TT: U 250-220-250

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod sidlo » stř 27 lis, 2024 6:47 am

Libor píše:Omlouvám se, mám v tom nejen guláš, ale už i blbnu. Myslím na něco, ale píšu něco úplně jiného. Tedy oprava a doplnění:
- vjezdové návěstidlo třísvětelné ESP, barvy shora zelená/červená/zelená
- odjezdové návěstidlo dvousvětelné ESP, barvy shora červená/zelená

Tak jsme se dopracovali k epoše III a období 1954 - 1962.
Potom bude předvěst mít pozice pro tři světla, ale prostřední pozice bude neobsazená. Nahoře bude žlutá a dole zelená.
K tomu navazuje pořadí návěstí:
  • vjezd Stůj - červená -- předvěst Výstraha - žlutá
  • vjezd Volno - zelená -- předvěst Volno - zelená
  • vjezd Průjezd odbočkou - zelená + zelená -- předvěst Pomalu - žlutá + zelená
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » čtv 28 lis, 2024 5:27 am

Ještě jednou - díky moc za pomoc.
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » úte 03 pro, 2024 9:07 am

Listopad 2024.
Už delší dobu mi to strašilo v hlavě a teď jsem se konečně rozhoupal - přidal jsem jednu kolej ve skrytém nádraží za severní stanicí (na fotce dole). Jeden přestavník jsem sice musel umístit nahoru, protože pod ním je zrovna žebro rámu, ale nějak ho zakryju a jsem přesvědčen, že výhoda další skryté koleje bohatě vyváží drobné potíže při její instalaci. Dlouho jsem s tím váhal, ta přidaná kolej samozřejmě za severní stanicí ubere prostor. Přiznávám, že mne trochu postrčil i kolega Zlámalík (tímto mu děkuji), když zde nabídl možnost obstarání dalších zajímavých publikací. Věřím, že i s jejich pomocí si dám rady tak, aby byl výsledek alespoň trochu k světu.
Kolejiště jsem při instalaci nové koleje samozřejmě musel rozdělat na jednotlivé segmenty a hned jsem toho tedy využil. Především jsem opravil 4 místa, na kterých docházelo občas k prokluzu kol lokomotiv s dlouhým rámem. Nyní už jsou průjezdy ok. Dále jsem do podpalubí nainstaloval dekodéry osvětlení, které mi dosud chyběly. Před opětovným složením segmentů ještě musím rozhýbat dva přestavníky MP1, které mi hned na počátku stavby nějak zamrzly a ještě jsem se k nim nedostal (myslím časově nedostal, přístupné jsou). Rád bych také ještě nainstaloval šachty a dekodéry pro návěstidla a taky zřídil a zapojil bloky pro zastavení před vjezdovými návěstidly. A ještě taky namontoval konzoly pro osvětlení kolejiště. Mám vymyšleno podobné řešení, jaké prezentoval Fox zde http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=51&t=14257&start=225#p340654, konzoly budou ale dvoudílné a chci je využít zároveň i k zakrytování kolejiště před prachem. A ještě mám v plánu aspoň o chlup (= o 10 cm) zvýšit desky pozadí. Stávající desky jsou akceptovatelné, ale vyšší budou lepší. Sice díky skloněné střeše s výškou kolejiště trochu bojuji, ale už jsem to vymyslel a kombinací několika drobných kompromisů se nakonec vejdu.
Přílohy
032.jpg
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 03 pro, 2024 10:59 am

Po bitvě každý generál, ale námět pro úpravu. u čtyřkolejné stanice zvlášť skyté je nejepší řešení stromkové zhlaví. Hlavní výhoda je ve zkrácení zhlaví, resp. stejné délce kolejí. Viz obrázek. Možná by to řešilo i problém se žebrem.
Přílohy
032.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Jirkátor » úte 03 pro, 2024 1:45 pm

Michale, proč mu to děláš, teď z toho nebude týden spát a pak to bude všechno trhat a předělávat. :mrgreen:
Jinak, kolejí ve skryťáku není nikdy dost, takže dobré rozhodnutí.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » stř 04 pro, 2024 7:13 am

Spím dobře. (zatím :wink: )
Předělávat to nebudu. (zatím :D )
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 04 pro, 2024 12:40 pm

Jirkátor píše:Michale, proč mu to děláš, teď z toho nebude týden spát a pak to bude všechno trhat a předělávat. :mrgreen:
Jinak, kolejí ve skryťáku není nikdy dost, takže dobré rozhodnutí.

Měl jsem počkat ještě měsíc, až nad SN udělá krajinu? :D
Každá kolej je dobrá, souhlasím a není to špatně, jen bude nutné v provozu myslet na rozdílnou délku kolejí takže 4.kolej bude třeba jen pro MOs apod.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod sidlo » stř 04 pro, 2024 12:43 pm

Dá se to řešit i odklonem osy. Ve skryťáku to esteticky nevadí.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » pon 06 led, 2025 5:30 am

Prosinec 2024.
V prosinci jsem většinou pracoval v podpalubí segmentů. Zapojil jsem přestavníky dvou nových výhybek přidané koleje ve skrytém nádraží sever (viz diskuse výše). Dále jsem rozchodil nefunkční přestavníky dvou výhybek v severní stanici - kupodivu to nebyly zaseklé MP1, ale vadný dekodér, řešení tohoto problému si vyžádalo přidání a oživení dalšího dekodéru (využil jsem ho i pro výše zmíněné nově přidané výhybky), nyní již vše ok. Do podpalubí jsem dále namontoval naprogramované dekodéry osvětlení (pro každý segment jeden (kromě středového segmentu)). Na středovém segmentu (širá trať) budou osvětlené pouze dvě boudy, každá jednou ledkou, k jejich ovládání jsem použil dekodér pro návěstidlo Peli, měl jsem ho po ruce a líbilo se mi, že je malý.
Na segmenty jsem také namontoval servodekodéry mechanických návěstidel, ty zatím bez programování, ale už mají své místo. Vyhlodal jsem díry pro šachty všech návěstidel, přitom jsem na středovém segmentu odstranil boží muka s lipami - najdu jim vhodnější místo, na kterém nebudou zakrývat pohled na návěstidlo. Taky jsem namontoval konzoly pro osvětlení a krycí dekly. Nakonec jsem segmenty kolejiště zase složil a na Silvestra si i trochu zajezdil.

Rozhodl jsem se pro úpravu vlečky na jižní straně. Vlečka má obsluhovat pilu (stavebnice od BuBi model). Pila má sice protáhlý půdorys, ale i tak, připravená dvoukolejná vlečka zabírá potřebný prostor kolem pily - viz foto dole, na kterém je vidět podlaha pily. A taky si teď myslím, že jednokolejná vlečka bude působit reálněji než dvoukolejná. Ano, sypu si popel na hlavu - zase jsem se nechal unést a zapomněl na zlaté pravidlo, že méně je více.
Náprava naštěstí není složitá - odstraním výhybku a vlečku zjednokolejním. Akorát zatím trochu váhám, jak tu jednokolejnou vlečku provést - zda jen přímo ve směru staničních kolejí, nebo zda ji trochu zakroutit (viz výřezy z Wintracku níže). Kloním se spíše k zakroucené variantě, počítám, že přistavovat se bude vždy jeden či dva vagóny, takže spřahování vyjde na rovnou část. Rád bych na tohle ale znal i Váš názor.
Přílohy
033.jpg
034.jpg
034.jpg (167.23 KiB) Zobrazeno 3882 krát
035.jpg
035.jpg (166.35 KiB) Zobrazeno 3882 krát
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Zlámalík » pon 06 led, 2025 8:48 am

Bych to lehce zalomil - napřed výjezd v pokračování koleje, klidně i malinko víc k výhybce, pak lehký oblouček a zbytek rovnoběžně s pilou. Oživí se to - přímé úseky působí kratší.
V TT bacha, loko i vozy musí stát dost v přímce, aby šly spřáhnout a rozpojit.
A zapracuj si tam rovnou rozpojovač, pokud nechceš používat digitální spřáhla.

Snímek obrazovky 2025-01-06 094908.png
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » pon 03 úno, 2025 5:36 am

Leden 2025.
Dodělal jsem střechy na strážním domku a na jižním wc, začal jsem klást eternit na VB Polečnice. Na kolejišti jsem rozsvítil prvních několik budov - dvě výhybkářské boudy na středovém segmentu, skladiště, domek, kapli a VB na jihu (VB tedy sice svítí, ale ještě ji nemám dodělanou). Na jihu jsem taky přeložil vlečku k pile.
Dále jsem postavil zbořenou boudu od MS (zatím je schovaná, ale už mám vymyšleno, kam přijde). Začal jsem se vrtat ve stavbě pily.
Podařilo se mi trochu uklidit - koupil jsem v Ikei pětišuplíkový kontejner a do šuplíků uložil docela dost věcí, které se povalovaly všude možně v okolí kolejiště.
A postavil jsem kapličku - v rámci pokusu o optické prohloubení pohledu jsem pro ni zvolil měřítko N a musím říct, že upřímně obdivuji všechny eNkaře. To je tak mrňavé .... tolik jsem u toho nadával ... . (A už vůbec si po této zkušenosti nedovedu představit práci v měřítku Z.)
Přílohy
036.jpg
037.jpg
038.jpg
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » pon 03 bře, 2025 4:57 am

Únor 2025.
V únoru jsem stavěl sklad pro severní nádraží, není ještě úplně hotový, pár dodělávek zbývá. Taky jsem pokračoval ve stavbě pily na jižní straně. Stavebnice BuBi model mi vyhovovala svými půdorysnými rozměry a zakoupil jsem ji s vědomím rizika, které je zmiňováno v některých příspěvcích a recenzích k této firmě zde na fóru. Po prozatímních zkušenostech mohu stavebnici opravdu vřele doporučit každému, kdo si chce po večerech od plic zanadávat. Případným zájemcům taky poradím, aby se vzdali snah o komunikaci s výrobcem, akorát vás bude tahat za nos. Nakonec to bude jen na vás. Na druhé straně je to určitě výzva, pokusit se z toho alespoň něco vykouzlit. Teď musím nějak vymyslet manipulaci se dřevem kolem katru.
Přílohy
039.jpg
040.jpg
041.jpg
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Ivan » pon 03 bře, 2025 6:46 am

Myslím, že nakonec sis docela zakouzlil a díky za varování.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod Libor » čtv 03 dub, 2025 3:46 am

Březen 2025
Venku začalo jaro = podstatně ubylo času na železnici = tedy jen pár drobností. Dodělal jsem sklad pro severní nádraží a usadil ho na místo. Kolem pily jsem položil pár panelů. Trochu jsem si zajezdil a jinak bohužel nic.
Přílohy
042.jpg
043.jpg
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: TT: U 250-220-250

Příspěvekod loby » čtv 03 dub, 2025 2:43 pm

Skladiště vypadá dobře, jen se chci zeptat, jak si řešil to osvětlení uvnitř.
Ať se dílo daří
loby
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát 19 kvě, 2017 2:40 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník