NAŠE NORMY, DOPORUČENÍ A VIZETrvale aktualizovaný příspěvek, viz datum "naposledy upraveno dne"Základní výchozí norma naší platformy je Zababov TT, týká se přechodových rozhraní mechanicky a elektricky (viz
http://www.zababov.cz)
Naše úprava norem oproti Zababovu spočívá v zavedení rovného přechodového čela typu PP, kterým se nahrazuje starší typ RR, který se však nevylučuje nadále používat zejména při vjezdech do stanic. Čelo PP se doporučuje používat na přechodech širé trati. Náhled výkresu pro PP:
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne/#Celo_PP.jpgKonstrukce modulu:
-V rámci držení se norem jsme zvolili pro obloukové moduly (některé již existující) kvůli zjednodušení začátku dva typy a sice R700/45st a R1000/45st.
-U rovinek neplatí žádná konstrukční omezení a je na zvážení každého jednotlivce, co zvládne a co nikoliv.
Je samozřejmě nutno dodržet napojitelnost modulu nebo soumodulí dle normy.
-Dřevo - doporučení překližka Buk nebo bříza min 10mm, lépe 12mm. Budeme vyrábět vlastní kompletní stavebnice.
-Stavebnice - překližka 12mm buk nebo bříza, cnc pálená čela, formátované díly, držáky noh, hliníkové nohy ALU20x20x2, rektifikační zátky a šrouby, sada banánků Hirschmann, frézované kuprextitové pražce. Zdůvodnění. Vyloučení tápání o konstrukci a snadný začátek díky dostupnosti a vyřešené konstrukci, eleminace různorodostí a z toho vyplývajících potíží. Levnější varianta díky hromadné výrobě a nákupu ve velkoobchodech.
Další uspořádání modulu:
-základní výška temena kolejnice nad podlahou 1metr (norma Zababov), připravuje se prodloužení nohou v případě potřeby zvýšit výšku TK na 1300mm.
-Barva bočnic matná černá. Balakryl na čelech hrozí slepením se a trháním, doporučuje se syntetika, nebo vhodný separační lak
-Barva kolejnice AGAMA 54M (norma Zababov)
-Barva podloží AGAMA Zemitá tmavá hnědá F3M (norma Zababov)
-Podloží, doporučen korek, nejlépe Litomyský. Zde bude asi pouze doporučení
-Barva štěrku. Většinově odsouhlasený mix Polák č.5372, 5422, 5442,5482. Vše smícháno 1/1. Zdůvodnění, výsledný odstín je univerzální a použitelný multiepochálně a ve všech typech provozu. Navíc tónováním patinátory lze odstín měnit. Mix bude dostupný ze společných zásob, není nutno schánět.
-Barva a použité materiály na tvorbu flóry. Zatím v jednání. Návrh je zvolit jednotnou uniformitu povrchu z několika druhů statické trávy Polák. Zdůvodnění. Chceme jednoduchou a dostupnou aplikaci (podpora do začátku od Mnitky). Statika je levnější, než foliáže. Někteří tápeme a nevíme jak nato. Všichni se bojíme uniformních proužků přírody na přechodových čelech. Uniformita celku nevylučuje vlastní ztvárnění jakékoliv přírody uvnitř plochy modulu. Materiály pro uniformní povrchy chceme ze snadno a trvale dostupných materiálů na našem trhu - asi Polák. Křoví a stromy nejsou definovány. Materiály pro uniformní povrchy budou trvale dostupné členům v rámci klubu z klubových zásob.
-Pro větší celky a soumodulí se není nutno řídit barevným ani konstrukčním schématem naší normy. Je však doporučeno tyto normy dodržet na přechodovém rozhraní.
- Roční období léto, pozdní léto.
EPOCHA:
Tak po delší době vykrystalizovala činnost klubu na modelování různých tratí, kde zatím markantní je ucelený model tratě č.255 Zaječí - Hodonín, kde se modeluje období 1965 až 1985. Pak je zde tendence modelovat i jiné tratě, kde se epocha může lišit.
Dále jsou zde příznivé tlaky i na jiná měřítka. Protože je u nás několik hánulkařů, co modulují TT, není vyloučeno, že se jim kolegové téčkaři měřítkově odvděčí něčím z hánuly.
PS: eNko nás zatím nebere.
VIZEVize se neustále mění, narůstají s přibývajícím počtem členů a modulů, proto nemá smysl zde každou chvíli něco měnit a vypisovat. Nejlépe je nahlédnout na naše webovky:
http://modulybrno.cz