Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 15 črc, 2012 6:28 am

OK, ok .... no mne se to taky zdalo moc. Ale tak nastesti tady mam Tebe. Jenom bych Te pak poprosil, aby jsi mi ten planek poslal na email, abych si to mohl nejak dotuningovat :D :D Jeste jednou moc diky. Jirka :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 15 črc, 2012 6:34 am

Už jsem ho poslal. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 15 črc, 2012 1:01 pm

Ok, mnohokrate dekuji jeste jednou za pomoc a za vsechno ostatni. Tvuj planek mi nesel otevrit, asi mas nejaky vymakanejsi wintrack, tak jsem to odvodil podle fotek. Akorat u toho vedlejsiho nadrazi jsem si prosadil svoji a tu jednu kolej tam pridal. :D A taky malou remizku na nocovani bud motoraku a nebo posunujici lokomotivy z kamenolomu :D Jeste jsem si tam pridal ten svuj vodopad, kdyz uz jsem si koupil tu foliaz a trosku jsem si krajinu prizpusobil podle sebe. Jeste tam prijdou vinice a takove dalsi vymozenosti, ale to asi az v prubehu stavby. Akorat nevim, jak jsi delal oblouky ve skrytem nadrazi s nejmensim polomerem 353 a mel tam pri tom 4 koleje. Protoze mi wintrack ukazuje vyber moznosti kolejiva jenom 267, 310, 353 a 396. Tak jsem to udelal pomoci sablony a flexi koleji. :D Jinak tedy k tem semarofum, tak vetsinu jich teda zrusim. V lokalce si necham dve odjezdovve zelena/cervena/bila/zluta na kazde odjezdove koleji, pak tam jsou 4 trpaslici modra/bila a dve trpaslici cervena/bila na konci stanicnich koleji. Hlavni trat teda udelam podle Tebe, nebot asi fakt nema cenu delat navestidla autoblocku, kdyz dvojkolejna trat neni skoro vubec videt. Takze tam nechame ty odjezdove a trpaslici na posun. Co se tyce vedlejsi trati, tak mi to vychazi na 8 odjezdovych zelena/cervena/bila/zluta a ctyri trpaslici modra/bila. Jenom jeste nevim, jestli by nemelo byt nejake navestidlo vjezdove z lokalky do vedlejsi stanice a jak s napojenim lomu a eventuelne semarofu v lomu. To bych s Tebou jeste kdyztak prokonzultoval. Takze jeste jednou moc diky a ja jsem si jiz objednal vsecko potrebne na stavbu modulu lomu, abych si nacvicil svoje schopnosti na vetsi ramy. Jeste jsem se chtel zeptat, zda je nutne sterkovat kolej, kdyz vedou v tunelu a nebo ve skrytych nadrazich, asi ne, ze? :D :D

Jinak fotky z wintracku jsou videt tady: http://jiricek09.rajce.idnes.cz/Stavba_kolejiste/

Tak zatim praci zdar

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 15 črc, 2012 8:32 pm

Ahoj Jirko,

k těm kolejím - vše nad 396 mm dělám jako souběžnou kolej ("Paralel track") s odstupem 43 mm.

Návěstidla v koncové stanici jsou zbytečná, ale i na takové miniaturní stanici si dovedu představit úplné osazení návěstidly. Jen k těm barvám na nich - čtyřsvětlová návěstidla Z-Č-B-Ž se používají jen tam, kde se odjíždí "do odbočky", tj. výhybka za návěstidlem dovoluje jízdu rychlostí (jen) 40 km/h. U hlavní koleje, ze které se odjíždí pouze přímo, je návěstidlo pouze třísvětlové Z-Č-B (hlavní kolej v odbočné stanici). Na dvoukolejce se osazují i u hlavních kolejí návěstidla čtyřsvětlová, aby bylo možné odjíždět i na nesprávnou kolej jinak, než na přivolávací návěst.

Vjezdová návěstidla nestojí hned u krajní výhybky, ale ve skutečnosti minimálně 100 metrů před ní. Alespoň 50 metrů ve směru ze stanice je posunovací obvod ukončený označníkem a teprve po dalších 50 metrech je vjezdové návěstidlo. Takže v modelu nastav posunovací obvod na vzdálenost, jakou potřebuješ pro posun a aspoň 30 cm od označníku teprve vjezdové návěstidlo. Z lokálky do odbočné stanice stačí čtyřsvětlové vjezdové návěstidlo Ž-Č-B-Ž, protože v původním schématu není možný odjezd do tunelu přímým směrem. Před návěstidlem je na trati předvěst Ž-Z, tj. na lokálku potřebuješ dvě. Dal bych je cca 2 metry před vjezdová návěstidla (ve skutečnosti jsou na zábrzdnou vzdálenost - 400 m do 60 km/h, 700 m do 100 km/h, 1000 m do 160 km/h).

Je škoda, žes v odbočné stanici tak zkrátil koleje. Takhle má vedlejší trať koleje kratší než lokálka. :(

Poslal jsem ti znovu opravené schéma, co se dá otevřít ve Wintracku 8.0.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 15 črc, 2012 9:16 pm

Ok, jeste si to promyslim s tou odbocnou stanici :D :D Mne se tam jenom tri koleje zdaji hrozne malo :D :D A taky tu remizku bych si tam pral :D :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pon 16 črc, 2012 6:16 am

Jiri Dvoracek píše:Akorat u toho vedlejsiho nadrazi jsem si prosadil svoji a tu jednu kolej tam pridal.

No ale pozor - u tvojí varianty stanice nemáš průjezd stanicí přímo, nýbrž do odbočky. To je, kromě velkého zkrácení kolejí bych to viděl jako velké mínus...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 16 črc, 2012 8:38 am

Panove, vzal jsem v potaz vase navrhy a znova musim uznat, ze mate pravdu. Takze jsem se pokusil okopirovat stanici od Tomase a vnutit si tam tu jednu kolej s malou remizkou a tohle je vysledek. Tak snad uz to bude v poradku. :D :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pon 16 črc, 2012 11:14 am

Tak jsem odbočnou stanici ještě jednou předělal - teď má 4 dopravní koleje. Do lomu jsem přidal remízu pro lokotraktor zajišťující zde posun. V koncové stanici je taky remíza na případné přenocování motorového vozu.

Rozhodně to nepřeháněj se zástavbou - opticky velmi zmenšuje prostor. Vegetace (stromy, keře) ho naopak zvětšuje. Ty stromy v původním návrhu jsou tam jednak kvůli dojmu většího prostoru, jednak opticky oddělují de facto tři různé roviny kolejiště - všechny tři stanice. Jinak to nabude silně vlakodromoidního vzhledu. :( U hlavního nádraží bych postavil pár domů pro obslužný personál (služební byty apod.) a naznačil bych kulisou v pravém horním rohu, kde že je zbytek města. Na spoustě míst u nás to takto je - nádraží na okraji města nebo vsi v části, která se mnohdy i jmenuje podle toho nádraží (např. Lužná).
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01c4-2D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-novy pokus-01c4-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 16 črc, 2012 12:02 pm

Sleduju toto téma a jsem zvědavý na stavbu - mohlo by to být pěkné kolejiště. Jen mě napadla jedna věc. Nebylo by lepší schovat ten ostrý oblouk dvojkolejky za pravým zhlavím už od mostu do tunelu?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 18 črc, 2012 12:47 pm

Tak zatim stale cekam na veskery material potrebny ke stavbe modulu s lomem a jelikoz jsem se nudil, nebot tady jiz druhy mesic vytrvale prsi, tak jsem se procetl celou touhle konverzaci od uplneho pocatku a na konci jsem porovnal uvodni muj navrh s tim konecnym a musim rict, ze tam vidim nepatrny posun k lepsimu :D :D :D :D :D :D :D :D Jeste jednou vsem diky moc za pomoc. Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » stř 18 črc, 2012 9:54 pm

Dobrá práce. Jediné co mi napadá je, že jsi se vzdal viditelné širé tratě dvojkolejky. Možná by stálo za úvahu jednu stanici na lokálce vyměnit za dvojkolejku... (I 2 stanice budou na jednočlenou obsluhu až až)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » čtv 19 črc, 2012 7:03 am

chameleon píše:Dobrá práce. Jediné co mi napadá je, že jsi se vzdal viditelné širé tratě dvojkolejky. Možná by stálo za úvahu jednu stanici na lokálce vyměnit za dvojkolejku... (I 2 stanice budou na jednočlenou obsluhu až až)

Já bych naopak řekl, že udělal dobře :) Viditelná dvojkolejka na pětníku stejně není nic moc. Mám rozestavěné velmi podobné kolejiště. Podle mě není úplně účelem řídit v jednom člověku tak velké kolejiště tak, aby tak jezdily vlaky jeden za druhým, ale naopak - řečeno terminologií počítačových her "na tahy". Tzn, když chci jezdit na lokálce, co mi brání v tom, aby hlavní trať prostě stála? Moji pozornost zaměstná lokálka dokonale, takže nemám potřebu aby se křižovaly i vlaky na hlavní trati. Nebo naopak nechám stát lokálku, nebo to prostě střídám. Možná to bude znít zapřisáhlým provozním modelářům jako rouhání, ale proč ne?

Jediné o co přijde, je onen efekt "vláček jede krajinou". Tam pak záleží, co kolega upřednostňuje,
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 19 črc, 2012 7:14 am

Ja to vidim stejne jako Radek. :D Rozhodne nebyl zamer, aby mi najednou jezdilo 5 vlaku a ja skakal od jednoho cudliku k druhemu, aby se mi nahodou nekde nesrazili. :D :D Chvilku si budu hrat tady, chvilku tam a jeden nebo maximalne dva vlaky soucasne by mi k tomu mohli stacit. On ten vozovy park nebude zase tak obsahly :D :D Je to proste jenom na takove to domaci jezdeni :D :D :D Tomas odvedl kus dobre prace, budu se mu muset pak nejak revancovat :roll: Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » čtv 19 črc, 2012 7:18 am

Jiri Dvoracek píše:On ten vozovy park nebude zase tak obsahly :D :D

I s tímhle bych si dovolil nesouhlasit, i když tento názor chápu, bo jsem ho také kdysi zastával :) Za pár let zjistíš, že máš 15 lokomotiv, tunu vagonů a k tomu další věci :) Tomu se dá dost těžko odolat, když pořád vychází ty novinkové katalogy :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 19 črc, 2012 8:35 am

Tak ja to trosku opravim. On ten vozovy park ze zacatku nebude zase tak obsahly :D :D Casem vim, ze to bude pribyvat jak na bezicim pasu :D :D Clovek za par let zjisti, ze uz to nema kam davat :D Puvodne jsem uvazoval o kolejiste 240x120 cm, ale prave po zapracovani tehle myslenky jsem se rozhodl ho trosku zvetsit :D :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků