Ta stanice je opravdu zbytečně jednoduchá. I když na kolejišti nebudou jezdit spěšňáky, dá se ve stanici předpokládat existence nějaké manipulační koleje s volnou skládkou, rampou a skladištěm. Ve chvíli, kdy v navržené stanici odstavíš od manipulačního vlaku jeden vůz k vykládce, už nemáš kudy objet zbytek vlaku do horní stanice. Nebo pojede motorák s přívěsným vozem, který v úvraťové stanici nechá a do koncové stanice pojede sólo. Do úvraťové stanice přijede manipulák a nemá jak posunovat.
Koukni na plánek těch Zásmuk, tam je stanice řešena podobně jak máš Ty, ale je tam o dost víc kolejí. I v Kloboukách u Brna, což je asi nejjednodušší úvraťová stanice je aspoň jedna kusá kolej.
Nevím jakou epochu modeluješ, ale pokud přidáš jednu kolej, můžeš výrazně ušetřit místo použitím trojcestné výhybky na jednoum nebo obou zhlaví.
Další věc, která mě zarazila je umístění vlečky k (tipuji) přednímu okraji kolejiště. Pokud plánuješ nějaké vyšší budovy (třeba silo v případě zmíněného ZZN) bude se Ti přes ně hůř dostávat ke staničním kolejím. Nehledě k tomu, že se připravíš o možnost znázornit pokračování průmyslového nebo zemědělského areálu na kulise.
Aby se pak objekt vlečky nescvrknul na jeden pidisklad, tam se nedá předpokládat denní obrat vozů. Čím větší podnik, tím víc toho budeš moct vozit a tvoje železniční společnost bude vesele vydělávat
Kvůli tomu, že se jedná o místní trať třeba nezvládneš odvézt celou zátěž naráz a budeš muset jezdit i dvěma nebo třemi manipuláky denně.
Pokud přidáš výše zmíněnou skládkovou kolej i do stanice, hned tam můžeš vozit třeba uhlí na topení pro domácnosti (každý dům na zimu 20-30 metráků a i víska s padesáti domy spotřebuje 150t což je 6 vozů a nádraží slouží pro víc vsí v okolí...)
V době sklizně se nakládají a odvážejí třeba jablka nebo brambory. Protože se tahle mimořádná zátěž už ani do pravidelné zátěže Mn vlaků nevejde, nezbude než zavádět "kampaňové" nebo uhelné vlaky podle potřeby..
To pak bude grafikon jedna radost . Do běžného křižování motoráků v úvraťové stanici (jeden musí ještě objíždět přívěsný vůz) se přimotá takovýhle vlak a výpravčí nebo dispečer se řádně opotí.
To je něco jiného než nejen pět sólo motoráků tam a zpátky během celého dne
