Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 led, 2022 4:26 pm

greenery píše:
..... myslím, že ty návrhy kolegů byly myšleny dobře. Pokud je vezmete v potaz, může to přispět ke krásnému výsledku.
Trochu ty stesky nad nevděčností publika nechápu, uniká mi pak smysl, proč to sem vlastně dáváte.

Tak za prvé:
já si cením každého, který má nějaký nápad, který má nějaké zkušenosti se stavbou kolejiště, který má třeba jiný způsob zpracování materiálu nebo zná a ví, jak to udělat lépe.
Nejsem vševěd a neumím a také neznám vše. Takže se rád poučím.
Jenže když tam mám oblouky 496 mm, tak proč tam mám dávat oblouky 380 mm, to opravdu nechápu. Ano většina modelářů dává na kolejiště malé oblouky, aby se jim tam toho vešlo více. Ale to já právě nechci, aby souprava byla, jak skládací metr, protože to má takhle každý. Já nechci, aby souprava byla od námezníka, k námezníku, protože to takhle má každý na svém kolejišti. Stačí se podívat na mnohá kolejiště, že lokomotiva a čtyři rychlíkové vozy se mu do stanice nevejdou a veselé jezdí a obecenstvo tleská.
Za druhé:
Snažil jsem se vysvětlit, že technicky to není možné, že se tam víc nevejde. A když někde přidám, tak na druhé straně musím ubrat. Oba tunelové portály jsou pro rovnou trať a díky větším obloukům je můžu použít i do oblouků. Obloukové portály jsou opravdu moc široké a na kolejišti vypadají dost blbě. Ano, je to správně podle norem, ale ta díra je moc velká. Většinou obloukové portály se dávají tam, kde nejsou moc vidět. Když je dám na obdiv všem, tak je to hrůza. Všude v modelářské literatuře se uvádí, že nejlépe je umisťovat tunely na rovném úseku, ale někdy to prostě nejde.
Za třetí:
Když někdo tvrdí, že dva tunely vedle sebe nejsou, že to není technicky možné. Ano dva tunely (tunelové roury) nemohou být vedle sebe, musí být mezi nimi masa materiálu, aby nedošlo k zborcení tunelové roury, Ale dva tunelové portály mohou být vedle sebe. Za tunelovým portálem se vše rozšiřuje. Než jsem se do toho pustil, tak jsem tak jsem prohledával odborné časopisy, jako je časopis TUNEL, kde je plno fotek, výkresů, technických znalostí a jsou zde i historické tunely a jejich výstavba. Při určitých technických a geologických podmínek lze tohle realizovat. Není to běžná věc, není to všude k vidění, ale je to možné.
Za čtvrté:
Proč to se dávám, aby někdo viděl, že každý problém na kolejišti lze řešit. Je úplně jedno, zda je kolejiště analogové nebo digitální, ale vlastní stavba kolejiště je pořád stejná. Krajina se také nemění.

Proč se třeba nezeptáte, proč Milan Ferdián sem dává své krásné plánky a užitečné rady, jak kolejiště postavit, jaký bude provoz atd. Jedni jsou natčení a druzí mu vše poplivou a potom jsou ukřivděni, když se jim to snaží pracně vysvětlit.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 led, 2022 4:31 pm

Střelec píše:Možná by nebylo od věci buď odstranit dekorativní výstupky nad portály (nebo je doplnit do roviny) a překrýt to jednou římsou. V reálu římsa bránila stékání vody ze svahu do portálu.

Ano vím. Uvidím, až přidám boční zeď k tunelu. Oba tunelové portály nemají být stejné. Tak se to budu snažit poopravit.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 led, 2022 4:40 pm

Dusan píše:To bílé mezi těmi kolejemi, co končí zaražené ve skále, která teda mimochodem vypadá hodně nepřirozeně, to bude nějaký zbytek terénu ? To bych vypustil nebo alespoň trochu více opracoval, snížil. Když si uvědomíme, kolik stavebních zemních prací na tom kousku muselo proběhnout, výstavba dvou portálů, úprava skály do kolmé roviny a že by tam zrovna tohle zůstalo ? Na tu kusou, která tam končí se neptám, to určitě už máš odůvodněné .

Ale vždyť to ještě není hotové. Psal jsem, že je to jen základní sestavení.
Kusá kolej je výtažná kolej z výtopny a tam být musí.
A vjezd do skály se také upraví.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod greenery » stř 19 led, 2022 5:01 pm

Tempotaxi píše:Proč se třeba nezeptáte, proč Milan Ferdián sem dává své krásné plánky a užitečné rady, jak kolejiště postavit, jaký bude provoz atd. Jedni jsou natčení a druzí mu vše poplivou a potom jsou ukřivděni, když se jim to snaží pracně vysvětlit.


... připomínky k tunelům byly velmi dobře míněny, alespoň já to tak pochopil.
Ale jestli máte pocit, že Vám na Vaši práci někdo plive, tak pak je mi to líto.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Dusan » stř 19 led, 2022 6:17 pm

Hodil jsem do WT alternativu toho rohu v hrubým provedením a náznacích. Pokud teda nemůžeme hýbat s poloměry a portály máme jaké máme, tak bych to udělal jinak. Portály bych posunul co nejdál dozadu po kolejích cca 20 cm odhaduju a tratě před nimi už opticky začal schovávat pod třebas silniční most a náletovou, menší zeleň. Most by vedl pod nějakým úhlem, jakoby z kolejiště ven. Silnice by navazovala na tu část kde máš tu panelovou plochu a ruinu vícepodlažní budovy. Není to dogma, jestli zrovna takový nebo makový úhel, nebo jaký poloměry, lze si to jakkoli přizpůsobit. To stejné platí o té komunikaci. Neznám rozměry kolejiště, toto je výřez o rozměru 145x80 cm, poloměry jsou 500 a 600. Tobě to asi bude k ničemu, protože si jedeš svoji, ale možná jinému to třeba napoví, jak se takový roh to pořešit i jinak.
Přílohy
tempo1.jpg
tempo2.jpg
tempo.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 led, 2022 7:30 pm

Tak jsem se pustil do úpravy skály.
Rozříznutá a znova slepená skála se musela upravit. Nejprve se spoj zaplnil lepidlem a pak se natřela šedivou barvou. Po zaschnutí se spoj patinoval šedým a hnědám pudrem.
U výtažné koleje z depa se na levé straně doplnil terén. Aby skála nekončila rovně, tak se tam udělali terénní nerovnosti. Stejně ten okraj skály zaplní keři, tak ten náhlí přechod nebude takový, jaký je.
Na druhé straně bude zeď, která se bude muset, také výškově a délkově upravit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 19 led, 2022 8:07 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 19 led, 2022 7:54 pm

Dusan píše:Hodil jsem do WT alternativu toho rohu v hrubým provedením a náznacích.......

Nejprve děkuji za přidané náhledy.
Já netrvám na tom, že to je správně a že to tak musí být vždy. Ale přírodní podmínky, které mám na kolejišti, tak jinou alternativu neumožňují. Pokud mně radíš, že to mám předělat podle standardních zvyklostí, Tak bych musel zbourat celé jedno zhlaví a tím pádem i zkrátit délkově i všechny koleje.
Zasypat popelové jámy a odstranit vodní jeřáby.
Na stavbu dvou stanic a dvou výtopen je využito každé místo a předělat geometrii kolejí je prostě nemožné.
Jediná schůdná cesta je využit všechny dostupné technické možnosti ve stavebnictví.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Dusan » stř 19 led, 2022 8:08 pm

Já ti neradím, a už vůbec ne, aby jsi něco boural. Jsme v diskusi na diskusním fóru, do které přispívám. Uvedl jsi R496, z toho jsem vyšel, to je celé. A k tomu jsem uvedl, že se jedná o inspirativní řešení, které se dá "ohýbat" jak bude potřeba dle libosti a nebo se jim vůbec nezabývat. Moje poslední návrhy byly jen návrhy, opravdu už spíše pro ostatní. Věnoval jsem ti více času než jsem chtěl, takže ti to tu už dále plevelit nebudu. Ať se dále daří 8)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Jirkátor » čtv 20 led, 2022 5:53 am

Tipuji správně, že na té předposlední fotografii jsi zachytil onu tajemnou bytost, jíž nazýváš "Se"? :mrgreen:
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 led, 2022 8:26 am

Jak správně dokončit skálu.
K továrně vyrobené skále je přidaná polystyrenová skála potažená papírem.
Ještě do skoro vlhkého nátěru jsem vtíral bílou olejovou barvu a to tupým štětcem.
Pak pomocí pudrů a barevných nastrouhaných kříd se skála patinovala.
A dopadlo to takhle.
Z dálky to vypadá dobře, ale z blízka je přidaná skála hladká.
Takže se to bude muset udělat jinak. Do šedé barvy se bude muset přidat písek a pak patinování opakovat.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 20 led, 2022 3:24 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 20 led, 2022 12:32 pm

Kolejiště paráda, pracnost obrovská, nasazení taktéž. Ale mimo mísu, čeština - tupím štětcem.
Tupím ostří šípu a pak se z něj stane tupý šíp. Lidově co je tupé, ten štětec. Nebo tupí lidé(dav lidí) jedinec je však tupý.
I modelář se tak jmenuje Láďa Tupý.
Neberte to osobně. A prezentujte dále, chyby jdou opravit jednoduše, kdežto pěkné kolejiště dá sakra zabrat.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 led, 2022 12:44 pm

Nejprve se opravila skála. Do šedivé barvy se přisypal písek na nádobí a udělala se taková tekutá kaše, která se pak nanesla na přilepený papír. Pak se zase znova patinovalo. Potom se zatravnilo a přidalo se pár keřů a jeden vlastnoručně udělaný malí stromek.
Spodek skály kolem výtažné koleje celkem hotov. Ještě se přidá par jiných keřů a nějaký smrček.
Horní část skály se bude dělat později.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 led, 2022 3:32 pm

Pavel 152 píše:Neberte to osobně. A prezentujte dále, chyby jdou opravit jednoduše, kdežto pěkné kolejiště dá sakra zabrat. Pavel

Děkuji, to není omluva, ale moje blbost. :(
Nejprve text napíši ve Wordu a ten bohužel někdy změní písmenka, nebo tam napíše něco jiného.
A při přečtení textu to prostě přehlédnu. Tak se, omlouván. :wink:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 20 led, 2022 7:31 pm

Nejprve jsem v horní části skály doplnil travou a sem tam keřem.
Oba tunely dostaly tunelovou rouru.
Pak se pracovalo na zárubní zdi. Koupená deska se rozřezala a postupně se sestavila do potřebného tvaru. Potom se zase zatravňovalo a přidalo se pár keřů.
Ještě to bude chtít upravit vršek jednoho portálu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 21 led, 2022 7:30 pm

Protože oba tunelové portály jsou stejné, tak jsem jeden musel trochu pozměnit. Ten nižší je pro Buštěhradskou dráhu a ten vyšší je pro dráhu KkStB. Prodloužila se zárubní zeď.
Pak se upravil za portálem terén pomoci polystyrénu a vše se přelepilo a zarovnalo papírem.

Tam kde je papírový arch, tak tam by měl být rybníček.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků