Ahoj Radku,
přemýšlel jsi nad zasazením do krajiny? Vypadá to, že ne. Bude celkem obtížné k tomuhle trasování vymyslet nenásilnou krajinu bez nelogických ramp, estakád či opěrných zdí, kterými občas bývají prošpikována některá německá hlavně reklamní kolejiště.
Vřele doporučuji přečíst si pár knížek od pana Zusky nebo i příručku Malé železnice A4, která rovněž nese jeho rukopis. Tam všude se dočteš o tom, jak má člověk uvažovat, aby zasazení železnice do krajiny vypadalo přirozeně, nenásilně. Ve skutečnosti byla totiž nejdříve krajina, potom teprve se do ní zasazovala železnice a to se snahou se co nejvíce krajině přizpůsobit, minimalizovat drahé umělé stavby atd.
Takže konkrétně k Tvému návrhu:
1) vlevo červená a bleděmodrá "dvoukolejka" - koleje vedou souběžně, přesto po pár desítkách cm jedna mizí v tunelu a druhá pokračuje viditelně. Aby to mělo opodstatnění, musela by červená trať náležitě nastoupat nad úroveň bleděmodré, která by zase měla klesat - na to jde však o krátký úsek - navíc by se v takovém případě koleje od sebe trochu více odchýlily. Doporučuji tedy nechat je zmizet obě současně
...
2) viditelný kus zelené trati - je celý obklopen výše položenou tratí, dostává se tedy do jakési "pánve". Pokud to není měsíční kráter či propast Macocha, nemá taková prohlubeň opodstatnění - v reálné krajině by nejspíše byla zatopena vodou. Doporučení - celé to zelené opravdu zrušit nebo alespoň nechat pod úrovní. Ono totiž i zaústění zeleného oválu do stanice je dosti neobvyklé.
3) tunely nad levým zhlavím stanice - zprava jde do tunelu zelená trať, zleva hnědočervená - nad tím viditelný úsek hnědočervené, po d tím těsně viditelný úsek hlavní trati - marně přemýšlím, proč by tam ten tunel byl - že by provrtané skalisko typu Prachovské skály? Doporučení - červenohnědý vnitřní oblouk ponechat pod úrovní - vůbec v tomto místě nevyjíždět nad terén.
4) Rovněž vpravo tunel na zelené trati hned za zhlavím je dosti neobvyklý, když nad tím vede trať. Ano, jsou případy tunelů hned za zhlavím (např. Sychrov), ale tam je trochu jiná situace a hned nad portálem není další trať. Doporučení: viz. výše, tedy vypuštění zeleného oválu.
Tolik k topografii krajiny a kolejí.
Jinak trasování kolejí také ještě zaslouží pár poznámek, ale toho se jistě ujmou jiní. Ode mne alespoň dvě poznámky - falešná dvoukojeka se obvykle používá ve skryté části nebo alespoň částečně skrytá. Takhle viditelná smyčka na netramvajovém kolejišti působí hodně neobvykle.
Za druhé - odbočení modré části před zhlavím červenohnedé stanice je rovněž celkem nelogické.
Jinak je třeba pochválit Tvou snahu o vlečky - koření provozu. Líbí se mi i lom i nápad s nakládkou dřeva (třebas i pilou).
Tak snad jsem nebyl moc kritický, snažil jsem se být věcný. Hlavu vzhůru, jdeš správným směrem