od hank » úte 19 pro, 2017 3:38 pm
K tomu Brandýsu v 60. letech bych si dovolil dodat ještě pár provozních drobností ze vzpomínek strojvedoucího Jaroslava Hoška.
Místní strojová stanice patřila pod výtopnu Praha Denisovo (Těšnov), pak pod depo Všetaty, později pod Kralupy. Po válce tam v nákladní dopravě sloužily lok. řady 400.1 a na os. vlacích 354.0 (tehdy tam bylo ustájeno až 6 parních lokomotiv!) , později v 50. a 60. letech s náklady lok. řady 434.1 a 423.0, po motorizaci T 435.0. Osobní dopravu zajišťovaly kralupské motory M 130.1 (v Kralupech jezdily až do roku 1962), M 131.1 a M 240.0. Zajímavostí byly zkoušky prvního prototypu rosničky T 324.001 a pravidelný provoz prototypů singrovek, tj. motorů M 230.5001 a 2, které byly teprve dodatečně přečíslovány na M 240.0121 a 122. A nákladní doprava výrazně narůstala v řepných kampaních v souvislosti s provozem nedalekého cukrovaru Kostelec nad Labem (přípojová stanice Jiřice), kam byly trasovány rušicí Pn vlaky pro dopravu řepy do cukrovaru (patřičně těžké, takže pravidelně s postrky) a k nim příslušné vyrovnávky. S nimi kromě plánovaných lokomotiv T 435.0 mohlo jezdit i leccos jiného včetně T 478.1 a 2.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.