Kolejiště TT 110x225

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » stř 30 lis, 2011 6:24 pm

Tak to je dobrá zpráva...

Zde právě Hektor rozjíždí soupravu do stanice Kopečná kde ji pak v blízkém lomu naplní šutrem. To bude doba než to bude realitou.... :)
http://img205.imageshack.us/img205/2249/3011111912.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 08 pro, 2011 10:09 am

TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod vmucha » čtv 08 pro, 2011 10:27 am

Opravdu chceš aby ti trať nadjížděla sebe samu? Lze to řešit i bez toho.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 08 pro, 2011 10:42 am

Ano, jinak by tomu chyběl pořádný vysoký dunivý železniční most. Že nadjíždí sebe samu mi nevadí. Prostě je trať vedená takto kvůli terénu. Inžinýři šli cestou nejmenšího odporu. :D Kdybych se tomu vyhnul, musela by se trať zaříznout do kopce rozříznutého potokem vpravo nad nádražím kde bude hned vedle silnice vedoucí k mostu přes zhlaví nádraží (jak jsou ty dva výstupky v terénu) a pak vést po galerii ve skále za kterou je lom. Esteticky nic moc. Takhle vede údolím potoka a pomalu plynule stoupá a využívá maximálně co nejvýhodněji terén.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 08 pro, 2011 11:20 am

Není to sice nadjíždění tratě tou samou tratí, ale kličkování 1. a 2. traťové koleje u Třebovického tunelu (dnes již minulost - opuštěno, zasypáno), ale příroda spolu s inžinýry občas připraví zajímavé situace.
http://www.litomysky.cz/drahy/imosplne/PICT0089.jpg
To že v Čechách žádná trať nenadjíždí sama sebe (aspoň o žádné takové nevím) nám nebrání využít to v modelové situaci, je-li to v daném případě vhodné. V mém případě to nebylo prvoplánované, ale vychází to z aktuální konfigurace terénu, která je pro dané vedení tratě nejvhodnější. Ale co je nejdůležitější, odbočná trať se takto maximálně vzdaluje od nádraží z kterého vychází.

Jinak mosty na koncovém nádraží nebudou ale bude tam myší díra pro potok který bude napájet požární nádrž u zemědělských usedlostí dole.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 08 pro, 2011 3:03 pm

Pietro píše:Ano, jinak by tomu chyběl pořádný vysoký dunivý železniční most.

Ten snad může být (smysluplný) v pravém horním rohu.
Že nadjíždí sebe samu mi nevadí. Prostě je trať vedená takto kvůli terénu. Inžinýři šli cestou nejmenšího odporu. :D Kdybych se tomu vyhnul, musela by se trať zaříznout do kopce rozříznutého potokem vpravo nad nádražím kde bude hned vedle silnice vedoucí k mostu přes zhlaví nádraží (jak jsou ty dva výstupky v terénu) a pak vést po galerii ve skále za kterou je lom.
Že Ti to nevadí, dobře, ale poznámka o inžinýrech a cestě nejmenšího odporu je blud. :!: Viz dále. Mimochodem proč je ten lom za skálou? ta skála má být odtěžěna? Nebude lepší dát výsypku ke kraji (třeba tam může jen končit dopravník jako např. ve Zbečně, kde jde dokonce přes řeku) a lom jen naznačit. Koleje pak můžeš vést hned vedle vlečky. Připravuješ se o délku vedlejší trati tím, že nevyužíváš pro oblouk vpravo prostor nad spodní (růžovou tratí). Místo tam je, aspoň podle toho, že přes ni vede i údolí.
Vedením té silnice totálně zabiješ celé trasování trati! Teď Ti vede trať x km (vždyť na mezilehlém úseku je i stanice), údolím, dvěma tunely, aby se vynořila vedle silnice mezi zhlavím a nádražní budovou výchozí stanice jen kousek před kocovou stanicí.... Ach jo!
Esteticky nic moc. Takhle vede údolím potoka a pomalu plynule stoupá a využívá maximálně co nejvýhodněji terén.

Tak výhodně, že museli kvůli lokálce vyrubat další tunel a postavit dlouhý a vysoký most. :roll: Už v minulém i předminulém století platilo, že výhodně = levně :idea: . No jo, vlastně jsem zapomněl, že důvodem k tak zběsilému trasování je právě ten vysoký a dlouhý "dunivý" most.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2393
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 08 pro, 2011 3:05 pm

Michal Šuhajda píše:
Pietro píše:Ano, jinak by tomu chyběl pořádný vysoký dunivý železniční most.

Ten snad může být (smysluplný) v pravém horním rohu.
Že nadjíždí sebe samu mi nevadí. Prostě je trať vedená takto kvůli terénu. Inžinýři šli cestou nejmenšího odporu. :D Kdybych se tomu vyhnul, musela by se trať zaříznout do kopce rozříznutého potokem vpravo nad nádražím kde bude hned vedle silnice vedoucí k mostu přes zhlaví nádraží (jak jsou ty dva výstupky v terénu) a pak vést po galerii ve skále za kterou je lom.

Že Ti to nevadí, dobře nakonec je to Tvé kolejiště. Ale poznámka o "inžinýrech a cestě nejmenšího odporu" je blud. :!: Viz dále. Mimochodem proč je ten lom za skálou? ta skála má být odtěžěna? Nebude lepší dát výsypku ke kraji (třeba tam může jen končit dopravník jako např. ve Zbečně, kde jde dokonce přes řeku) a lom jen naznačit. Koleje pak můžeš vést hned vedle vlečky. Připravuješ se o délku vedlejší trati tím, že nevyužíváš pro oblouk vpravo prostor nad spodní (růžovou tratí). Místo tam je, aspoň podle toho, že přes ni vede i údolí.
Vedením té silnice totálně zabiješ celé trasování trati! Teď Ti vede trať x km (vždyť na mezilehlém úseku je i stanice), údolím, dvěma tunely, aby se vynořila vedle silnice mezi zhlavím a nádražní budovou výchozí stanice jen kousek před kocovou stanicí.... Ach jo!
Esteticky nic moc. Takhle vede údolím potoka a pomalu plynule stoupá a využívá maximálně co nejvýhodněji terén.

Tak výhodně, že museli kvůli lokálce vyrubat další tunel a postavit dlouhý a vysoký most. :roll: Už v minulém i předminulém století platilo, že výhodně = levně :idea: . No jo, vlastně jsem zapomněl, že důvodem k tak zběsilému trasování je právě ten vysoký a dlouhý "dunivý" most.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2393
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 08 pro, 2011 5:28 pm

Michal Šuhajda píše:Ten snad může být (smysluplný) v pravém horním rohu.

V pravém horním rohu by byl spíše smysluplný násep s malým mostíkem přes potok, protože terén zde stoupá kvůli potoku a zejména skrytému nádraží na hlavní trati. Krásný příhradový most s horní mostovkou nad propastí je tu nerealizovatelný.

Že Ti to nevadí, dobře, ale poznámka o inžinýrech a cestě nejmenšího odporu je blud. :!:

Otázka je, co je výhodnější: vést trať údolím potoka, pak krátkým tunelem skr úzkou šíji skalního masivu a po jeho obvodu, kde je mírnější svah, překonat hluboké údolí a trať, kde spodní je ve výšce A a horní ve výšce B a po svahu vedle stěny za kterou je lom zakončit trať na koncovém nádraží nebo vést trať v té samé konfiguraci terénu a po x kilometrech se vrátit na dohled nádraží ve výšce A prakticky těsně vedle silnice od nádraží, překonat tunelem, tentokráte delším a ve výšce B pokračovat po terase vylámanou ve stěně za kterou je lom a opět skončit na koncovém nádraží. Ta trať se bude v prvním případě vracet nad nádraží a silnici v mnohem větší vzdálenosti a zbyde tam dostatek místa pro zeleninu.[/quote]

Viz dále. Mimochodem proč je ten lom za skálou? ta skála má být odtěžěna? Nebude lepší dát výsypku ke kraji (třeba tam může jen končit dopravník jako např. ve Zbečně, kde jde dokonce přes řeku) a lom jen naznačit.

Lom je za skálou z jednoho prostého důvodu. Aby nebyl vidět. Je daleko. Jinak bych měl pocit, že je vlečka celá odbočná trať. Je to jiná scéna. Některé lomy se těží takovým způsobem, že jsou vidět zdaleka jako vředy v krajině, některé jsou třeba skryté v kopci za clonící stěnou. Některé jsou přímo 200m od centra města. (Ústí nad Labem)

Koleje pak můžeš vést hned vedle vlečky. Připravuješ se o délku vedlejší trati tím, že nevyužíváš pro oblouk vpravo prostor nad spodní (růžovou tratí). Místo tam je, aspoň podle toho, že přes ni vede i údolí.

Těžko říct o kolik bych takto tu trať prodloužil... o 100 mm? Nepodstatné.

Vedením té silnice totálně zabiješ celé trasování trati! Teď Ti vede trať x km (vždyť na mezilehlém úseku je i stanice), údolím, dvěma tunely, aby se vynořila vedle silnice mezi zhlavím a nádražní budovou výchozí stanice jen kousek před kocovou stanicí.... Ach jo!

Jak jsem již uvedl, trať se vynoří v dostatečném odstupu od silnice a ve větší výšce. Co se týče umístění koncové stanice.. kdo by nechtěl mít dvě stance vzdálené od sebe 10m. Ale jsme omezeni prostorem. Bohužel. Ale ještě tu máme hustý les, za kterým se ta koncová stanice skryje.

Je to boj s prostorem. Hledání kompromisu. Každý chce mít na svém kolejišti nějakou vychytávku, scénu a každý ji chce stvárnit po svém a každý ji vnímá jinak. :wink:

Zatím sem nepřišel na lepší způsob. Máš-li nějaký nápad na vylepšení, můžeš to zkusit, pošlu podklady. :idea:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pon 16 led, 2012 7:47 pm

A je zde další .......varianta.
Zkusil jsem zjednodušit jedno zhlaví. Odstranil sem dvojitou spojku zlikvidováním jedné křižovatkové výměny, čím sem docílil jednotnou rozteč os kos kolejí. Vypadá to pohledově lépe, ale teď se zas nedostanu z odbočné trati na všechny koleje...hmm... Na druhou stranu bych ušetřil za kolejové křížení, jehož cena mě tak trochu překvapila. :)
Prodloužil jsem tunel na odbočné trati, když tu mnozí reptali, že nadjíždí sama sebe. :D Ale to je jen formalita, která se asi vrátí zpět. :D
U remízy se zjevila druhá kolej pro zbrojení naftou, čímž mezi remízou a staniční budovou vzniknul větší prostor pro modelování života na nádraží.
Wobrázky tentokráte na rajčeti, páč imageshack je pomalý a otravný. http://kapitan-pejsek.rajce.idnes.cz/Kolejiste_leden_2012/ Jsou tam dvě fota ze zkušebního polygonu, kde chybí jedna kolej.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 16 led, 2012 8:55 pm

Koukal jsem na fotky - hoď ještě jeden angličák za ten první a máš delší 2 kolej od st. budovy o 12 cm+-. Jinak dobrý.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod cernos » úte 17 led, 2012 7:22 am

Utekl měsíc a kousek od posledního příspěvku a tak už si moc nepamatuju celou diskuzi a znovu se mi jí číst nechce, takže tu možná dotaz padnul. Kudy se dostaneš do nádraží v odbočné po souši? Nějaká cesta? Zleva potok, zprava hora...
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » úte 17 led, 2012 9:23 am

cernos píše:Kudy se dostaneš do nádraží v odbočné po souši? Nějaká cesta? Zleva potok, zprava hora...

Zprava. Nad pravým zhlavím jsou v terénu naznačeny pilíře mostu, silnice pak povede klesáním podél trati k nádraží. Nádražní budova bude menší než ta co je zrovna na tomto plánu, takže tam bude víc místa. Zkusil sem ve 3D zeditovat nádraží Hagenau a rozdělit ho na sklad a nádražní budovu, což se povedlo, ale oba díly se tam potom vloží v úplně jiném měřítku než původní nádraží v celku.
Přemýšlím ale o druhé variantě, že by silnice vedla zleva mostem přes obě tratě a výtažnou kolej, mezi rybníkem a potokem a pak přes potok k nádraží (za remízou jak je tam takový ten zub, kde je v plánován můstek i pro variantu zprava.
Silnice we wintraku nekreslím, protože to vypadá hnusně. Lepší je to zkoušet na reálně zkušebním polygonu, protože pak je názorně vidět, kolik je tam ve skutečnosti místa a jestli to bude vypadat hezky.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » úte 17 led, 2012 9:35 am

Jeff Hopper píše:Koukal jsem na fotky - hoď ještě jeden angličák za ten první a máš delší 2 kolej od st. budovy o 12 cm+-. Jinak dobrý.

Díky!
Materiál by tu byl.....Na druhé koleji budu přistavovány M152 s vlekem kam se vejdou. Když tam dám toho angličana, tak se tam stejně nevejde nejdelší plánovaná nákladní souprava z koncového nádraží. hmm těžko říct.. Jak je to z funkčností angličanů? Jak to projíždí lokomotivy? Nevykolejují? Mám tu dva volné angličany. A jeden je takový, řekněme méně kvalitní....
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 led, 2012 9:40 am

Pietro píše:
Jeff Hopper píše:Koukal jsem na fotky - hoď ještě jeden angličák za ten první a máš delší 2 kolej od st. budovy o 12 cm+-. Jinak dobrý.

Díky!
Materiál by tu byl.....Na druhé koleji budu přistavovány M152 s vlekem kam se vejdou. Když tam dám toho angličana, tak se tam stejně nevejde nejdelší plánovaná nákladní souprava z koncového nádraží. hmm těžko říct.. Jak je to z funkčností angličanů? Jak to projíždí lokomotivy? Nevykolejují? Mám tu dva volné angličany. A jeden je takový, řekněme méně kvalitní....


Nejdříve si zkontroluj u vozů rozkolí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » úte 17 led, 2012 9:53 am

TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků