HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod lajblt » úte 24 bře, 2015 7:50 pm

Každé kolejiště je tak trochu kompromis mezi původní ideou a maximem možného. Podařilo se mi vytvořit univerzální vratnou smyčku umožňující otočení vlaku z libovolného směru a SN umožňující odstavení 3 souprav při možnosti průjezdu dalšího vlaku. Ovšem cenou za to je zrušení úseku tratě s mostem. A prohodil jsem vedení hlavní a vedlejší tratě, protože namísto hlavní tratě je první část SN.

Kromě toho v původním návrhu vychází stoupání z odbočné do koncové stanice na 52 promile. Opravdu je to záměr?
Přílohy
teichman.t-2.3.0.2-7g-2D.jpg
teichman.t-2.3.0.2-7g-SN.jpg
Naposledy upravil lajblt dne stř 25 bře, 2015 7:27 am, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod lajblt » úte 24 bře, 2015 8:03 pm

A ještě varianta bez trojcestné výhybky v SN.
Přílohy
teichman.t-2.3.0.2-7h-SN.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod mizl » úte 24 bře, 2015 8:06 pm

To Bucky_z_Kentucky: Když to tak popisuješ, tak již chápu, jak jsi to myslel. Musím uznat, že máš svým způsobem pravdu. Nicméně to je detail, který většina moc neřeší.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod jirkan » úte 24 bře, 2015 8:25 pm

Pánové,a kolikrát za jedno poježdění proženete soupravy ze skryťáku do skryťáku? Já většinou stihnu otočit jen čast odstavených souprav..... Takže ten otočenej služebák jede "až příště" :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod sidlo » stř 25 bře, 2015 5:50 am

Bucky_z_Kentucky píše:Když ti odjede přes pravé zhlaví a ty počkáš na odpoledne, až se bude vracet, tak ti zprava přijede Brejlovec...


Na těchto diskuzích je hezké, že se téměř vždy najde v reálu nějaký případ, který výjimku nebo nepravidelnost potvrzuje. Dokud jezdily na trati Havlíčkův Brod - Pardubice na osobácích Brejlovci, tak to bylo poměrně běžné. Vlak do Brodu přijel tunelem a do Pardubic se vracel přes most. Takže výpravčí v Rozsochatci a dalších stanicích mohl vidět stejnou soupravu otočenou ve smyčce.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod buddha.ms » stř 25 bře, 2015 6:06 am

Lajblt vyřešil vratnou smyčku úplně geniálně. Ovšem za cenu tratě s mostem. Pokud by stavitel kolejiště mermomocí chtěl trať s mostem, stačí otočit o pár příspěvků zpátky - tzn. odbočka do SN by vedla v tunelu a za odbočkou by trať byla opět viditelná. Mě samotnému, jakožto plánovači toho řešení se mi to nelíbí, navíc ve skryťáku jsou jen dvě koleje, aby se tam smyčka vešla.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod VojtikJ » stř 25 bře, 2015 8:58 am

v ČT se po smyčce jezdí každou chvilku, sice jen náklady, ale to ty soupravy otáčí a potom se rozřadí...
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod buddha.ms » stř 25 bře, 2015 9:06 am

A ještě dotaz, těch 340*255 cm je maximum, co můžeš vydat?
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 25 bře, 2015 10:51 am

buddha.ms píše:Lajblt vyřešil vratnou smyčku úplně geniálně. Ovšem za cenu tratě s mostem. Pokud by stavitel kolejiště mermomocí chtěl trať s mostem, stačí otočit o pár příspěvků zpátky - tzn. odbočka do SN by vedla v tunelu a za odbočkou by trať byla opět viditelná. Mě samotnému, jakožto plánovači toho řešení se mi to nelíbí, navíc ve skryťáku jsou jen dvě koleje, aby se tam smyčka vešla.

Další možností je přidat tobogán a patro. Pak je možné udělat delší kus viditelné trati a navíc bude lepší přístup ke skrytým nádražím, která jsou umístěna v zadní části kolejiště.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod buddha.ms » čtv 26 bře, 2015 9:52 am

Navrhl jsem Ti kolejiště s vratnou smyčkou pro oba směry, s tím, že bys nepřišel o trať s mostem na rozdíl od lajbltova plánu a bez tobogánu. SN má 3 koleje, ale je to dle mého názoru velmi přijatelná varianta. Vadou na kráse je, že rozměr kolejiště má být 340x255 cm. Toto je 343x258 cm. Pokud rozhodují 3cm, tak plánek může rovnou letět do koše - což bych velmi nerad. Strávil jsem na tom celé dopoledne, nadával jsem jak špaček, že vratnou smyčku už nechci ani vidět, ani plánovat. :D :mrgreen:
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod buddha.ms » čtv 26 bře, 2015 6:08 pm

Tak jsem zhotovil plánek, zmińovaný v předchozím příspěvku. Bohužel Demo neumožňuje uložit ani vytisknout kolejový plán. Pokud by to nějak zaujalo, zkusím po paměti vytvořit podobný plánek a pořadí kolejí Ti poslat.
Přílohy
sn2.jpg
sn.jpg
teichman.jpg
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod buddha.ms » čtv 26 bře, 2015 6:08 pm

Pokračování
Přílohy
horni koncova stanice.jpg
smycka.jpg
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod workous » čtv 26 bře, 2015 6:53 pm

Přijde mi, že v druhém návrhu se přijde o užitnou délku kolejí v SN což není moc praktické pro odložení soupravy.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 bře, 2015 7:38 pm

......
Přílohy
smycka 1.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: HO kolejiště ve tvaru L 340cm x 255cm

Příspěvekod lajblt » čtv 26 bře, 2015 8:14 pm

2 buddha.ms: Ale takhle koncipovaná smyčka neumožňuje z jednoho směru odstavení souprav a poté jejich otočení (při vjezdu od mostu) a při vjezdu spodem jsou koleje SN také krátké na to, aby souprava mohla zastavit a poté se ještě otočit. Jaké jsou užitečné délky kolejí v SN?

Jak jsem psal, je to o kompromisech - buď most, ale pak bez reálně použitelné smyčky nebo použitelná smyčka ale bez mostu.

2 Milan: Ten triangl se tam bohužel takhle nevejde ani s R2. :(
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků