kolejiště TT 3700x1800

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 30 pro, 2019 9:07 pm

Dobrý večer všem a velké díky za Váš čas!

Návrh vypadá opravdu skvěle a ty staniční koleje v oblouku se mi moc líbí. Sdílím názor Trixte, zda by šlo posunout vše trochu dopředu. Vím bude to problém. Musel by se zmenšit rádius vpravo i vlevo. Je pro mě důležité pokud možno nepřekrývat HS a SN. Také hlavní staniční budova bude potřebovat za sebou trochu plácek :D . Kolik mm by tak bylo potřeba směrem k obsluze? :roll: Už se nám to nafukuje.....

S celkovou výškou kolejiště nemám v podstatě problém, protože police umístěné nad ním budou mít spodní hranu ve výšce 1950 od podlahy. Na jejich podhledovou stranu mám v plánu vyrobit perfektní osvětlení s imitací stmívání (přeci jenom je to můj chleba :lol: ¨) Ale to už jsem dost daleko.

Také je docela důležité, abych zde uvedl rozměry technických budov. Pomůže to při projektování. Přikládám foto s rozměry. Také mám dvě stavědla ve stejném duchu.

Hezký večer!
Přílohy
budovyIII..jpg
budovyII..jpg
budovyI..jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 30 pro, 2019 9:11 pm

Ještě jeden náhled budov..............
Přílohy
budovyIV..jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 30 pro, 2019 9:57 pm

Popravdě jsem si nevšiml (neaktualizoval jsem si fórum) posledního návrhu od MichalaM. Tak to je mazec. To už je velký projekt a velká výzva!

Nabízím šířku 700mm - to už je fakt doraz :roll: Nemohu více :x Ale nerad bych dělal překlenovací trojúhelníky.

S výškovými hladinami nemám problém a s tobogány také ne. Na cnc frézce, kterou mám ve vedlejší místnosti si vše vyfrézuji.

SN můžeme fakt udělat pouze čtyřkolejné. Mám vozidel poměrně dost, ale zase nechci mít všechny vitíny prázdné. Přeci jenom je celkově hraní. :lol:

Výškový rozdíl mezi stanicemi půjde krásně využít na zasunovací šuplík/pultík vlastní výroby a centrálu.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 30 pro, 2019 10:24 pm

Pokud by se šlo do 700 šířky, tak je reálná šance, že se tam vejdeme. Ubereme jednu kolej v SN. Na hlavní stanici není co ubrat?
Přílohy
okolo.jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 31 pro, 2019 12:02 am

Ahoj,
Nejdřív pár poznámek / doplnění k mému návrhu, ačkoliv už se probírá jiný. K tomu připomínky níže.
Můj plán je zmenšený o cca 6-10 cm po obvodu - je to kvůli nepřesnostem. Přece jen stavební a modelářské tolerance jsou někde jinde.
Trubky už jsem nedodělával a výkus byl využit k oddělení stanic.
Co se týká spodku, vycházel jsem z výkresu z 27.12 00:38 (tehdy jsem začal kreslit). Byla tam byla kóta 1390 mm na vnitřku.
Ubrat /přidat kolej jde vždy, nejen v menší stanici.


Slíbené poznámky ke konkurenčnímu plánku (resp. úpravě od Michala M). Ber to jako konstruktivní kritiku nikoliv jako hledání hnid kvůli uražené pýše. :wink:
A) Skryté nádraží a spol.
1. V SN Schází možnost otočit soupravu, tedy kromě objíždění v SN což není příliš komfortní. Provoz dle GVD (jízdního řádu) se bude modelovat blbě. Vlaky se na tratích většinou vrací.
2. 4 koleje v SN je podle mě málo. Uvažuj tak, že toto jediné SN má provozně znázornit dva konce hlavní trati, tedy Ti vychází dvě koleje na každý konec.
To je na výměnu jedné soupravy. No a i blbej motorák bez vleku Ti zabere jednu kolej. Můžeš koleje rozdělit po délce, ale je to komplikace (ideál jsou +- stejně dlouhé koleje)
Jen mimochodem mě už přijde málo i těch 8 kolejí - 9 kusá až u kraje byla programovací. Mám jich na svém kolejišti taky 8 a navíc ještě 2koleje ve skryté výhybně, ale už začínám uvažoval o rozšíření SN). taky jsem si myslel, že mám málo vozidel, ale ono to časem přibývá.
3. Výhybky -K použití EW3 byl pouze vizuální důvod? Pokud ano, klidně do SN EW 2, ale ne druhou stranu nemá cenu dělat problémová místa v SN jen proto, že "nejsou vidět"
4. Ještě mě napadla možnost použít šuplíkové SN ušetřil bys výhybky, a šuplík je možné udělat vyjímatelný = neomezený přístup pod horní stanici
B) Širá trať a hlavní stanice
4. Ukrytím oblouků R396 sice nebudeš trápit oči lámaným rychlíkem, ale připravuješ se o dost metrů viditelné trati.
5. Asi bych nedělal vlečku ze širé trati vpravo nahoře. Zbytečně vizuálně přibližuješ stanice, když už je mezi nimi tunel.
6. Odstraněním odbočné trati se ztratil smysl pro tak velkou stanici. Té trati je škoda.
Ve navržené stanici bude probíhat pouze křižování a předjíždění vlaků. Max. tam můžou některé vlaky (Os, Mn) začínat či končit. Místní posun pro dvě vlečky nebude nijak rozsáhlý, nebude nutné nějak extra třídit vozy.
Z tohoto důvodu též postrádá smysl depo?
Srovnatelné stance v reálu (z větších měst např. St. Plzenec, Blovice, Hlinsko, Chotěboř, Třeboň, Pelhřimov, Nový Bor, Doksy, Mnichovo Hradiště, Semily... ) si vystačí se 2- 3 dopravními a 1-2 manipulačními kolejemi. Funkční depo tam nenajdeme ani 50 let zpět.
7. Menší stanice je zbytečně natažená do S, snažil bych se omezit na jeden oblouk.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod HonzaM » úte 31 pro, 2019 4:53 am

Proč vadí překlenovací trojúhelníky? Nejen umožní logické vedení kolejí, ale také zlepší možnosti pro tvorbu krajiny. To “vykousnutí” do pravého úhlu se bude těžko řešit tak aby nepůsobilo nepřirozeně. Mám kolejiště do L a ten trojúhelník jsem kvůli krajině musel dodělat, jinak to vypadalo hrozně.
Pokud nemejí být stanice nad sebou, pak bych SN dal dopředu. Na obrázku je to jedno, ale zkus sáhnout na ty nejvzdálenější koleje, když na sousední bližší bude stát vlak a musíš sáhnout přes něj. Při rozšíření na 70 cm to bude ještě horší. Zkus si dát nad sebe dvě police této šířky a zjisti si kolik budeš potřebovat prostoru na výšku, abys tam mohl manipulovat. Cokoli se tam múže vykolejit nebo rozpojit, také je občas potřeba koleje vyčistit a zbavit prachu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4142
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 31 pro, 2019 8:33 am

Dobré ráno,
začínám se do toho pěkně zamotávat :D :D :roll: :roll: Samozřejmě není prostor pro vzájemné rejpání a dokazování. Hnidopichů je plný internet. Nejsem "nádražák", ale velmi rád drážní prostředí vyhledávám. Na každé dovolené a na každé pracovní cestě. Všude fotím, čumím a prolézám. V drážní problematice si prostě musím nechat poradit a proto jsem tady. Každý názor je vítán a bylo by rozumné plány doladit než se kopne do hlíny. Řešíme zde poměrně rozsáhlý projekt (z mého pohledu určitě)a nechci udělat ošklivá kolejiště jako v minulosti. Finančně to nebude žádná sranda a časově už vůbec ne.Všechny články si musím několikrát přečíst a u toho koukat na výkres. Pokud nemá člověk na kolejiště 100m halu, tak je to celé jeden velký kompromis. Tu a tam se můžeme přiblížit k reálným scenériím. A nebo se vybodnout na kolejiště a dělat diorámata s každým keříčkem (také krásné), ale to bych si nechal na pozdější věk. Nyní bych rád rozumně jezdil, měl z vláčků velkou radost a s přáteli nebo dětmi trávil příjemný železniční čas.

Padla tady spousta rozumných názorů.
Překlenout vykouslé rohy. Vizuelně to není žádný šlágr a roh je nepřirozený vůči kolejové geometrii. Jenže výrobně na rámy to není nic moc. Ano mohu profil říznout na pětačtyřicet a vytvořit trojúhelník. Ve své podstatě proč ne.

Umístění stanic nad sebou nechci a dělat nebudu. Posunutí SN dolu a dozadu mi přijde rozumné, ale musí se doladit výška. Pokud by bylo možné udělat čistý prostor třeba 20cm od temene po rámový profil, tak by šlo vyndat vagónek ze zadní čtvrté koleje. SN by mělo pouze šířku 4 kolejí a bylo jakoby podvěšené pod krajinou. EW3 ve skryťáku je nesmysl a od začátku se tam kreslí EW2 - myslím si. Počet kolejí bych nechal 4. Rozšíření bych zvažoval v budoucnu a úplně jinak. Za deskama bych použil mé připravené zvedací zařízení. Je poměrně přesné a má klidný chod. Vozilo by celou "vitrínu" a najíždělo by se na kolejiště.

Přijít o lokální trať a jízdu motoráku krajinou se ve mě hodně pere, ale je to dáno celkovým prostorem. A zase se mi nechce za každou cenu udělat kolejodrom.

Počet kolejí na hlavní stanici nedokážu vůbec odhadnout a dění v depu už vůbec ne. Budu provozovat diesely i páry.

Vratná smyčka? Každé otočení soupravy je zajímavé a efektní. Máme na ní rozumné místo?

Hezký den a všem příjemnou dnešní oslavu!!
Václav
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » úte 31 pro, 2019 9:44 am

Jen krátce, protože teď nemám moc času. V mém posledním návrhu jsou ve skryťáku samozřejmě EW2. Pokud jsem se nepřeklepl, ale EW3 bych tam nedával. Není problém SN spustit ještě o patro níž a doplnit o vratné smyčky, místa je tam dost.

Co se stanice týče, ano dá se zredukovat na 4 koleje + nějakou vlečku, ale potom už mi přijde to depo do takové stanice moc. Snažil jsem se to koncipovat tak, aby Václav mohl použít co nejvíce svých budov. Není to samozřejmě přímo na míru, ale myslím, že by se to dalo upravit, aby většinu budov použil.

Kritiku beru a jsem za ní rád. Jedná se o velký projekt a víc hlav víc ví. Určitě si nepřipadám, že by do mě někdo šťoural. No a konečné slovo bude mít stejné investor.

Jinak co se viditelných poloměrů týče, při použití EW3 bych pod 800mm nešel, bude to podle mě vypadat divně. Při menších poloměrech bych použil EW2 a to se zase dostaneme v možnostech trochu někam jinam.
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 31 pro, 2019 9:59 am

Asi bych se držel posledního návrhu MichalaM a vše dolaďoval...................Počet kolejí na hlavní stanici bych tedy moc neredukoval. Myslel jsem jenom mínus jednu kvůli místu, ale nechám si poradit. Je pravda, že v podpalubí máme místa dost a asi i na smyčku. Také oceňuji snahu o použití mých budov. Je třeba také trochu namalovat případně silnice a mosty.......Aby bylo na vše místo.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Martin Justiz » úte 31 pro, 2019 10:26 am

No podle mě tento návrh nesplňuje jedno z tvých kritérií a to jízda vlaků v krajině.
Další věc malý skrytak je blbost a velice brzo zjistíš jak velká ( teď sem chytrý ale udělal sem naprosto stejnou chybu, a výsledek po pár pokusech o předělání stavím nové kolejiště )
Na a poslední věc ta velká Stanice je podle mě a plochu tohoto kolejiště moc velká
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 31 pro, 2019 11:10 am

V krajině toho moc nejde. To s tebou souhlasím. Proto se vše stále ve mě pere.............SN může být tak široké jako je prostor pod a za kolejemi pod hlavní stanicí.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod hopeter » úte 31 pro, 2019 12:41 pm

Já se taky přidám.
To SN zastrčené v hloubce 700 cm prokleješ při první nehodě nebo ruční manipulaci. Sice už na to upozornil HonzaM ale asi málo. :wink:
Než začneš cokoliv kreslit tak si polož otázku s čím tam budeš jezdit a jestli ti stačí obrovské nádraží na úkor krajiny. Máš spoustu hotových budov tak pozor ať to kolejiště nepřeplácáš. Každá vlečka se stavěla z nějakého důvodu a úměrně k provozu i staniční koleje.
Psal jsi o provozu páry a dieselu. To je asi tak epocha kdy byl provoz opravdu rozmanitý. Na tuto plochu se ti v pohodě vejde větší stanice kde přes SN proženeš rychlík z Y a dlouhý náklaďák. K tomu můžeš přidat odbočku na lokálku nejlépe do menší koncové stanice a k té koncové stanici nějakou (é) vlečku(y). Provoz lokálky se dá krásně zkombinovat s hlavní tratí a využít její SN.
Další otázka. Je nutné mít na domácím kolejišti EW3 ? Proč nevyužít i IBW výhybky a případně angličany ?
Určitě bych uvažoval o možnosti manipulace ( zvednutí ) jednotlivých dílů kolejiště. Práce pod kolejištěm nad hlavou s přibývajícím věkem se stává nemožná. Není nad to si panel postavit na bok a pohldlně dělat elektriku a další práce.
Zatím ti každý předkládá schéma kolejí ale taky je potřeba k tomu současně plánovat krajinu.
Tož ať se ti daří. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 31 pro, 2019 1:40 pm

Zkusil jsem nyní sedět pod stolem a z papíru jsem si udělal SN. Není to tak špatné.
Přílohy
okolo řez SN a HS.jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod PajaF » úte 31 pro, 2019 2:56 pm

Nezapomen, ze na klesnuti trati o 200 mm budes potrebovat zhruba 8 metru trati.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 31 pro, 2019 5:36 pm

Nezapomínám. Budu řešit tobogánem s mírným stoupáním.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků