456.0 KRASIN

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 21 pro, 2009 7:27 am

No když jsem olejovky ředil terpentýnem nebo white spiritem, nemělo to na lesk moc vliv, ale pekelně dlouho to schlo! Navíc terpentýn "leptá" podkladovou barvu... Proto jsem dal přednost používání sikativu (UMTON, jinej nebrat) nebo synt. ředidlu...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2660
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Mike » pát 26 bře, 2010 3:40 pm

Ahoj Marwine, tvůj model mě tak zaujal, že jsem si na burze zakoupil odlitek Krasina a také se pustím do stavby. Máš to moc hezké, jsi šikovný. Můžeš prosím napsat, z čeho máš dělané tabulky? Jestli je to obtisk, nebo leptané. Díky.
Mike
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 31 pro, 2008 6:49 pm
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod marwin » pon 29 bře, 2010 11:02 am

Mike píše:Ahoj Marwine, tvůj model mě tak zaujal, že jsem si na burze zakoupil odlitek Krasina a také se pustím do stavby. Máš to moc hezké, jsi šikovný. Můžeš prosím napsat, z čeho máš dělané tabulky? Jestli je to obtisk, nebo leptané. Díky.


Ahoj,
jsem rad, ze se libi:) Koukni se sem, pred nejakou dobou jsem zacal psat postup stavby, ale nejak uz neni chut ho dokoncit http://picasaweb.google.com/tvrdym/Stavba4560# , tak ti snad fotky napovi...
Na kterou lokomotivu chces krasina postavit? Doporucoval bych tuto lokomotivu http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomot ... 10-dr.html . Br86, ze ktere jsem ja vychazel, ma opravdu moc mala kola.
K Tabulkam: Nejdrive jsem vystrihnul obdelnik z mosazneho plechu tloustky 0.075mm od Litomyskeho, ten jsem z jedne strany natrel bile a z druhe cerne. Pote jsem na bilou stranu nanesl obtisk od Kwasnici. Nic slozite a vysledek stoji za to.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 601
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mike » pon 29 bře, 2010 12:41 pm

Díky za odkaz, fotky už mám nastudované, pomalu si dávám vše dohromady. Pojezd ještě nemám vyřešený, chtěl jsem použít BR86, ale podívám se i na tu 65.
Mike
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 31 pro, 2008 6:49 pm
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod marwin » pon 29 bře, 2010 2:26 pm

Mike píše:Díky za odkaz, fotky už mám nastudované, pomalu si dávám vše dohromady. Pojezd ještě nemám vyřešený, chtěl jsem použít BR86, ale podívám se i na tu 65.


Urcite jdi do te 65tky. Tuto lokomotivu jeste dela Fleischman, ale doporucoval bych ti jit do Brawy, sice jsem ji nevidel, ale zatim me tento vyrobce nezklamal. Skoda, ze nedela vice lokomotiv/vozu, ktere se k nam dostaly po valce.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 601
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mike » pon 29 bře, 2010 3:01 pm

Kdyby se mi do rukou dostala Br 65, tak si jí nechám, protože se mi líbí. Navíc cena je dost vysoká na to, abych jí rozebral. Krasina udělám z 86ky. Vím, že to není ideální, ale pro začátek mi to bude stačit.
Mike
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 31 pro, 2008 6:49 pm
Bydliště: Praha-západ

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod TomBart » pát 08 bře, 2013 8:16 am

Ahoj, prosím o radu zkušenějších.
Včera jsem poprvé dal pojezd krasina na kolejiště, abych zjistil, jestli dobře projede oblouky atd. Bohužel jsem zjistil, že podvozek šmajdá. Jako pojezd je použita BR 86, resp. její česká varinata od firmy Fleischmann. Bohužel mne nenapadlo, že kola od tohoto výrobce v dnešní době budou šmajdat. Problém je, že už to nejde reklamovat, protože z toho původního moc nezbylo. Nemáte s tímto někdo zkušenost co s tím. Pokud by náhodou došlo na variantu výměny dvojkolí, tak jak se demontují čepy k ojnicím? je to jen nasunuté do dvojkolí nebo je v tom fígl? Jak zjistím, které dvojkolí šmajdá? českou verzi jsem bral právě proto, abych nemusel rozdělávat podvozek, ale bohužel mne to asi nemine. Co se týče modelu, tak je ve fázi před osazením trubek a posledních detailů. Tento fakt z jízdy mi poněkud pokazil veškerou vitalitu do další práce.... :(
TomBart
 
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod marwin » čtv 14 bře, 2013 2:19 pm

Ahoj,
TomBart píše:Ahoj, prosím o radu zkušenějších.
Včera jsem poprvé dal pojezd krasina na kolejiště, abych zjistil, jestli dobře projede oblouky atd. Bohužel jsem zjistil, že podvozek šmajdá. Jako pojezd je použita BR 86, resp. její česká varinata od firmy Fleischmann. Bohužel mne nenapadlo, že kola od tohoto výrobce v dnešní době budou šmajdat.

Tak to je nemile, verim, ze to dost nastve.
TomBart píše:Pokud by náhodou došlo na variantu výměny dvojkolí, tak jak se demontují čepy k ojnicím? je to jen nasunuté do dvojkolí nebo je v tom fígl?

Jestli si dobre pamatuji, tak cep jen chytis do klesti a zatahnes. Mel by byt jen zasunuty do diry v kole, na konci je trosku rozsireny, takze za jizdy nevypadne.
Kdyz jsem ponekolikate rozebiral klacky, tak se jeden cep za jizdy trosku vysouval, reseni bylo jednoduche, zakapnul jsem ho vterinakem z vnitrni strany kola a vse je OK.
Kymaceni masinky nemusi byt zpusobeno jen ohnutou osickou nebo spatne nalisovanym kolem, ale muzou delat problem klacky, ktere se muzou pricit a nebo se zachytavat o cep atd. Zkus s ni jeste jednou jezdit a zamer se na klacky na kazde strane lokomotivy.

Tak snad to bude nejaka banalita.
Marek
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 601
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod TomBart » pát 15 bře, 2013 9:39 am

Včera jsem jízdní vlastnosti ukázal prodejci. Jelikož se známe, tak si ťukal na čelo, že si moc vymýšlím. Pro mne velký problém kolébání loko, pro něho a dle ostatních modelů i pro výrobce FLM běžný stav. Takže závěr je, že jsem moc náročný a mám smůlu. Jsem naučený z dieslových loko, že ty se ani nehnou. Takže asi tak :cry:
TomBart
 
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod marwin » pát 15 bře, 2013 3:19 pm

Tezko rict, musel bych to videt na vlastni oci. Jsem zvykly na kyvani masin od Kleina, ale to je jina kapitola, u FLM je to divne.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 601
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod TomBart » pát 15 bře, 2013 6:20 pm

tak jo, třeba někdy uděláme setkání krasinů:o))
TomBart
 
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 16 bře, 2013 3:22 am

TomBart píše:Včera jsem jízdní vlastnosti ukázal prodejci. Jelikož se známe, tak si ťukal na čelo, že si moc vymýšlím. Pro mne velký problém kolébání loko, pro něho a dle ostatních modelů i pro výrobce FLM běžný stav. Takže závěr je, že jsem moc náročný a mám smůlu. Jsem naučený z dieslových loko, že ty se ani nehnou. Takže asi tak :cry:


Nemáš možnost natočit video?Je to fakt divný,ale je samozřejmě otázkou,co nazýváš kolébáním.
Tady se mrkni na prezentaci mašiny a porovnej s tím co máš doma.
http://www.youtube.com/watch?v=30a2bFPoqcc
Tohle je v naprostém pořádku a je to uložením náprav,které mají vůli v uložení a tím pádem bezproblémovou jízdu v různých situacích.Těžko se Ti stane,aby ti mašina FLM zastavila na veksli,jako spousta modelů jiných značek.Diesely jsou něco jiného,2 nápravy s malými koly a velká vzdálenost mezi nimi+2 podvozky.Jsou samozřejmě páry,které nemají tak měkký podvozek,ale pak většinou buď víc stojí než jedou a každou chvíli jsou venku. :D
Tady pro zajímavost ještě video BR 77:
http://www.youtube.com/watch?v=AeD3A--f4AU
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3472
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod radeksindy » sob 16 bře, 2013 9:38 am

Tvrdit, že kolebání je u mašin GFN běžný stav je nesmysl. Na druhou stranu je pravda, že 86 nemá dobrý pojezd, už se tím posalo mnoho stran na diskuzních fórech. Měl jsem doma dvě na digitalizaci a byly podstatně horší než třeba 98. I z modelářského hlediska by byla lepší jiná mašina, přeci jenom průměr kol 1400mm je malý (456.0 měla 1624mm).
radeksindy
 
Příspěvky: 1994
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 16 bře, 2013 12:48 pm

radeksindy píše:Tvrdit, že kolebání je u mašin GFN běžný stav je nesmysl.

Proč by to byl nesmysl,když se ty mašiny prostě zjevně houpou,ale není to na škodu.Samozřejmě nemluvím o houpání,že fíra vypadne z mašiny na trať. :lol:
radeksindy píše:Na druhou stranu je pravda, že 86 nemá dobrý pojezd, už se tím posalo mnoho stran na diskuzních fórech.

Je snad někdo,kdo vyrábí lepší :?: :D Prosím odkaz na ta diskuzní fóra.
radeksindy píše:Měl jsem doma dvě na digitalizaci a byly podstatně horší než třeba 98.

Mně naopak přijde nesmysl srovnávat BR 86 s BR 98,protože se jedná o úplně odlišnou mašinu i koncepci podvozku.

Ještě jsem našel zajímavá videa mašin a vůbec se nehoupou. :D
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... paVCiZED2E
http://www.youtube.com/watch?v=u6VEuoiQrS0
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3472
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 456.0 KRASIN

Příspěvekod jirkan » ned 17 bře, 2013 12:04 am

Tři poznámky:
1) Nevím přesně, jak je to s průměrem kol, ale osová vzdálenost je u BR 86 1700 mm, u Krasina 1720, takže by to až takový problém nebyl.
2) BR 65 od Flm a Brawy jsou dvě úplně jiný lokomotivy a myslím, že ten pojezd u tý východoněmecký 65 moc nesedí.
3) Problémy s BR 86 od Flm mě dost překvapují. Mám jich několik, nejsterší je už přes 20 let, a rozhodně si na jízdní vlastnosti nemohu stěžovat. A ty kritiky, co se leckde objevují, moc nechápu. Mám podezření, že se jední o "výhodný" nákup nějakého šrotu, protože aspoň podle mých skušeností patří Flm k tomu nejspolehlivějšímu, co mám.

A už jen trochu na konec - mírné kývání bylo u skutečných parních lokomotiv přirozené a dané podstatou jejich pohonu. Konečně o jízdní sinusovce se mluví i u současných lokomotiv a je to jedna z příčin opotřebení kolejí na přímém úseku. Ale předpokládám, že pokud se ti to nezdá, tak to asi bude kývání trochu větší? A nepamatuješ si, jak se lokomotiva chovala před přestavbou?
jirkan
 
Příspěvky: 933
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků