Zákazník versus výrobce

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod RadekTandler » čtv 12 zář, 2019 5:44 am

milan ferdián píše:Zapomínáte na jednu drobnost. Viz citace pana Mahela / k-report.


Nedokážu dohledat, kdo a ve kterém příspěvku zapomíná. Na který příspěvek reagujete ?
RadekTandler
 
Příspěvky: 43
Registrován: stř 12 zář, 2012 9:26 pm

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod sidlo » čtv 12 zář, 2019 5:53 am

ROCO na Český a Slovenský trh kašle. Každý rok vydá nějakou mutaci čmeláka, barči, sergeje nebo brejlovce. A to praktikuje už řadu let.
S motorákem M 152.0 má už dva roky zpoždění. A když se začne proslýchat, že to vydá někdo jiný, tak pustí informaci že to má v plánu až za rok, aby češi a slováci ještě počkali a nekupovali konkurenci. To je na zápis do vlákna vztahy zákazník - výrobce.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2083
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod mikinko » čtv 12 zář, 2019 5:56 am

milan ferdián píše:Zapomínáte na jednu drobnost. Viz citace pana Mahela / k-report.
"Protože se podílím na přípravě některých modelů ČSD/ČD firmy Roco, byl jsem v návaznosti na informaci, že MTB připravuje model motorového vozu M 152.0/810 ".
Jenže tato informace od MTB není zatím oficiálně potvrzena.

Když vše shrnu,tak 810 / M152.0 bude v H0/1:87 od výrobců ROCO a MTB ???, v TT/1:120 od KUEHN a v N/1:160 můžeme jen opět snít (nepíší o rukodělných vozů z dílny Jiřího Heráčka).
Milan

Milane, MTB NIE JE !!!! pre Roco žiadna konkurencia. Samozrejme, aj Rocu pri finálnej montáži, potlači, nástreku občas niečo ujde. Ale za tie roky (mám doma množstvo modelov) som si istý, že Roco príprave modelu určite venuje náležitú pozornosť a nebude to narýchlo zbúchané ako u menovanej konkurencie (typu pojazd - čo je dobré do lokomotívy, musí byť dobré aj do motoráku, keď sú sedačky dobré do jedného motoráku, budú dobré do všetkých, .... a ďalšie - viď príslušné vlákna). A jednoznačne za lepšiu cenu. Takže pokiaľ si Roco v kľude spraví svoju prácu a vyrobí model v kvalite, akú vyrobiť vie, väčšina kupujúcich si radšej kúpi Roco. A o dostupnosti všetkých ND ani nehovorím ...
mikinko
 
Příspěvky: 1140
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 zář, 2019 6:21 am

RadekTandler píše:
milan ferdián píše:Zapomínáte na jednu drobnost. Viz citace pana Mahela / k-report.


Nedokážu dohledat, kdo a ve kterém příspěvku zapomíná. Na který příspěvek reagujete ?

Reaguji právě na citaci pana Mahela.
".....byl jsem v návaznosti na informaci, že MTB připravuje model motorového vozu M 152.0/810... ".
Radku, ty víš že jde o zaručenou informaci. Pana Mahela si nesmírně vážím za jeho práci pro železniční a tramvajové modeláře, ale teoreticky se mohl dostat k " dezinformaci " aniž by o tom věděl, tak jak málem já okolo "Čmeláka", teprve kluci ze Slovenska mi potvrdili výrobu a prodej.

Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10627
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:31 am

Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.
Brejla
 
Příspěvky: 1114
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod mikinko » čtv 12 zář, 2019 6:42 am

Brejla píše:Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.

Príklad ACME nevidím tak jednoznačne. Nielen ja, ale poznám aj dosť ďalších ľudí, stále čakáme na to, čo bude robiť ACME. "modely" MTB ma v tomto prípade nechávajú absolútne chladným ....
Ďalším príkladom bola svojho času Bardotka ... aj keď ju MTB vypustilo o dosť skôr ako Roco (a to ešte barča bola tvarovo dosť podarený modelo od MTB !!!), tak väčšina ľudí nekúpila a naďalej čakala na to, čo bude od Roca ... a nakoniec radšej kúpili Roco (aj keď tá mala tiež svoje drobné muchy).
Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká .... :-)
mikinko
 
Příspěvky: 1140
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:49 am

milan ferdián píše:...Když vše shrnu,tak 810 / M152.0 bude v H0/1:87 od výrobců ROCO a MTB ???, v TT/1:120 od KUEHN a v N/1:160 můžeme jen opět snít (nepíší o rukodělných vozů z dílny Jiřího Heráčka).
Milan


Tak prostě funguje tržní ekonomika. V době blahobytu firmy raději vyrobí výrobek, o kterém ví, že se ho prodá hodně kusů za dobrou cenu, což se u nejvíce rozšířeného měřítka H0 dá předpokládat. Na méně rozšířená měřítka přijde řada v době, kdy začne nákupní krize a firmy budou hledat možnosti odbytu i menšího počtu kusů za slušnou cenu, aby přežily do období dalšího růstu prodejů.
Brejla
 
Příspěvky: 1114
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 6:53 am

mikinko píše:
Brejla píše:Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.

Príklad ACME nevidím tak jednoznačne. Nielen ja, ale poznám aj dosť ďalších ľudí, stále čakáme na to, čo bude robiť ACME. "modely" MTB ma v tomto prípade nechávajú absolútne chladným ....
Ďalším príkladom bola svojho času Bardotka ... aj keď ju MTB vypustilo o dosť skôr ako Roco (a to ešte barča bola tvarovo dosť podarený modelo od MTB !!!), tak väčšina ľudí nekúpila a naďalej čakala na to, čo bude od Roca ... a nakoniec radšej kúpili Roco (aj keď tá mala tiež svoje drobné muchy).
Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká .... :-)


Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.
Brejla
 
Příspěvky: 1114
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod mikinko » čtv 12 zář, 2019 7:06 am

Brejla píše:Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.

No a toto je práve krátkozraké, dokonca až hlúpe uvažovanie výrobcov. Akých predobjednávok? Drvivá väčšina modelov sa vyrába pre rôzne epochy a v rôznych farebných variantách. Návratnosť investície (formy, príprava modelu z konštrukčnej stránky) pritom vôbec nezáleží na predaji taj ktorej konkrétnej farebnej varianty, ale na celkovom množstve vyrobených modelov.
A teraz výrobca ohlási model (napríklad svojho času Brejlovec) vo variante ZSSK. pozbiera sa 100 kusov predobjednávok. A teraz sa to nebude vyrábať? Ale pritom sa toho reálne predali tisíce, lebo prišli oveľa zaujímavejšie epochové a farebné varianty a niektoré prevedenia boli doslova rozobraté. Alebo výrobca uvedie do katalógu dopredu všetky farebné varianty a bude zbierať objednávky na 10-15 rokov dopredu ?
Detto ACME - varianty ČD (ktoré úplne nesedia do mojej epochy) si v prípade predobjednávky zakúpim maximálne po 1 ks. Ale ak sa vyrobí varianta klasická ČSD (nulové investičné náklady - len strieknuté inou farbou a nový tampón), tak kúpim určite minimálne 2-3 ks z každej (163 a 363).
Takže nejaká ohlásená jedna varianta a množstvo predobjednávok nič nevypovedá o tom, ako bude model úspešný a tým pádom aj rentabilný.
Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....
mikinko
 
Příspěvky: 1140
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod mlha » čtv 12 zář, 2019 7:14 am

mikinko píše:
Brejla píše:Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.

No a toto je práve krátkozraké, dokonca až hlúpe uvažovanie výrobcov. Akých predobjednávok? Drvivá väčšina modelov sa vyrába pre rôzne epochy a v rôznych farebných variantách. Návratnosť investície (formy, príprava modelu z konštrukčnej stránky) pritom vôbec nezáleží na predaji taj ktorej konkrétnej farebnej varianty, ale na celkovom množstve vyrobených modelov.
A teraz výrobca ohlási model (napríklad svojho času Brejlovec) vo variante ZSSK. pozbiera sa 100 kusov predobjednávok. A teraz sa to nebude vyrábať? Ale pritom sa toho reálne predali tisíce, lebo prišli oveľa zaujímavejšie epochové a farebné varianty a niektoré prevedenia boli doslova rozobraté. Alebo výrobca uvedie do katalógu dopredu všetky farebné varianty a bude zbierať objednávky na 10-15 rokov dopredu ?
Detto ACME - varianty ČD (ktoré úplne nesedia do mojej epochy) si v prípade predobjednávky zakúpim maximálne po 1 ks. Ale ak sa vyrobí varianta klasická ČSD (nulové investičné náklady - len strieknuté inou farbou a nový tampón), tak kúpim určite minimálne 2-3 ks z každej (163 a 363).
Takže nejaká ohlásená jedna varianta a množstvo predobjednávok nič nevypovedá o tom, ako bude model úspešný a tým pádom aj rentabilný.
Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....

Pokud se v různých barevných mutacích sejde třeba tisíc kusů na přeobjednávkách? Je to vlastně takový průzkum trhu
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2615
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Novinky H0 2019

Příspěvekod mikinko » čtv 12 zář, 2019 7:15 am

sidlo píše:ROCO na Český a Slovenský trh kašle. Každý rok vydá nějakou mutaci čmeláka, barči, sergeje nebo brejlovce. A to praktikuje už řadu let.
S motorákem M 152.0 má už dva roky zpoždění. A když se začne proslýchat, že to vydá někdo jiný, tak pustí informaci že to má v plánu až za rok, aby češi a slováci ještě počkali a nekupovali konkurenci. To je na zápis do vlákna vztahy zákazník - výrobce.

No ja teda neviem, ale akosi si sám protirečíš. Uvedieš, že Roco vyrába 4 !!!! typy motorových lokomotív ČSD v jednej vete s konštatovaním, že na nás kašle. Ako potom vyzerá výroba modelov od výrobcu, ktorý na nás nekašle - 20 rôznych typov motorových lokomotív ? A len by som teda doplnil, že žiadny iný výrobca nevyrába toľko typov motorových lokomotív ČSD (ktoré aj ČSD zodpovedajú, nie je to len nejaký prestrek niečoho iného) ako Roco .... zvláštny spôsob kašlania na náš trh ....
mikinko
 
Příspěvky: 1140
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod hummus » čtv 12 zář, 2019 7:20 am

mikinko píše:...Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká .... :-)

S tím souhlasím. Jestli si někdo u ROCO nebo PIKO myslí, že se MTB nedozví co mají v plánu, tak jsou opravdu naivní.
Pokud by jim doba od vývoje po uvedení modelu trvala řekněme rok, tak by se to utajit asi dalo, ale když jim to trvá tři roky tak už se to moc utajit nedá...
Na druhou stranu, většina lidí co si kupují modely o připravovaných modelech neví vůbec nic a dozví se to, až to vidí v obchodě a nebo v E-shopu. Ti na Roco čekat nebudou a koupí MTB.
mikinko píše:Milane, MTB NIE JE !!!! pre Roco žiadna konkurencia.

Ale samozřejmě že je. Stejní lidé co si kupují modely ROCO si kupují i MTB. Nejpépe to asi dokumentují Bardotky. Přestože je vyrabí ROCO, tak MTB přichází neustále s novými verzemi, takže se asi budou prodávat docela dobře.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 366
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod mikinko » čtv 12 zář, 2019 7:37 am

Hummus : No, stále si myslím, že konkurencia nie je. Ak ten istý model a tú istú variantu (označenie, epocha, farba) vyrobí aj MTB aj iný výrobca, tak si ľudia skôr kúpia Roco, resp. inú kvalitnú značku. MTB sa žiaľ vlastnou vinou etablovalo skôr do úlohy výrobcu hračiek, kde sa model na svoju predlohu niekedy viac, niekedy menej ale stále len podobá, ale prakticky na každom sú nejaké výrazné nedostatky alebo odfláknuté veci. To, že vyrába ďalšie varianty bardotiek je len logické - formy a ďalšie veci potrebné k výrobe majú (a už asi aj zaplatené), tak prečo z toho ešte nevyťažiť (robia to aj iní výrobcovia - trebárs Roco). Ale zároveň si všimni, že robia iné varianty ako Roco a keď zberateľ/modelár chce nejakú konkrétny kus, tak si kúpi od výrobcu, ktorý ho vyrába. A navyše, ako som spomínal, barča MTB je aj z môjho pohľadu celkom podarený model (v globále keď porovnám tvarové prevedenie, jazdné vlastnosti, kvalita dielov - ako okná, ich lícovanie, ... tak je MTB minimálne rovnakej kvality ako Roco), takže ak by som bol zberateľ bardotiek a MTB vyrobí nejakú limitnú farebnú variantu, tiež by som kúpil ....
P.S. inak, to je skôr naopak - Roco svojimi bardotkami MTB riadne zavarilo a predaje sa MTB asi veľmi nedarili/neplnili očakávania. Už ste zabudli na akciu, kde narýchlo (a tak to aj vyzerá :-)) začalo MTB vyrábať Hadgs/Taes ale len pre tých, čo si kúpia bardotky od MTB ?
mikinko
 
Příspěvky: 1140
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod vvitty » čtv 12 zář, 2019 8:05 am

mikinko píše:P.S. inak, to je skôr naopak - Roco svojimi bardotkami MTB riadne zavarilo a predaje sa MTB asi veľmi nedarili/neplnili očakávania. Už ste zabudli na akciu, kde narýchlo (a tak to aj vyzerá :-)) začalo MTB vyrábať Hadgs/Taes ale len pre tých, čo si kúpia bardotky od MTB ?


Naopak, prodeje Bardotek predcily ocekavani i vyrobni kapacity...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, osvětlení modelů, DCC - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 2085
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zákazník versus výrobce

Příspěvekod Brejla » čtv 12 zář, 2019 8:20 am

mikinko píše:Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....


Tak zrovna tu 380 zachránilo to, že je koupí německé dráhy. Čelní osvětlení je důkaz, která verze dostala prioritu. Česká a slovenská verze už jen zvýšila počty vyrobených kusů.
Brejla
 
Příspěvky: 1114
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JanoH0e, mikinko a 1 návštěvník