Kolejiště TT 110x225

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 24 bře, 2011 9:59 pm

Pietro píše:... ta krajina už začíná vypadat dramaticky, co říkáte? :D Původně to mělo 2 patra, teď to má tři.
http://img228.imageshack.us/g/18grande.jpg


Trošku vyměň vozový park,užší rozchod, zatrolejuj a máš Švýcary... :D
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 24 bře, 2011 10:39 pm

Michal Vaniš píše:Trošku vyměň vozový park,užší rozchod, zatrolejuj a máš Švýcary... :D


:lol:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod fruafru » pát 25 bře, 2011 7:38 am

Souhlasím s názorem, že se to začíná vymykat kontrole :lol: Trochu bych ten terén počeštil. Trať vedoucí z odbočné stanice do koncové, je dobrá. Za stanicí následuje tunel a v tom by ta trať podle mého měla zůstat a výjezd z tunelu bych umístil až za to křížení kde se trať sama sebou nadjíždí. Částečně to změní charakter krajiny a mohlo by to přestat připomínat švýcarsko. :lol:
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pát 25 bře, 2011 8:50 am

Jo, vypadá to zajímavě, byť je krajina zajímavá a u nás asi hodně raritní, tak to asi bude slepá cesta. Wintrack trochu klame tělem. V tuto chvíli totiž mám na bývalem panelu nasimulován stav, kdy existuje odbočná stanice a oblouk (pod odbočkou do lomu směrem od koncové stanice). A musím říci, že tolik místa mezi obloukem a staniční budovou dole není. (a to tam není to rozšíření tratě)...Což mi jde do rozporu s některými nápady. Nicméně, pokud bych jí nechal v tunelu a nenechal jí stoupat do závratných výšek tolik a tak brzo, tak by to mohlo vyjít...
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pát 25 bře, 2011 1:21 pm

No a teď je tu verze 20 po úpravě skryťáku kvůli dostatečnému prostoru pod mosty... Smělé inženýrské dílo! :D Ještě vyzkouším jak to bude vypadat, když tu první půlku stoupání šoupnu do tunelu...
http://img838.imageshack.us/g/2007xx.jpg Pořád si hraju s tím mikrodepem dole... Nerad bych se ho zbavoval, líbí se mi ten svinčík kolem...
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod radekkrupka » čtv 31 bře, 2011 5:32 am

Mno, řekl bych, že krajina je skutečně alpského typu. Zvážil bych rozsah viditelnosti lokálky. a jak radí kolegové, část bych ukryl do tunelu, klidně celý úsek od stanice až za to křížení sebe sama. I ta vlečka pak bude vypadat lépe, než když je teď nalepená na skále jako orlí hnízdo.

Dále se mi moc nezamlouvá kolej u skladiště v dolní stanici - je napojená úvratí přes kolej vedle remízy - máš ji tedy uvažovanou jako výtažnou kolej a s "depem" nebude mít nic společného?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 31 bře, 2011 7:39 am

Ano, ta kolej vedle depa je uvažovaná jako výtažná...
S tratí ještě budu laborovat. Ale líbí se mi, že je odbočná trať 2x tak dlouhá a je možné sledovat jízdu krajinou delší dobu. Že nadjíždí sebe sama to nevidím jako velký problém. Když může trať překonávat mostem nádraží, z kterého vychází... Já bych to neviděl jako alpskou trať, ale řekněme horskou trať. Faktem je, že je tam místo, kde jsou obě části tratě velmi blízko sebe, s kterým mám problém (může to vyřešit ukrytí té první části stoupání do tunelu, souhlasím). A taky by to chtělo redukovat počet mostů... Chtělo by to možná zvětšit hloubku kolejiště. Pravděpodobně se vrátím k variantě předchozí, kde odbočná trať je kratší a opouští stanici vpravo..
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod radekkrupka » čtv 31 bře, 2011 12:05 pm

Podle mého je delší trať lepší z více hledisek - sklonové poměry i doba jízdy (i když by byla část v tunelu, pořád vlak pojede delší dobu). Když se vlak vyloupne z tunelu ve vratném oblouku po podjetí sebe sama , tak zbývá stále dost dlouhá viditelná trať, která je ovšem opticky oddělená od dolní stanice a trati? Když bys chtěl být machr, tak do toho tunelu můžeše ještě schovat výhybnu pro křižování vlaků :) S redukcí mostů souhlasím...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 31 bře, 2011 11:42 pm

Tak opět nějaké změny..tahle konkrétní varianta se mi moc nezdá... odbočná trať vede v první polovině v tunelu a je tam zárodek SN

http://img821.imageshack.us/g/20ca.jpg

a poslední je tady a ta je rozhodně vypečená

http://img15.imageshack.us/g/21dplan.jpg
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod radekkrupka » pát 01 dub, 2011 7:35 am

Co se ti na tom nezdá? :) Myslím, že ukrytí části lokálky do tunelu výslednému dojmu jedině prospělo, nehledě na další plus s výhybnou... Ještě bych zvážil posunutí toho vratného oblouku trošku více od hrany, aby trať nevedla přímo nad portálem tunelu hlavní trati, stačilo by o nějakých 10 cm a máš obě trati hezky opticky oddělené.

K té poslední úpravě, kde je remíza na opačné straně - je praktické, aby remíza pro lokálku byla napojená na té straně stanice, kde jsou koleje pro obsluhu lokálky a posun lokomotivy tak neblokoval provoz na hlavní trati. Čili 20ca je logičtější. Nelíbí se mi však ani kolej u skladiště, ani kolej do remízy. To řešení s křížem je k vidění spíše na německých drahách, u nás nevím zda vůbec existuje. Já bych řekl, že to jde elegantně vyřešit tak, že první kolej před staniční budovou (Mn) napojíš do obou zhlaví, umístíš k ní skladiště vedle budovy, a remízu napojíš do této koleje. Je to zcela běžné a elegantní řešení? Podíváš-li se na česká nádraží, tak zpravidla (!) není první kolej před budovou dopravní. Skladiště musíš mít samozřejmě umístěno tak, aby vagon stojící na vykládce nebránil výjezdu loko z remízy - čili musíš mít nějakou délku koleje volnou pro úvrať stroje. Stroj může zajíždět i před budovu.

Přístup silnicí ke stanici máš myšlen kudy? Možná by bylo zajímavé ji protáhnout tím kaňonem vpravo - tím by silnice vedla i dále od koncové stanice- případně vlevo, ale tam ti brání skrytá trať.

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pát 01 dub, 2011 8:02 am

Mě se tam nezdálo právě to křížení ke skladišti a k depu...
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » čtv 24 lis, 2011 7:14 pm

Hola!
Po delší přestávce sem se vrátil ke svému projektu. A vyplodil sem 4 nové varianty. Hrál sem si hlavně se stanicí, umístěním remízy a skladiště. Odbočná trať stoupá kolem svahu kopce, udolím potoka, nadjíždí sebe samu :D (možná ten 1. tunel za nádražím prodloužím až za ten viadukt a udělám opět druhé SN, ale rád bych sledoval jízdu vlaku krajinou co nejvíc) zbytek je stejný.
1. varianta s depem vlevo - omezuje to trochu ves a skladiště je vpravo od staniční budovy
http://img847.imageshack.us/img847/1971/listopad2001verze1.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/182/listopad2001verze1k.jpg

2. varianta depo vlevo a skladiště vlevo od staniční budovy
http://img46.imageshack.us/img46/7323/listopad2001verze2.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/3649/listopad2001verze2k.jpg

3. varianta příjezd do depa je úvratí zleva - je více prostoru pro statek, či ves a nádražíčko je takové kompaktnější.
http://img838.imageshack.us/img838/5430/listopad2001verze3.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/2769/listopad2001verze3k.jpg

4. varianta vmáčnul sem tam další kolej k depu míněnou pro zásobování skládky uhlí nebo jako odstavnou pro loko či nepoužívané vozy - pro modelování takového bordelu kolem depa
http://img831.imageshack.us/img831/8472/listopad2001verze4.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/1024/listopad2001verze4k.jpg

Pro rejpaly: silnice povede buď údolím kolem říčky podél vedlejší tratě, u nádraží se stočí doleva a mostem překoná zhlaví vpravo, u nádraží odbočka ke statku. Nekreslím, bo je to moc práce a vypadá to v tomto softu strašně. Nahoře taky nějaký přístup bude. :D

Nuže co tomu říkáte? :D Náměty na vylepšení? (pokud to vůbec lze) :lol:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod vmucha » čtv 24 lis, 2011 11:09 pm

Mě se nejvíce zamlouvá kolejiště č. 2 a proto si dovolím pár podnětů:
- dvojitou kolejovou spojku v odbočné stanici bych nahradil jen jednoduchou a to tak aby byl zajištěn přejezd z hlavní trati na staniční kolej vedoucí na lokálku.
- asi bych vypustil remíru v odbočné stanici s tím, že depo je někde jinde a motorák nocuje vždy v koncové stanici.
- v odbočné stanici bych vypustil i kusou kolej ke skladišti a skladiště bych umístil tam, kde máš dneska remízu.
- dva tunely na lokálce bych zrušil a nahradil ho jen jedním. Začínal by v zhruba tam, kde ti dnes první tunel končí a končil by v místě, kde začíná most před druhým tunelem. Tím by trať viditelně přestala nadjíždět sebe samu. Snad by to vyšlo i výškově, ale to teď nedokážu posoudit. Pokud by to vycházelo, mohl by jsi v tunelu mít i skrytou vyhybnu, ale jak píši, záleželo by to na tom, zda se tam výškově vlezeš.
- staniční budovu v koncové stanici bych situoval do levého horního rohu kolejiště, a tam kde ji máš dnes, bych nechal jen skladiště.

Tolik na první pohled :-)
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod romino » pát 25 lis, 2011 7:52 am

kolajiska nenavrhujem, ale aj tak skusim nieco napisat a posudte ci by to tak mohlo v reale byt. Vlecka kamenolomu vyzera ze je nizsie ako trat, tak tam odvratna vyhybka nemusi byt. A aj to napojenie vlecky by som asi dal az za vyhybku zhlavia priamo na tu manipulacnu kolaj. Ono aj tak pokial ti tam pridu vozy ich budes musiet najskor vtiahnut do stanice a potom sunut na vlecku. Tam mas dve kolaje tak by nemal byt problem pripadne prazdne dotlacit a plne vytiahnut na jeden krat.
V odbocnej stanici to dvojite krizenie vobec nejde. Vnavrhoch predtym si to mal lepsie
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 239
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: Kolejiště TT 110x225

Příspěvekod Pietro » pát 25 lis, 2011 2:42 pm

Zatím to tedy vypadá takto na zkušebním polygonu. Profilové kolejivo tu mám dlouho (asi 5 let), co sem se s ním rozhodl nahradit plecháče a později kompletně postavit nový větší panel. Kolejivo bylo naplánováno na úúúplně první variantu, takže teď sem tam něco logicky chybí.
http://img220.imageshack.us/img220/2264/2511111506.jpg
Z toho co je vidět vyplývá, že remízy budou dvě :D A jaká bude nádražní budova.

Vmucha: Tunel bude asi skutečně jen jeden, ale začne ještě dřív. Ten soft klame. V reálu by ta koncová stanice byla na skalnatém převisu. To nadjíždění trati zůstane, s tím nemám problém. Jak jsem tu viděl tak sem tam někdo si tu libuje v tratích, které překonávají nádraží z kterého vychází, což je myslím hodně extrémní. Jde mi hlavně o modelování trati, která je vedena roklí s říčkou, což by v případě tunelu už nebylo ono. Ten druhý tunel nebude, asi by vypadal jako krtinec. Ostatní pořád nevím a prochází vývojem.

Romino: Proč nejde v odbočné stanici dvojité křížení?
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků