vozy typu "Y"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Měli byste zájem o stavebnici Y vozů dle skutečných rozměrů a proporcí v TT?

Ano, z leptu.
17
19%
Ano, z polyuretanového odlitku plus případné leptané detaily.
49
56%
Ne.
22
25%
 
Celkem hlasů : 88

Příspěvekod VoVo » ned 01 úno, 2009 10:14 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:54 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod VoVo » čtv 30 dub, 2009 4:20 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:46 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod TTmili » čtv 30 dub, 2009 8:03 pm

Skutečně je nezkrácený? Já myslel že ten se dá taky posadit na původní BTTB pojezd. Ale to pokud vím je spíš odlitek vozu Bam, než Bh (pokud vím tak Bh je něco podobnýho jako Bp ale s původníma Goerlitz V) což znamená že má jinak zaoblenou střechu. Tudíž jde asi použít jen jako přípoják ale nevím, musím říct že jsem ho ještě v ruce neměl, takže nemůžu posoudit.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod VoVo » pát 01 kvě, 2009 9:45 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:45 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod TTmili » pát 01 kvě, 2009 4:27 pm

Tak to je pak skvělí, i když v mojí epoše se objevovali i na hlavních tratích hlavně na osobákách pokud vím, takže pro mě je to hodně dobrá zpráva.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Konverze

Příspěvekod Norman » úte 26 kvě, 2009 7:32 am

Má te někdo zkušenosti z těmi konverzními sety od dk-model na ty Ypsilonky.
Norman
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 15 říj, 2008 6:00 am

Příspěvekod TTmili » úte 26 kvě, 2009 5:37 pm

Přímo zkušenost nemám, ale co vím tak je to jen nástavba bočnice kterou přilepíš na tu původní a je to. Jen se vybrousí ještě okna tak aby to sedělo a případně další otvory (dveře u BDs), změní to vzhled vozu ale nijak to nezmění rozměry a ani jiný vlastnosti modelu. Jinak nědke tady byla i fotka předělanýho Baim.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Konverze

Příspěvekod Norman » stř 27 kvě, 2009 6:59 am

Ty rozměry asi zatím budu muset skousnout a další chyby se dají opravit.
Norman
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 15 říj, 2008 6:00 am

Příspěvekod TTmili » stř 27 kvě, 2009 7:52 am

Tak jasně, třeba pan Bártek dělá kinematiku s pevnýma čelníkama, podvozky se daj vylepšit sadou od PEHA a podobně. Ale jelikož jsem u česko-slovenských modelů skoro "počítač" nýtů tak ten centimetr nejsem schopněj překousnout.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Norman » stř 27 kvě, 2009 8:29 am

Prosím tě kde se dá sehnat ta kinematiku o pana Bárka.
Norman
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 15 říj, 2008 6:00 am

Příspěvekod TTmili » stř 27 kvě, 2009 3:17 pm

Viděl jsem to na burze. Sada na jeden vůž stojí 130Kč. Je to předělaná část s podvozkem, čelníky který fungujou jako dráha kinematiky a samotný tahlo kinematiky. Měl to tam i složený, vypadalo to dobře a za 130 Kč je to lepší než dát 110Kč za PEHA 101 a pak se ještě mořit s původníma čelníkama.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Martin Kalina » stř 27 kvě, 2009 7:29 pm

Vozy Bp od p. Číže by odpovídali Bee před rekonstrukcí. Pochází z vagónky Bautzen a dráhy je nakoupily v polovině 80let. S vozy Y nemají stejnou délku, tyto vozy jsou ve skutečnosti o cca 2m delší. Dále se, jak již bylo napsáno liší střechou. Střecha je nižší, resp. má menší rádius.
Jeden odlitek jsem měl v domění, že to bude ideální Btn/ 054/.
Tomu však neodpovídá, ani vzdáleně.
Model těchto "11 okeňáků" dělá také Modist, v různých provedení.

Co se týče přestaveb od DK, není to tak špatné. Je potřeba vybrousit a částečně odříznout bočnici a přilepit novou.
Za sebe: dost jsem se na tom vyvztekal.
velikost TT, DCC, Ep.V a historická vozidla
Martin Kalina
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 25 led, 2009 4:05 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod VoVo » stř 27 kvě, 2009 8:00 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:40 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod Martin Kalina » stř 27 kvě, 2009 9:15 pm

opravuji s omluvou:

VoVo: Já měl za to, že je to Bh a nikoliv Bp? Skříň typu Y podle UIC.

Re: Pardon Bh-upsal jsem se, resp. Bhm odlitek p.Číže.

ODLITEK P.ČÍŽ:
Skutečně se nejedná o stejný typ vozu jako je typ X,
jedná o "Y".
TEĎ, ALE TO HLAVNÍ: TENTO ODLITEK JE NEZKRÁCENÝ.
To byl hlavní důvod mylného údaje, který jsem napsal. Ještě jednou pardon.
Abych nenapsal hloupost, ještě jsem to radši konzultoval s výrobcem.
Naposledy upravil Martin Kalina dne pát 29 kvě, 2009 4:50 pm, celkově upraveno 2
velikost TT, DCC, Ep.V a historická vozidla
Martin Kalina
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 25 led, 2009 4:05 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod TTmili » pát 29 kvě, 2009 2:09 pm

Modist dělá ty Bmee které mají 26400mm, jsou VEB Wagonbau Bautzen, jsou postavený na podvozky GP 200 (ty jsou také na oněch zmíněných Bp, o těch později) mají plochou nízkou střechu, která je dokonce nižší než na "halberstatech" nemá na ní kromě dvou nad nástupníma prostorama žádný větráky. Dále mají předsuvný dveře.
Zato Čížův odlitek původních Bai/Bhm/Bh a nyní Bt (ale v provozů jsou už jen 2 kousky v celé republice) napodobuje vozy vyráběné v Györu v Maďarsku, které mají 24500mm, jsou postavené na klasických Goerlitz V, mají klasickou "ypsilonkovou" střechu, tudíž vyboulenou s velkým náklonem a je na ní poměrně dost větráků (pokud si dobře vzpomínám tak nejvíc z našich používaných vozů). No a maj klasický skádačky.
Co se týče vozů Bp (dříve Bpe/Bte) tak to jsou vozy vyráběné u nás ve studénce v devadesátých letech. Tudíž jsou nejmladší (Bmee 1986/Bhm 1966). Bočnice těhle vozů je naprosto odlišná, nevím jaký typ ale pokud si to dobře pamatuji z přednášky jednoho železničáře tak je to modifikovaná z původního Baim (053). Tvarem střechy odpovídá "ypsilovnům" ale má na ní opět více větráků a prolisy. Podvozky GP 200 a skládačky asi nemusím uvádět neboť tyto vozy jsou jedny z nejpoužívanějších v osobní dopravě (pro ty co netuší jsou to ty s plyšovýma sedačkama).

Všechny tyto vozy jsou naprosto odlišné ale mají toho i mnoho spoléčného. Splést si Bp a Bh to se dá pochopit neboť jsou to vozy podobné, avšak Bmee jsou vozy naprosto odlišné, jediné co je spojuje s předchozími jsou podvozky GP 200. Jinak se jedná o naprosto odlišný vůz který se dá přirovnávat spíše k modernizovaným vozům typu "m" pokud vím. Také je odlišný i tím že narozdíl od Bp a Bh má kupé nikoli velkoprostorové oddíli.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník