ragulin

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: ragulin

Příspěvekod J.Kozak » pon 01 říj, 2012 5:53 pm

ČSD karoserii zatím nemám, ale vhodná fotka světlovodů pro prvotní porovnání je zde: http://www.itvlaky.cz/fotky18461/fotos/_vyrp14_4268vnitrek.jpg .
V každém případě Ragulin od ROCO je prostě nádhera :D
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: ragulin

Příspěvekod Tomáš » pon 01 říj, 2012 6:51 pm

No tak kastle je doma.Mohu říct,že je úplně stejná jako mají BR130.Nasadit ji bylo ovšem hrozný.Pořád to nějak nesedělo.Už jsem měl strach,že to nepůjde.Nakonec se to povedlo.I když ten předek,je nějakej divnej.viz foto.Na můj vkus mi tam chybí pluh.Je vidět kinematika :shock:
Přílohy
PA010153.JPG
PA010152.JPG
PA010149.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ragulin

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 08 dub, 2013 8:23 am

mám dotaz originál kastli na čsd ragulina a na aukru jsou tyto dva modely roco 232 starší provedení bude to pasovat na mojí kastli

http://aukro.cz/tt-br-232-800-3-db-carg ... 29189.html
http://aukro.cz/lokomotiva-diesel-ragul ... 01135.html

dík za názor Jarda
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: ragulin

Příspěvekod rendo » pon 08 dub, 2013 8:34 am

Ahoj Jardo....ano bude to sediet.. :wink: ...s pozdravom Peter
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: ragulin

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 08 dub, 2013 8:41 am

no mě asi zmátlo to staré očkové spřáhlo díky
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: ragulin

Příspěvekod Tomáš » pon 08 dub, 2013 5:04 pm

myslím, že nejlepší rozeznání se dá udělal jak bylo popsáno už kdesi na stránce č.1
ROCO = hnané všechny nápravy (šest), pluh není součástí podvozků, ale karoserie.
BTTB = hnané pouze 4 nápravy, pluh je součástí podvozků.

Já jsem mimořádně spokojený. Pouze ten předek je poněkud zvláštní.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ragulin

Příspěvekod Davca » čtv 11 pro, 2025 3:02 pm

Zdravím,
měl bych dotaz asi nejspíše pro zkušené mechaniky či "fyzikáře". :)
Pořídil jsem model stroje 232 512-4 od fy. ROCO (kat. č. 7390009) a protože jezdím jen po modulových rovinách a preferuji sběr proudu z co možná nejvíce kol a absenci "roznašečů" nečistot, spolu s ním se koupila i dvě dvojkolí bez bandáží. Ta měla nahradit 2. a 5. dvojkolí s bandážemi. Po výměně dvojkolí je však od podvozků při jízdě po rovině i v obloucích slyšitelný zvuk připomínající vrzání či vrnění. Po zpětné montáži dvojkolí s bandážemi je jízda bez uvedených zvukových projevů. Po oměření jsou dvojkolí i jejich samotná kola s a bez bandáží rozměrově zcela shodné. To platí i pro nápravová ozubená kola a jejich vzdálenosti od disků kol. Měl by tedy někdo doporučení, jak uvedený zádrhel řešit ? Uvažoval jsem ještě o řešení jako na skutečných strojích, kdy se z tloušťky okolků kol 2. a 5. dvojkolí dle řady lokomotivy ubírá cca. 1,5 i více milimetrů materiálu a v modelu by to znamenalo snížit o nějakou tu setinu milimetru míru rozkolí, ale to mi nepříjde jako ideální řešení - dvojkolí s bandážemi má stejné rozkolí jako bez bandáží a přesto "nevrže".

Děkuji za případnou radu.

David
Naposledy upravil Davca dne čtv 11 pro, 2025 3:42 pm, celkově upraveno 1
Davca
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: ragulin

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 pro, 2025 3:17 pm

Já bych si myslel, že předtím to dvojkolí s bandážemi táhlo výrazně více a tím pádem se ta ostatní - v podvozku krajní - "vezla". Nyní jsou všechna dvojkolí adhezně (materiálově) rovnocenná, takže největší tah je na 3. a 6. ve směru jízdy, čímž možná dochází k větší nerovnoměrnosti v rámci polohy dvojkolí v koleji a zejména v přenosu tažné síly. Může být, že ten zvuk je projev právě toho 3. a 6., dvojkolí, kdy lehce prokluzuje. Zkusil bych simulovat různou zátěž. Nejen na spřáhle, ale zkusit přitížit pojezd. Ale nejsem znalec, jen tak odhaduju.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2892
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: ragulin

Příspěvekod Davca » čtv 11 pro, 2025 3:41 pm

Zdravím,
ještě vyzkoušeno prohození dvojkolí do níže uvedených kombinací a problém se objeví také. Takže prozatím platí závěr, že nápravy bez bandáží na pozicích 2 a 5 jsou vždy problémovým řešením.

1. 1 s bandáží + 2 bez bandáže + 3 bez bandáže, 4 bez bandáže + 5 bez bandáže + 6 s bandáží
2. 1 bez bandáže + 2 bez bandáže + 3 s bandáží, 4 s bandáží + 5 bez bandáže + 6 bez bandáže

David
Davca
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: ragulin

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 pro, 2025 3:50 pm

Ono je to tím, že ve třínápravovém podvozku jede střední náprava vlastně úplně špatně - kolo na vnější kolejnici jede po svém nejmenším obvodu (protože je kónické) a vnitřní kolo naopak po největším, tedy přesně obráceně, než by bylo potřeba. Dokud tam byla bandáž, tak to táhlo a zbytek se nějak srovnal.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2892
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník