N-návrh kolejiště 255x185cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod lajblt » sob 26 led, 2013 4:37 pm

Poslal jsem ti do mailu obě nakreslené varianty, abys to mohl zkombinovat.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pon 28 led, 2013 4:40 pm

Další úprava. Zrušil jsem v pravém zhlaví tedy tu první levou výhybku před angličanem. Uznávám, že tam byla asi zbytečná, nicméně se mi to s ní líbilo více :-)
Upravil jsem ještě lehce napojení kolejí depa, které se tím zároveň i prodloužili.
Přílohy
plán2d2.jpg
plán2d2 3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod D » pon 28 led, 2013 5:04 pm

Dusan:
Viditelná část z mé strany bez připomínek, v podzemí jen taková drobnost: Proč vedeš tu vratnou smyčku až na konec ramene L a nevytočíš ji hned, co ti to poloměry oblouků dovolí? Ušetřil bys kus kolejí a chvilku čas při průjezdu smyčkou. Možná chceš mít skrytou část co nejvíc přístupnou ze stran nebo to chceš mít otevřené pro boční pohledy do podzemí. V tom případě by skryté nádraží mohlo začínat už v rameni L zatočené do oblouku. Přínosem by bylo prodloužení užitné délky kolejí vůči viditelnému nádraží a tím by skryťák nevyžadoval tak přesné zastavování delších vlaků.
Naposledy upravil D dne pát 25 říj, 2013 10:08 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pon 28 led, 2013 7:48 pm

Ahoj, díky. To vedení smyčky ve svislém rameni je pozůstatek z nějakých původních verzí plánování. To jsem uvažoval ještě o tom, že by část smyčky u předního okraje svislého panelu byla odkrytá. Nakonec jsem to zavrhl, připadalo mi to už přeplácané.
Pravdou je, že se to může zkrátit, důležitý pro mne u SN je mít "po ruce" obě zhlaví, kvůli případným problémům.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pon 28 led, 2013 8:35 pm

Tak ještě tedy upravená skrytá část. Je fakt, že delší koleje budou lepší. Nejkratší kolej ve SN má teď od výhybky k výhybce 190cm :D
Přílohy
upravená skrytá2d2.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » ned 03 úno, 2013 5:48 pm

Vytvořil jsem si další variantu, "úspornější" i když jen lehce. Prostor je samozřejmě stejný, s drobnou změnou zůstává i řešení SN se zachováním požadavku skrytých zhlaví u předního okraje panelu. SN je ještě o 20 mm níže, stoupání není ale nikde větší jako 2,1 promile.
Místo točny jen remíza, zauhlování, zásobovací kolej.
Byla zrušena trať, vycházející z pravého zhlaví, která tvořila jen smyčku s výhybnou. Místo ní je jen "dlouhá" vlečka do skláren (naznačeno jen jednou kolejí), může sem zajíždět i spoj osobní dopravy pro zaměstnance. V hlavní stanici došlo k mírnému prodloužení všech staničních kolejí, nejkratší 985 a nejdelší 1315mm, mezi výhybkami. Oproti prvnímu návrhu trať z levého zhlaví vede jako širá, to je asi největším plusem.
Určitě to má pár much, které budou chtít opět poladit, hlavně vzdálenosti od ktaje panelu. Je to spíchlé narychlo, aby bylo o čem diskutovat :-)

Vytvořením tohoto se nezavrhuje předešlé, co bude ve finále ? Na to je času dost :-) Spíš se snažím zjistit co se dá z toho prostůrku vytěžit :-)
Přílohy
plán3a.jpg
plán3a3D.jpg
plán3a3Drastr.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod lajblt » ned 03 úno, 2013 6:39 pm

To, že se na pravé straně obě tratě proplétají a skončí nakonec v tunelu pár centimetrů od sebe, mi připadá divné.
Spíš bych nechal původní myšlenku s tím, že namísto té částečně viditelné smyčky bych udělal tu sklárnu. A s více kolejemi (minimálně dvěma, aby nebylo nutné soupravu ze stanice sunout a bylo ji možné ve sklárně objet.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » ned 03 úno, 2013 8:55 pm

Když se tak na to dívám, tak máš pravdu. Jinak se dvěmi kolejemi v areálu sklárny počítám, takhle je to jen naznačené. Přesně to dodělám pozděj.
Dávám ještě lehkou úpravu, kde by to zaústění do pravých tunelů nebilo tak do očí.
Dík za koment D.
Přílohy
plán3b.jpg
plán3b3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod D » ned 03 úno, 2013 8:58 pm

Dusan:
Záměnou tratě za vlečku se ti rozhodila logika pravého zhlaví. Celé bych ho změnil, začal bych narovnáním toho ohnutého konce, dále napojením průjezdné koleje na třetí od budovy, kterou bych prohlásil za hlavní a od ní teprve větvil zhlaví. Kolej ke skladišti bych rozhodně nevětvil, spíš bych skladiště posunul k první koleji vedle budovy. Vlečku bych zapojil k první (manipulační) koleji, nebo pokud je na vlečce plánován vyšší provoz, tak přes angličana k druhé koleji; případně k první dopravní, s tím, že by manipulační levou část první koleje oddělovala kolejová spojka na druhou kolej. Nástupiště bude u druhé a třetí koleje, čtvrtá jako dopravní bez nástupiště pro objíždění nákladními vlaky. Ostatní koleje manipulační.

Souhlasím s lajbltem, koleje vpravo nevést přes sebe, když už, tak spodní kolej zanořit do tunelu před současným mostem a od horní tratě opticky oddělit prostorem nebo porostem. Platí i pro poslední návrh.

Odstranění točny vítám, na takto malou stanici se moc nehodí.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » čtv 17 říj, 2013 5:28 pm

Tak nějak mne to eNko ne a né úplně pustit :-) Ve chvílích volna jsem si tedy začal aspoň pohrávat s mými původními výtvory a něco pak zkusím překreslit v TRS. To mě taky chytlo.
Vytvořil jsem tedy úpravu dosud zde probíraného starého plánku, kde byla defacto jen stanice s kusem širé trati. Teď jsem více odkryl trať, vznikl prostor i pro zastávku a nádraží zhublo. Dopravní kolej by měla být 1,3. Místo točny už jen dvoumístná remíza a u ní kusá kolej 4a,uhlí, odvoz popela apod. Zůstala jen další kusá 5a, volná skládka. V úvahu připadá ještě napravo vlečka z trati, naznačeno jen kolejí, možná tato strana by byla už přeplácaná. SN je tvořeno jednou smyčkou, z ní vyjíždějící vlak projede odbočkou na širé trati a skončí ve stanici z jedné nebo druhé strany. Konfliktní místo je mezi odbočkou a vjezdem do smyčky. Pak odbočka může být nahrazena jen souběhem dvou tratí i s rozdílnou výškou a dvě samostatné smyčky ve SN, třebas propojené kol.kol.spojkou.
Vše je koncipováno více jen na ježdění s vlaky a sledování souprav, při obsluze jednou osobou. Vedení skrytých tratí vypadá dlouhé, ale stoupání jsou od 1 do 1,9. Nejmenší poloměr 260.
Určitě to lze ještě vylepšit.Tak jen tak, aby bylo co probírat :-)
Přílohy
plan.jpg
plan souběh.jpg
bez odbočky, ve SN pak můžou být na místo jedné společné dvě smyčky, propojené nebo nebo sólo
plan3D.jpg
Naposledy upravil Dusan dne čtv 17 říj, 2013 7:26 pm, celkově upraveno 1
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 říj, 2013 6:06 pm

No jo vlastně jsem zapoměl,že jsem chtěl ještě prezentovat u tebe kolejiště ve spojení s Posázavím.Ale ta kočka múza je momentálně někde jinde :oops:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pát 18 říj, 2013 10:51 am

Každá kočka se dřív nebo později vrátí, takže počkáme :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 říj, 2013 12:41 pm

Dusan píše:Každá kočka se dřív nebo později vrátí, takže počkáme :-)

Co jsi ji slíbil :?: Před chvíli se vrátila a má dilema dvě viditelné stanice nebo jedna viditelná stanice ?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pát 18 říj, 2013 1:36 pm

To víš, s kočkama, to se musí umět :-) No, to má tedy dilema, kočka jedna můzovatá :-) Ale v tomto měřítku vůči danému prostoru by mohla upřednostnit více volné trati, takže se asi bude klonit k jedné opět mezilehlé stanici. Ale jelikož kočka je chytrý tvor, uvidíme co nakonec vymyslí :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 říj, 2013 1:41 pm

No dobře,tak jedna stanice.Ale nečekej,že širá trať povede nahoru,dolů a já nevím co.

P.S.Teď se před chvíli ušklíbla :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků