Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 22 říj, 2025 9:28 pm

Třinecké železárny.
Na starých fotkách jsem ještě našel stejný vysokostěnný vůz, který má odebratelnou střední část boční stěny.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2025 8:50 am

Do vozu jsem pak naložil čerpadla.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2025 8:57 am

Pak podle fotky jsem postavil další vysokostěnný nákladní vůz, na který jsem hned naložil části jímky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Část jímek se mohou přepravovat na rozšíření kyslíkového hospodářství.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2025 8:59 am

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2025 2:55 pm

Nejen hutní provoz, ale i jiné strojní podniky mají někde bokem postavenou kyslíkovou a acetylénovou stanici. Jak má taková stanice vypadat, přikládám v několika nákresech.
Pokud někdo dělá kolejiště, kde částečně postavený strojní provoz a část provozu je znázorněna malovaným pozadím, tak vždy se najde nějaké vhodné místo na takovéto malé stavbičky.
K těmto stavbám může vést i vlečková kolej, kde může být i menší skladiště.
Je to prostě takový námět na další zpestření kolejového provozu.
Zdroj. Kyslíková a acetylénová stanice SNTL 1966.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2025 3:29 pm

Dále jsou zajímavé bateriové železniční vozy na převoz kyslíku.
Zda takovéto železniční vozy byly i pod logem ČSD jsem zatím nezjistil.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 27 říj, 2025 1:56 pm

Třinecké železárny.
Na fotce je pár hutních vozů a jeden vůz běžné konstrukce ČSD řady Vtr.
Obrázek
Ale přesto na fotce vyniká jeden vysokostěnný nákladní vůz, který má v bočnici posuvnou dolní část na vykládání materiálu.
Tak jsem se pokusil tento vůz vyrobit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dále do vozu jsem vložil polystyrenovou desku, na kterou se pak přilepí náklad.
Zda to bude šrot nebo soustružnické špony. Popřípadě to může být převoz lomového vápence.
Uvidíme, až bude vůz nabarven a patinován, co bude lépe vypadat.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 27 říj, 2025 3:08 pm

V roce 1949 byla přičleněna pod křídla Třineckých železáren Lom a vápenka ve Varině.
O několik let později byl lom a vápenka zase samostatný podnik.
V roce 1958 byl zase Lom a vápenka Varin u Žiliny začleněna pod Třinecké železárny.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pod Třinecké železárny patří ještě Řetězárna Česká Ves u Jeseníka a Válcovna plechu v Lískovci, která se pak v roce 1963 organizačně osamostatnily.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 27 říj, 2025 3:10 pm

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 28 říj, 2025 6:41 pm

Třinecké železárny.
Takže další vůz je postaven a naložen.
Nejprve jsem myslel, že naložím vůz lomovým vápnem z Vápenky Varin. Ale problém je vzdálenost a podnikové vozy nemohou jezdit po dráze ČSD.
Na hutích je hodně provozů, jsou zde mechaniky, soustružny, obrobny a další pomocné výrobní provozy pro výrobu náhradních dílů pro údržbu výrobních linek.
Proto jsem vůz naložil šponami.
Vůz se pak převeze na šrotiště k vyložení špon.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 28 říj, 2025 6:42 pm

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 28 říj, 2025 7:13 pm

Řetězárna Česká Ves.
Tohle je jediná fotka řetězárny, kde jsou částečně vidět železniční vagóny řady Vtr.
Jinou fotku jsem bohužel nenašel, kde je znázorněno vykládání drátu a nakládání řetězů.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4956
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník