Nádraží Letohrad

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 30 lis, 2016 8:38 am

Tak tohle je, Milane, opět nádhera! Jen prosím, nepoužívej označení PILZ - je to TILLIG Elite. To staré PILZ kolejivo sice TILLIG dělá také, ale ELITE je holt elitní a proto jen jeden :D .

K tomu plánku, ten krátký cca 2m úsek mezi tunely v horní části má nějaký účel? Nebylo by hezčí namísto levého tunelového portálu udělat most s křížením tratí, a pokračovat za mostem tratí v zářezu se zaústěním do tunelu až ve druhé polovině oblouku? Bylo by to pohledově lepší a užitečnější s ohledem na údržbu kolejí.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod milan ferdián » stř 30 lis, 2016 9:07 am

Petr Zatrepalek píše:Tak tohle je, Milane, opět nádhera!

Děkuji,jenže to jsou zatím pokusné nástřely :wink: .
Petr Zatrepalek píše: Jen prosím, nepoužívej označení PILZ - je to TILLIG Elite. To staré PILZ kolejivo sice TILLIG dělá také, ale ELITE je holt elitní a proto jen jeden :D .

Já se polepším.Zatím mám v těch kolejivech trochu hokej.
Petr Zatrepalek píše:K tomu plánku, ten krátký cca 2m úsek mezi tunely v horní části má nějaký účel? Nebylo by hezčí namísto levého tunelového portálu udělat most s křížením tratí, a pokračovat za mostem tratí v zářezu se zaústěním do tunelu až ve druhé polovině oblouku? Bylo by to pohledově lepší a užitečnější s ohledem na údržbu kolejí.

Není problém posunout ten portál.Jak jsem psal,je to jen nástřel/pokus.Modeláři si zde hodně stěžují,že mají málo širé trati,tak se snažím tento nedostatek vyvážit oproti stanici.

Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod milan ferdián » stř 30 lis, 2016 8:30 pm

Další nesmělý pokus.Kolej "0" průjezdná v dolní skryté stanici vpravo musí být vždy volná,totéž platí i u horní skryté stanici nalevo kolej první od shora :!: :!: :!: Zapracoval jsem od Petra ten viadukt,nahoře vlevo.Milan
Přílohy
LetohradMil DF.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » stř 30 lis, 2016 11:28 pm

Milane, moc děkuji. Musím si to pořádně prohlédnout. Reagovat budu zítra. Bohouš

Když jsem hledal staré fotky, které souvisí s letohradským nádražím, našel jsem i tuto s prvomájovým průvodem z roku 1960. V těch letech bývaly průvody dlouhé a na samém konci ještě jely algorické vozy letohradských podniků. Lokomotivní depo nemívalo alegorický vůz, ale tam, kde nádražní ulice sledovala trať tradičně stavělo kavalkádu z lokomotiv. Když potom pod nimi procházel průvod, byl zdraven mohutným houkáním. Těch lokomotiv tam stávalo asi pět, vzorek z toho co bylo v Letohradě k dispozici. Většinou 354.0, 354.1, 354.201, 354.7, 524.1 a pokud byla ještě pojízdná tak i 314.251.
Na tenhle průvod z roku 1960 si matně vzpomínám, protože jsem tam pochodoval i já. Byl jsem tehdy žáčkem 2. třídy. Moji spolužáci zdravili průvod mávátky z chodníku, ale já jsem měl tenkrát karanténu po spále, do školy jsem nemusel, vlastně nesměl, ale na ten průvod jsem rodiče ukecal. No, byl jsem zblblej. Oni ti mladí se dají zblbnout celkem snadno. A ne jen mladí..
V tom druhém ročníku nás učila soudružka učitelka Adéla K. Byla to zkušená učitelka (učila již mého tátu) a byla to obětavá učitelka (zachránila obě třídy našeho ročníku před vyučováním na směny tím, že učila sloučenou třídu o 43 žáčcích).
Jedním z mojich spolužáků byl i Gunar. Byl chytrý a snaživý a u soudružky učitelky oblíbený. Jednou ho přistihla jak si něco kreslí pod lavicí. „Gunare, ukaž mi co si to tam čmáráš“. „Ale to je soudruch Chruščev jak sází na Měsíci kukuřici“. Zbledla. Tím ji tedy zaskočil, od něho by to nečekala. Co si to ten spratek dovoluje, že bude urážet sovětského představitele?
Obvykle, když se rozčílila zvyšovala hlas. Tentokrát se na nic neptala, jen procedila: „Maž do kouta“. Když tam stál asi tři hodiny tak zkolaboval, prostě se sesul na zem. To už ji asi došlo, že to přepískla. Druhý den, přišel Gunarův otec do školy. Přinesl Dikobraz, to byl angažovaný humoristický týdeník (tedy víc angažovaný než humoristický). Byl tam vzor té kresbičky. Byla to reakce na dvě aktuální věci. Jednak Chruščev, aby pozvedl sovětské zemědělství, začal prosazovat masivní pěstování kukuřice. A tou druhou událostí byl oblet sondy „Luna“ kolem Měsíce a vyfocení jeho odvrácené strany. To bylo považováno za velký úspěch sovětské kosmonautiky.
V té době byly vztahy mezi SSSR a Čínou na bodě mrazu, ale následující rok proběhla nějaká jednání a Mao s Chruščevem začali opět spolu kamarádit. Naši nemohli zůstat pozadu. A tak do Číny vyrazila početná Československá delegace. Přibrali i učitele z naší školy, manžela naší soudružky učitelky. On to vlastně kantor nebyl, ale uměl rusky a tak se uchytil jako ruštinář. Byl vysoký a hubený a získal přezdívku „Máčta“ (rusky stožár). Pobyli v Číně asi měsíc a když zase měl přijít do školy, vyzvala nás naše soudružka, že zítra musíme přijít do školy s pionýrskými šátky. A v onen slavný den nás vyvedla na chodbu. Ze svých pionýrů udělala špalír a když jím usmívající se soudruh Máčta procházel, sborově jsme provolávali „Ať žije soudruh z Číny! Ať žije soudruh z Číny!“
Tož, byla taková doba...
Vžádném případě nechci vnášet do naší diskuze politiku. Ale na druhou stranu pochopte, když pětapadesát let člověk nosí v hlavě takové koniny, tak je občas musí někomu říct..
Přílohy
1máj.jpg
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod milan ferdián » čtv 01 pro, 2016 11:42 am

Já jsem hotov s posledním zkušebním testem.Kolejiště je bez krajiny.Na to si zatím netroufám.Bohouš má potřebné místa vlevo dole na svoji realizaci těch budov,nadjezdu atd. o kterých zde psal.Určitě se bude velmi vyjímat viadukt nad tratí.Kdo z vás má k dispozici 45,0 cm výšky,jako on :wink: :?: .
Legenda:
nivelita +/-0
-vratná smyčka (pro všechny soupravy)-
-Týniště nad Orlicí-
-Lichkov-
-Ústí nad Orlicí-
nivelita spirál
=přechodový úsek před začátkem spirály +/-0-100/+1-100/+3
-1 sp.-+3=====+95
-2 sp.-+95===+187
-3 sp.-+187==+279
-4 sp./jen půlka/+279===+325
nivelita stanice Letohrad
+450===================+450
Milan
Přílohy
LetohraMil1DF e.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » čtv 01 pro, 2016 1:13 pm

Milane zatím velké díky. Musím se přiznat - zatím mě to trochu děsí. Stal se z toho megaprojekt, relativně velká místnost prošpikovaná kolejemi. Hodím to celé do AnyCadu (zatím mám jen nádraží) a vyjedu si soupis materiálu, abych si ověřil, že na to vůbec mám. Původně jsem uvažoval o něco menší projekt a ještě v levnějším Pecu. Samozřejmě nejde jen výhybky a koleje ...
Bude to na chalupě, která je teď zazimovaná. Přes zimu to jen temperuji na 10C. V každém případě tam co nejdříve zajedu a prověřím jak by to vypadalo v reálu. Zajímalo by mě, zda je možné uchytit ty odklápěcí úseky kolejí přímo na dveře (myslím, že jsi to naznačoval, alespoň jsem to tak chápal). Dveře jsou dost těžké a ta jejich dráha je dost přesná. Samozřejmě, že by přesná poloha kolejí musela být ještě zafixována nějakými naváděcími trny.
Opět jsi potvrdil, že jsi Mistr v tomto oboru.
Moc děkuji, budu průběžně informovat. Bohouš
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod milan ferdián » čtv 01 pro, 2016 2:08 pm

Ahoj Bohouši,
Tobyška píše:Milane zatím velké díky. Musím se přiznat - zatím mě to trochu děsí. Stal se z toho megaprojekt, relativně velká místnost prošpikovaná kolejemi.

A to jsem četl od tebe něco o druhé úvraťové stanici :wink: .
Tobyška píše: Hodím to celé do AnyCadu (zatím mám jen nádraží) a vyjedu si soupis materiálu, abych si ověřil, že na to vůbec mám. Původně jsem uvažoval o něco menší projekt a ještě v levnějším Pecu.

PECO výhybky mají úhel 12°,vypadají s tím svým úhlem srdcovky báječně,ale zhlaví se prodlouží a staniční koleje se zkrátí nebo dokonce vypadne jedna průjezdná staniční kolej.Taktéž by došlo k redukci ve všech skryťácích.Máš malou místnost :P :wink: .
Tobyška píše: Bude to na chalupě, která je teď zazimovaná. Přes zimu to jen temperuji na 10C. V každém případě tam co nejdříve zajedu a prověřím jak by to vypadalo v reálu. Zajímalo by mě, zda je možné uchytit ty odklápěcí úseky kolejí přímo na dveře (myslím, že jsi to naznačoval, alespoň jsem to tak chápal).

Proto u těch těžkých dveří vede jen jedna kolej v oblouku a u těch posuvných máš dvě tratě nad sebou,buď vyjimatelné nebo jak jsem označil šipkou otáčecí okolo své osy ode dveří dovnitř ke stanici.
Tobyška píše: Dveře jsou dost těžké a ta jejich dráha je dost přesná. Samozřejmě, že by přesná poloha kolejí musela být ještě zafixována nějakými naváděcími trny.

Záleží na tobě co si vybereš.
Tobyška píše:Opět jsi potvrdil, že jsi Mistr v tomto oboru.
Moc děkuji, budu průběžně informovat. Bohouš

Ale nejsem,stále jsem ve stavu "Testování" :wink: .

Já jsem se snažil využít tvoji představu.Hodně jsi napověděl tím svým povídaním.Kolejiště je relativně provozně zjednodušené.Co máme?Odbočnou stanici,kde se bude kulminovat provoz/posun/depo,máš širou trať.Kolegové z Německa tomu říkají "Paradestrecke".Uvidíš zde v plné kráse i ty nejdelší soupravy.I směrem na Lichkov nebude pohled na mezinárodní vlak k zahození :wink: .Máš přístup k oknu a k topení,průchodnost přes celou místnost,jak jsis přál.Do skryťáku budeš vlaky jen odesílat,ale i tak toto kolejiště je minimálně pro dvě osoby.
Ve skryťáku vlaky jen dojedou a obracejí se až dle tvého GVD do Letohradu bez zastavení.Proto ty průjezdné volné koleje.
Sám budu zvědavý jak to zvládneš,protože jeden z našich kolegů,již svoji stavbu odpískal a prodávají a to měl jen modul stanice.
Držím palce a jestli ti to nebude vadit,tak až se uzdravím,tvůj projekt,který jsem zde předložil,uvedu do publikaci.
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » pát 02 pro, 2016 2:34 pm

Milane:
1) přeji brzké uzdravení
2) já jsem přišel s námětem na kolejiště, ale na toto řešení máš autorská práva ty. Takže pokud se Letohrad dostane do tvé další publikace budu jen rád. Bude mě těšit, že jsem u toho trochu přicmrdoval.
3) jinak překresluji do AnyRail (AnyCad je blbost) kompletní kolejiště, to si vyžádá celý víkend.
4) objednal jsem jednu výhybku EW2 a čtyři stavebnice výhybky Tillig Elite 15st, proti EW2 je o 7 mm delší, měří 185 mm. Chci si vyzkoušet jak je to pracné a zda se tak získá plnohodnotná výhybka. Cenová úspora by byla značná 225,-proti 628 Kč. Jako důchodce mám víc času než peněz. Také bych tím získal zkušenosti pro úpravu zhlaví. Je to jenom test, uvidíme...
Zdravím, Bohouš
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » pát 02 pro, 2016 3:04 pm

Tak jsem objednávku zase zrušil, ty stavebnice nejsou pro kolejivo Elite, ale Standard. Na Mašinky.cz měli chybu. Ještě, že jsem podíval na stránky Tillig.
Pořád platí: Důvěřuj, ale prověřuj!!!
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Brejla » pát 02 pro, 2016 3:14 pm

Tobyška píše:Tak jsem objednávku zase zrušil, ty stavebnice nejsou pro kolejivo Elite, ale Standard. Na Mašinky.cz měli chybu. Ještě, že jsem podíval na stránky Tillig.
Pořád platí: Důvěřuj, ale prověřuj!!!


Stavebnice výhybek Tillig Elite se vyrábí a masinky.cz je prodávají: http://www.masinky.cz/produkt/23968-H0-TILLIG-ELITE-W5-vyhybka-leva-178mm-15/index.htm , http://www.masinky.cz/produkt/23967-H0-TILLIG-ELITE-W5-vyhybka-prava-178mm-15/index.htm
Na masinky.cz žádnou chybu nevidím. Pokud to mezitím neopravili, tak tam mají správně u těch tebou pravděpodobně zamýšlených stavebnic uvedeno H0 Tillig modelové, což je bývalý Pilz code 100.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » pát 02 pro, 2016 3:46 pm

Ano, to byla oprava na můj popud. Pan Valter je docela rychlý.
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Brejla » pát 02 pro, 2016 4:03 pm

Tobyška píše:Ano, to byla oprava na můj popud. Pan Valter je docela rychlý.


Taky máme s Valtrem jen ty nejlepší zkušenosti. Důležitější pro tebe ale asi je, že ti může dodat i ty správné stavebnice.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod Tobyška » sob 03 pro, 2016 3:29 pm

Milane, to tvoje řešení je opravu fenomenální, všude to vychází!!!

Udělal jsem drobné úpravy, podařilo se mi vyhnout obloukovým výhybkám. Také jsem udal 3 symetrické výhybky Peco Code 75 (které mám) na triangl. Přechod mezi Tillig Elite Code 83 a Peco Code 75 jsou 0,2 mm, to se řeší zbroušením paty koleje.
Tak jsem mohl konečně udělal soupis kolejiva:
čistá délka kolejí (bez prořezu) 101,6 m
pravé výhybky EW2 - 25 ks.
levé výhybky EW2 - 24 ks.
křižovatkové výhybky 6 ks.
symetrické výhybky Peco code 75 3 ks.
No, je to nářez!!!
Musím si s tím návrhem ještě maličko pohrát (lehce natočit a posunout) a zdá se, že bych mohl dokonce zachovat oboje klasické dveře a průchod bude zajištěn.
U jedněch jsem počítal od začátku, že se budou muset vyměnit za posuvné a tak jsem je už tím způsobem specifikoval.
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod modeln » sob 03 pro, 2016 5:23 pm

Tobyška píše:Milane, to tvoje řešení je opravu fenomenální, všude to vychází!!!

Udělal jsem drobné úpravy, podařilo se mi vyhnout obloukovým výhybkám. Také jsem udal 3 symetrické výhybky Peco Code 75 (které mám) na triangl. Přechod mezi Tillig Elite Code 83 a Peco Code 75 jsou 0,2 mm, to se řeší zbroušením paty koleje.
Tak jsem mohl konečně udělal soupis kolejiva:
čistá délka kolejí (bez prořezu) 101,6 m
pravé výhybky EW2 - 25 ks.
levé výhybky EW2 - 24 ks.
křižovatkové výhybky 6 ks.
symetrické výhybky Peco code 75 3 ks.
No, je to nářez!!!
Musím si s tím návrhem ještě maličko pohrát (lehce natočit a posunout) a zdá se, že bych mohl dokonce zachovat oboje klasické dveře a průchod bude zajištěn.
U jedněch jsem počítal od začátku, že se budou muset vyměnit za posuvné a tak jsem je už tím způsobem specifikoval.



Hmmm,toto vypada ako u mna na Telgartskej slucke v N-ku,tiez mi toho treba neúrekom,hlavne vyhybky,kolaje-ale uz som chvalabohu na konci,sice mi este nieco chyba,ale to uz je nist-myslim kolajivo.Odpoved na Milanovu otazku,ze kto ma k dispozici vysku 45 cm od nuly,tak napr.i ja :lol: ,ale to Milan urcite dobre vie.Inak,opat pokracujem v stavbe,foto bude coskoro-2 mesiace som neurobil absolutne nic :mrgreen:
modeln
 
Příspěvky: 429
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Nádraží Letohrad

Příspěvekod jirmicz » ned 04 pro, 2016 6:01 pm

koukám na plánek a jenom takový detail kolej č. 1 je průjezdná z Jablonného do Žamberka. V návrhu je do Ústí n.O.
jirmicz
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků