Pavlov v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 22 úno, 2013 6:16 pm

No jo,je to jak v tom filmu.Kdybych to byl býval věděl,tak bych se nikdy nechodil.... :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 25 úno, 2013 1:37 pm

Provoz se dá pro dva rozdělit nejen místně (jedne obsluhuje spodní trať, a druhý horní), ale pokud pojedete na digitálu i funkně.
Jeden (třeba tatínek nebo starší dítě) bude výpravčí/dispečer + dirigující výpravčí v odbočné stanici, který ovládá odbočnou stanici stanici a skryťáky a rozdává úkoly - "Pila potřebuje vozy se dřevem!" a druhý (případně i třetí či čtvrtý potomek) budou strojvedoucí + vedoucí posunu.
Telefony být nemusí, v daných rozměrech se můžou fírové hlásit ústně :D
A když dirigent začne všechny štvát, tak dojde k výměně funkcí :mrgreen:
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » čtv 28 lis, 2013 1:22 pm

Od února již uběhl nějaký čas a na základě vašich tehdejších připomínek nám vyšlo následující:

Pripomínky vzaté v úvahu:
- udělat spíše 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou (Chameleon)
- Nebylo by lepší prohodit mezilehlou stanici a vlečku pily. Trať by ood pily vedla do koncové stanice? Trať by nemusela nadjíždět sama sebe a nebyl by problém udělat kolmé rozhraní na styku segmentů. (Miš)
- Smycka skrytak:.......překvapení skýtá,protože nemůžeš pro zpestření provozu měnit zprava minimálně dvě soupravy. (MF)

PAVLOV, Verze 8.0, předěláno
- hlavní trať s odbočnou tratí a průjezdnou stanicí
- pila podle připomínek mezi průjezní a koncovou
- složeno místo ze 2 tak ze 3 segmentů (900x600 mm)
- hlavní stanice prodloužena na 2 segmenty
- využití startsetových výhybek (zejména obloukových) TRIX pro skryťáky
- hlavní stanice s výhybkami PECO SL 395/6 (14°)
- stanice na odboční s výhybkami PECO ST 5/6
- přechody segmentů vždy kolmo a vodorovně
- skryťák vpravo s výhybnou a kusými kolejemi
Milanův náčrt: (unor 2013)
Obrázek
---------------------------------------------------------
Verze 11:(prosinec 2013)
Obrázek
3D:(listopad 2013)
Obrázek
Prizemi:(listopad 2013)
Obrázek
3D(listopad 2013):
Obrázek
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » pát 20 pro, 2013 11:24 pm

Tak díky Chameleonovi a jeho CNC frézce nám začla doba dřevěná:
http://www.mereni.cz/masiny/1_etapa_drevo/index.html
Naposledy upravil Beda dne sob 21 pro, 2013 6:05 pm, celkově upraveno 1
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » sob 21 pro, 2013 7:51 am

Beda píše:Tak díky Chameleonovi a jeho CNC frézce nám začla doba dřevěná:
http://www.mereni.cz/masiny/1%20etapa%2 ... index.html

Budu muset si s Jiřím vážně pohovořit :lol: To už je jeho další parádní práce.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » sob 21 pro, 2013 1:51 pm

CNC frezování je podle mne rozumná cesta, zvlášt pokud má člověk jan něco málo ručního nářadí,
a nemá dílnu. Pak se těžko dělají přesné úhly, šišaté díry apod. Takhle si to po večerech nakreslíme,
vytřihneme z papíru a postupně promyslíme detaily. A pak už jen stroj maká.
A ta radost z té přesné stavebnice... k nezaplacení. (A na všechno ostatní je MasterCard...)
menší pokrok - první segment sestaven...
http://www.mereni.cz/masiny/index.html
Naposledy upravil Beda dne úte 14 led, 2014 2:28 pm, celkově upraveno 1
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod chameleon » ned 22 pro, 2013 9:41 am

milan ferdián píše:
Beda píše:Tak díky Chameleonovi a jeho CNC frézce nám začla doba dřevěná:
http://www.mereni.cz/masiny/1%20etapa%2 ... index.html

Budu muset si s Jiřím vážně pohovořit :lol: To už je jeho další parádní práce.

ne, ne, já za nic nemůžu :wink: já to jen poslal do stroje k vyfrézování, celý projekt výborně připravil Beda

překvapilo mě, jak jsou ty segmenty příjemně malinké, moc pěkný projekt, těším se na další fotky :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Dusan » ned 22 pro, 2013 11:31 am

Ahoj, pěkný projekt. Jaké uvažuješ používat poloměry? Připadají mne trochu ostřejší, někde v historii vlákna jsem zahlíd, že máš šířku(hloubku) 60cm, ale možná se pletu.
Já mám k dispozici taky právě 60 a poloměr 250- 260mm mi připadá hrozně málo.
Ať se daří.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » ned 22 pro, 2013 12:32 pm

Děkuji za podporu a pozitivní hodnocení,
segmenty jsou 60*90 cm, 3 kusy, samozřejmě kompromis aby se to dalo vzit na chatu a tak...
Limitní je šířka kufru auta nejak okolo 100 cm.

Dusan: Vetsina polomerů je R2 (223 mm), na šířce 60 cm se moc jinak neda. Na lokálce je to v pohodě,
masiny a vagony TRIX a Fleischmann to zvladaji i na R1(193 mm). Těch je jen par ve skryťáku vpravo.
Jinak to bude jeste zajímavé, pravý segment je celý na Fleischmann Piccolo s podložim (startset+nákup použitého kolejiva),
v levém skryťák + koncová TRIX (2 startsety), odbočná stanice PECO CODE 80. Škoda ze sem na PECO 80 neprišel dřív.

Přestavníky TRIX a Fleischmann, pro PECO ještě nemám jasno jestli serva nebo ty jejich ďábelské magnety s odběrem 3A.

Chameleon: diky za hodnocení, mám jen jediný poznatek - vnitřní otvory jsou o cca 0,2 -0,3 mm menší, což je úplně super pro
naražení středícího trnu
http://www.stolarske-potreby.cz/kovani-pro-skladaci-desky-a-stoly/b-stredici-trn/skupina=220/karta/produkt=667
( jen ta základní deska se musela do drážky miniaturně "olíznout" hoblíkem )
Moje drobné chyby:
- příště už dám základní desku taky tu 12 mm :o)
- otvory pro kolíky 6 mm a ne 5 mm
Jdu montovat další segment.
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod chameleon » pon 23 pro, 2013 3:13 pm

Beda píše:mám jen jediný poznatek - vnitřní otvory jsou o cca 0,2 -0,3 mm menší,

Až budu v práci tak zkusím zjistit proč....co mě teď napadá, tak v nastavení u frézy jsem mohl mít průměr nástroje 3mm, ale ve skutečnosti mohl mít jen 2,9mm a pak by tam ten rozdíl byl.. Ale je dobrý, že pro ty trny ti ta chyba nakonec naopak vyhovuje :D
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » pon 23 pro, 2013 3:31 pm

Přesně tak, u dřeva se musí myslet vždycky na "zemědělské vůle" jinak to nejde dobře.

Jedna čerstvá zkušenost, když se to dělá stojařsky přesně: stačí napatlat překližku lepidlem a za těch par desitek sekund než se nacpe do drážky a všechno ustaví a zacvakne, už nabyde a do příliš těsné drážky vůbec nejde.. A všude musí být náběhy (zkosení, stačí i malé) atd...

V další tvorbě podkladů je třeba se tomu přizpůsobit, u dřeva to já vidím minimálne 0,5mm vůle...

Klidné vánoce a úspěšné modelaření v sudém roce všem.
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » pon 30 pro, 2013 1:35 pm

Tak bych tady prosil o radu,
skladáme nějak zhlaví "hlavní stanice" a nějak se nemůžeme rozhodnout.
Která verze je nejreálnější?
Jde taky trochu o náklady, angličan a trojcestná výhybka stojí jako 4 výhybky normální...
Zelená - Angličan a Trojcestná (nejdražší)
Fialová - Angličan a vpravo z výhybek
Modrá - vše jen z výhybek (nejlevnější)
Obrázek
Naposledy upravil Beda dne úte 14 led, 2014 2:33 pm, celkově upraveno 2
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 2:03 pm

Řekl bych,že modrá je dobrá.Pokud neděláš Německo,tak zaústění tratě do angličana není košer,jak jsem se dozvěděl od zdejších mágů. :D Trojcestná výhybka pokud nebojuješ z místem není třeba a její použití záleží na epoše,kterou modeluješ.V dřívějších dobách se také nepoužívala a už vůbec ne na lokálních tratích.Snad jsem to přetlumočil správně,ale on mě jistě v případě chyby někdo opraví. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod D » úte 31 pro, 2013 1:39 am

Beda:
Všechny tři náměty jsou v pořádku, nejpřirozenější je ten z prostých výhybek.

Trojcestná výhybka se na začátku zhlaví obvykle nevyskytuje (výjimka Skovice).

Angličan jako první výhybka na zhlaví také není úplně běžný, ale vyskytuje se (Dalovice, Kájov), častěji však jako zaústění vlečky a ve velkých stanicích. Jen nikde neslouží k přímému spojení dvou tratí na začátku stanice (německý vzor). Pokud by nebylo zbytí k podobnému řešení, použijí se výhradně dvě samostatné výhybky (Klobouky).

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Pavlov v N-ku

Příspěvekod Beda » úte 31 pro, 2013 9:03 am

Díky za posouzení,
esteticky se mi s angličanem líbilo to "narovnání" průjezdu z hlavní trati na staniční koleje.
Ale nechám si poradit, dáme výhybky, je to i levnější řešení.

Můžu dát na horní kolej výhybky 22° (ST5/6) a na ostatní 14°( )? Prodlouží se tím mírně délka horní koleje.
Obrázek

Předpoklad je, že horní kolej bude sloužit převážne pro lokálku...
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků