od lajblt » úte 20 kvě, 2014 8:24 pm
Byla nebyla jedna železniční trať. Vedla z okresního města Schovanic údolím říčky, kde prošla několika mezilehlými stanicemi, aby dospěla k hlásce Údolí. Tam byla současně zastávka pro osobní vlaky předtím, než vjely do dlouhého tunelu před stanicí Mezihoří. Tam hlavní trať končila, ale současně z ní úvratí vycházela krátká lokálka do koncové stanice Vrchoviště.
Je tedy krásné jarní dopoledne na konci května kteréhosi roku v druhé polovině 80. let. Do stanice Mezihoří právě přijel na první kolej čtyřvozový rychlík R1289 ze Schovanic vedený "čtyřkovým" Brejlovcem. Ten je právě odvěšován, aby mohl ještě před objetím soupravy dozbrojit naftou na koleji vedle remízy. Zatímco většina cestujících už míří k východu z nádraží, někteří přestoupili do motorového osobního vlaku MOs 14591 vedeného dnes jediným vozem M152.0, stojícího na třetí koleji. Výpravčí ještě pohledem zkontroluje odjezdové návěstidlo S1-5, které ukazuje "Rychlost 40, potom volno" a vzápětí dává výpravkou svolení k odjezdu. Sotva motorák opustí zhlaví, dává se signalistia na stavědle do práce, aby podle pokynu výpravčího postavil vlakovou cestu do Schovanic pro manipulační nákladní vlak vedený "Kocourem" T466.2. Na čtvrté koleji je za lokomotivou přivěšeno několik prázdných uhláků, následovaných krytými "Zetkami" s prasaty z JZD Mezihoří a prázdnými cisternami, které před dvěma dny svůj obsah odevzdaly na vlečkové koleji skladu paliv. Mezitím na koleji 5b probíhá nakládka řeziva a kulatiny z národního podniku "České lesy" do několika klanicových vozů. Na opačném konci stanice na koleji 5a mezitím vykládají dělníci drapákovým nakladačem několik uhláků s ořechem a kostkou do zásobníků uhelných skladů. Ani vedle nádražní budovy, na krátké manipulační koleji sedmé, není klid. U skladiště stojí "Zetky", ze kterých se právě vykládá ovoce, zelenina a drogistické zboží pro velkoprodejnu Jednoty na náměstí v Mezihoří a místní děti už se určitě těší na zmrzliny, ukryté dosud v chladicím voze.
Manipulák tedy právě míjí odjezdové návěstidlo S2-6, aby po necelých pěti minutách projel zhruba sedmdesátikilometrovou rychlostí kolem hlásky-zastávky Údolí, kde ho bude bedlivě sledovat hláskařka, která odešle do Mezihoří telefonickou odhlášku o uvolnění tratě. A další a další vlaky už se chystají během pátku z údolí šplhat ze Schovanic do Mezihoří, některé s nedočkavými turisty a trampy do chatových osad a kempů v lesích okolí městečka, jiné s průmyslovým zbožím, potravinami či naftou, aby se míjely s dělnickými vlaky, směřujícími do vesnic a městeček v údolí...
Tak co vy na to?
- Přílohy
-

-

-

Naposledy upravil
lajblt dne úte 20 kvě, 2014 8:51 pm, celkově upraveno 1