Moderátor: Michal Dalecký
RadekTandler píše:milan ferdián píše:Zapomínáte na jednu drobnost. Viz citace pana Mahela / k-report.
Nedokážu dohledat, kdo a ve kterém příspěvku zapomíná. Na který příspěvek reagujete ?
milan ferdián píše:...Když vše shrnu,tak 810 / M152.0 bude v H0/1:87 od výrobců ROCO a MTB ???, v TT/1:120 od KUEHN a v N/1:160 můžeme jen opět snít (nepíší o rukodělných vozů z dílny Jiřího Heráčka).
Milan
mikinko píše:Brejla píše:Informace, že Roco chystá výrobu M152 je úzkému okruhu zainteresovaných lidí známá už delší dobu, jen se to z konkurenčních důvodů tajilo. Strategie MTB je známá. Za každou cenu hodit na trh nějakou pseudohračku a věřit, že to zákazník koupí dříve než dá konkurence na trh kvalitní model. Příklad ACME s elektrikami 163/363 je více jak výmluvný.
Mimochodem, dost velkou bombu chystá i PIKO, ale postup je obdobný jako u Roco.
Príklad ACME nevidím tak jednoznačne. Nielen ja, ale poznám aj dosť ďalších ľudí, stále čakáme na to, čo bude robiť ACME. "modely" MTB ma v tomto prípade nechávajú absolútne chladným ....
Ďalším príkladom bola svojho času Bardotka ... aj keď ju MTB vypustilo o dosť skôr ako Roco (a to ešte barča bola tvarovo dosť podarený modelo od MTB !!!), tak väčšina ľudí nekúpila a naďalej čakala na to, čo bude od Roca ... a nakoniec radšej kúpili Roco (aj keď tá mala tiež svoje drobné muchy).
Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká ....
mikinko píše:Brejla píše:Toto má jednoduché řešení. Musí se sejít dost předobjednávek, aby se vyplatila výroba. Nic jiného výrobce nepřesvědčí.
No a toto je práve krátkozraké, dokonca až hlúpe uvažovanie výrobcov. Akých predobjednávok? Drvivá väčšina modelov sa vyrába pre rôzne epochy a v rôznych farebných variantách. Návratnosť investície (formy, príprava modelu z konštrukčnej stránky) pritom vôbec nezáleží na predaji taj ktorej konkrétnej farebnej varianty, ale na celkovom množstve vyrobených modelov.
A teraz výrobca ohlási model (napríklad svojho času Brejlovec) vo variante ZSSK. pozbiera sa 100 kusov predobjednávok. A teraz sa to nebude vyrábať? Ale pritom sa toho reálne predali tisíce, lebo prišli oveľa zaujímavejšie epochové a farebné varianty a niektoré prevedenia boli doslova rozobraté. Alebo výrobca uvedie do katalógu dopredu všetky farebné varianty a bude zbierať objednávky na 10-15 rokov dopredu ?
Detto ACME - varianty ČD (ktoré úplne nesedia do mojej epochy) si v prípade predobjednávky zakúpim maximálne po 1 ks. Ale ak sa vyrobí varianta klasická ČSD (nulové investičné náklady - len strieknuté inou farbou a nový tampón), tak kúpim určite minimálne 2-3 ks z každej (163 a 363).
Takže nejaká ohlásená jedna varianta a množstvo predobjednávok nič nevypovedá o tom, ako bude model úspešný a tým pádom aj rentabilný.
Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....
mikinko píše:...Takže v tomto stále trvám na svojom názore, že utajovanie je skôr kontraproduktívne ... Lebo tak ako sa to dozvedeli iní ľudia tak sa to dozvie aj MTB, a na škodu to bude hlavne samotnému výrobcovi a zákazníkom .... Lebo zákazník si už za tie desiatky rokov akosi zvykol, že na kvalitný model treba holt nejakú tú chvíľku počkať ... A ak to stojí za to, rád si počká ....
mikinko píše:Milane, MTB NIE JE !!!! pre Roco žiadna konkurencia.
mikinko píše:P.S. inak, to je skôr naopak - Roco svojimi bardotkami MTB riadne zavarilo a predaje sa MTB asi veľmi nedarili/neplnili očakávania. Už ste zabudli na akciu, kde narýchlo (a tak to aj vyzerá ) začalo MTB vyrábať Hadgs/Taes ale len pre tých, čo si kúpia bardotky od MTB ?
mikinko píše:Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....
mikinko píše:Brejla píše:mikinko píše:Určite, sú aj výnimky (napríklad 380 ČD) kde sa veľa vymýšľať nedá a existuje len jedna bežná varianta, zvyšok maximálne limitky). Ale to sú fakt len ojedinelé výnimky ....
Tak zrovna tu 380 zachránilo to, že je koupí německé dráhy. Čelní osvětlení je důkaz, která verze dostala prioritu. Česká a slovenská verze už jen zvýšila počty vyrobených kusů.
Tu som sa asi trochu stratil .... však Roco výrobu 380 zrušilo .... A bolo to podľa vyjadrení, čo tu na fóre odzneli práve preto, lebo bolo málo predobjednávok .... tak teraz neviem ....
mikinko píše:Brejla píše:380 udělal TRIX v německé, české a slovenské verzi, na příští rok chystá další českou verzi. Reklamní 380 s Karoqem zrušili, nesehnali práva na potisk.
No, to viem, ale bavili sme sa tu práve o tých predobjednávkach u ROCO a ja som len poznamenal, že je to problém s ohľadom na farebné varianty a výnimkou je napríklad práve tá 380, kde tých farieb je len pár a tak sa to práve tam dá celkom odhadnúť.
Na druhej strane ale mám pocit, že sa práve tento model kto vie ako dobre nepredáva .... (samozrejme myslím ČD a ZSSK verziu).
belgarat píše:to mate z toho, ze pisete "vyrobce na 4", vy agenti.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků