Ahoj,
Nejdřív pár poznámek / doplnění k mému návrhu, ačkoliv už se probírá jiný. K tomu připomínky níže.
Můj plán je zmenšený o cca 6-10 cm po obvodu - je to kvůli nepřesnostem. Přece jen stavební a modelářské tolerance jsou někde jinde.
Trubky už jsem nedodělával a výkus byl využit k oddělení stanic.
Co se týká spodku, vycházel jsem z výkresu z 27.12 00:38 (tehdy jsem začal kreslit). Byla tam byla kóta 1390 mm na vnitřku.
Ubrat /přidat kolej jde vždy, nejen v menší stanici.
Slíbené poznámky ke konkurenčnímu plánku (resp. úpravě od Michala M). Ber to jako konstruktivní kritiku nikoliv jako hledání hnid kvůli uražené pýše.
A) Skryté nádraží a spol.
1. V SN Schází možnost otočit soupravu, tedy kromě objíždění v SN což není příliš komfortní. Provoz dle GVD (jízdního řádu) se bude modelovat blbě. Vlaky se na tratích většinou vrací.
2. 4 koleje v SN je podle mě málo. Uvažuj tak, že toto jediné SN má provozně znázornit dva konce hlavní trati, tedy Ti vychází dvě koleje na každý konec.
To je na výměnu jedné soupravy. No a i blbej motorák bez vleku Ti zabere jednu kolej. Můžeš koleje rozdělit po délce, ale je to komplikace (ideál jsou +- stejně dlouhé koleje)
Jen mimochodem mě už přijde málo i těch 8 kolejí - 9 kusá až u kraje byla programovací. Mám jich na svém kolejišti taky 8 a navíc ještě 2koleje ve skryté výhybně, ale už začínám uvažoval o rozšíření SN). taky jsem si myslel, že mám málo vozidel, ale ono to časem přibývá.
3. Výhybky -K použití EW3 byl pouze vizuální důvod? Pokud ano, klidně do SN EW 2, ale ne druhou stranu nemá cenu dělat problémová místa v SN jen proto, že "nejsou vidět"
4. Ještě mě napadla možnost použít šuplíkové SN ušetřil bys výhybky, a šuplík je možné udělat vyjímatelný = neomezený přístup pod horní stanici
B) Širá trať a hlavní stanice
4. Ukrytím oblouků R396 sice nebudeš trápit oči lámaným rychlíkem, ale připravuješ se o dost metrů viditelné trati.
5. Asi bych nedělal vlečku ze širé trati vpravo nahoře. Zbytečně vizuálně přibližuješ stanice, když už je mezi nimi tunel.
6. Odstraněním odbočné trati se ztratil smysl pro tak velkou stanici. Té trati je škoda.
Ve navržené stanici bude probíhat pouze křižování a předjíždění vlaků. Max. tam můžou některé vlaky (Os, Mn) začínat či končit. Místní posun pro dvě vlečky nebude nijak rozsáhlý, nebude nutné nějak extra třídit vozy.
Z tohoto důvodu též postrádá smysl depo?
Srovnatelné stance v reálu (z větších měst např. St. Plzenec, Blovice, Hlinsko, Chotěboř, Třeboň, Pelhřimov, Nový Bor, Doksy, Mnichovo Hradiště, Semily... ) si vystačí se 2- 3 dopravními a 1-2 manipulačními kolejemi. Funkční depo tam nenajdeme ani 50 let zpět.
7. Menší stanice je zbytečně natažená do S, snažil bych se omezit na jeden oblouk.