic v depu rotunda, tak je tam tocna i logicka i ted, protoze jinak by do ni neslo zajizdet bez slozite spleti koleji s vyhybkami.

Jen doplním, že i některá depa z dob parní trakce točnu nemají, protože se lokomotivy otčely na trianglu Např.: Praha Masaryk. nádraží, ale zato je tam přesuvna.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Houmr » čtv 24 led, 2008 11:18 am

Triangl nedaleko od nás. Meziměstí uprostřed trianglu je depo.
http://www.mapy.cz/#x=137226336@y=137884288@z=15@mm=FP
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Yarda » čtv 24 led, 2008 12:04 pm

V letohradě je dokonce triangl neprůjezdný a zakončený kusou kolejí, postavený jen k účelu otáčení lokomotiv.
http://www.mapy.cz/#x=137860320@y=135775792@z=16@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=letohrad@sss=1@ssp=125080485_129091457_146019237_145459073
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod marwin » čtv 24 led, 2008 12:07 pm

JBr píše:Parni lokomotivy mely vetsinou omezeni rychlosti pro jizdu tendrem vpred, tudiz bez otoceni by to bylo neekonomicke, protoze cesta na jednu stranu by trvala delsi dobu nez na druhou. Krom toho by to bylo taky nepohodlne :) Proto se stavely tocny nebo triangly na otaceni. U motoru to teoreticky neni potreba, protoze proste fira prehopsne z jednoho stanoviste na druhe.

Na druhou stranu valna vetsina dep byla postavena za dob parni trakce, takze tam ta tocna je. Pokud je navic v depu rotunda, tak je tam tocna i logicka i ted, protoze jinak by do ni neslo zajizdet bez slozite spleti koleji s vyhybkami.


jen male doplneni. V kladenskem depu byl take triangl. Jako zajimavost, zde je i 3-mistna rotunda, do ktere se vjizdi pres vyhybky.
http://www.mapy.cz/#x=132365968@y=13610 ... _135781776
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod JBr » čtv 24 led, 2008 1:11 pm

Ja vim, ze jsem to napsal hodne obecne :) Na druhou stranu treba takove rozsahle rotundy jako jsou v Ceske Trebove nebo ve Vrsovicich imho jinak nez tocnou udelat nejdou.

Trebova: ortofoto na mapy.cz

Vrsovice: ortofoto na mapy.cz
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Tomáš » čtv 24 led, 2008 1:59 pm

tak to je síla tomu říkám depo :lol: ..to u nás v Brně jsou jenom depíčka..aspoň ty na který sem narazil...jinak bylo by ještě možno rozvéct tu odpověď jak je to s tou otočenou párovkou?...jestli jsem to dobře pochopil tak bylo nevýhodné jed tendrem napřed...proč tam bylo to omezení? napadlo mě kvůli výhledu ale když vemu takovou 742 tak z tý musí bejt taky kulový vidět
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod StandaR » čtv 24 led, 2008 2:03 pm

Tomáš píše:tak to je síla tomu říkám depo :lol: ..to u nás v Brně jsou jenom depíčka


Já bych řekl že v Maloměřicích je taky slušný depo :D
H0 V Epocha osobní, VI Epocha Nákladní

Víc změněných plánů, než kdy výrobci vyrobili modelů :)
StandaR
 
Příspěvky: 750
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod Tomáš » čtv 24 led, 2008 2:06 pm

Abe Simpson píše:
Tomáš píše:tak to je síla tomu říkám depo :lol: ..to u nás v Brně jsou jenom depíčka


Já bych řekl že v Maloměřicích je taky slušný depo :D


No tak slušný jak se to vezme...není zas až tak velký a je určený hlavně el.trakci..mám to tam dobře prolezlý,už 2x mě vyhodili :lol: :lol: ..ale to je spíš moderní typ depa..žádná točna...jen takový to posunovací zařízení v dílnách
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Yarda » čtv 24 led, 2008 2:16 pm

Tomáš píše:..jinak bylo by ještě možno rozvéct tu odpověď jak je to s tou otočenou párovkou?...jestli jsem to dobře pochopil tak bylo nevýhodné jed tendrem napřed...proč tam bylo to omezení? napadlo mě kvůli výhledu ale když vemu takovou 742 tak z tý musí bejt taky kulový vidět

To omezení při jízdě vzad platí pro párovky s vlečným tendrem, kvůli mizerným jízdním vlastnostem tendru tlačeného před mašinou a tendenci k vykolejení. Tendrovky (tedy loko s "integrovaným" tendrem) rychlostní omezení pro jízdu vzad neměly (až na nepodstatné výjimky).
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník