od TTmili » pát 29 kvě, 2009 2:09 pm
Modist dělá ty Bmee které mají 26400mm, jsou VEB Wagonbau Bautzen, jsou postavený na podvozky GP 200 (ty jsou také na oněch zmíněných Bp, o těch později) mají plochou nízkou střechu, která je dokonce nižší než na "halberstatech" nemá na ní kromě dvou nad nástupníma prostorama žádný větráky. Dále mají předsuvný dveře.
Zato Čížův odlitek původních Bai/Bhm/Bh a nyní Bt (ale v provozů jsou už jen 2 kousky v celé republice) napodobuje vozy vyráběné v Györu v Maďarsku, které mají 24500mm, jsou postavené na klasických Goerlitz V, mají klasickou "ypsilonkovou" střechu, tudíž vyboulenou s velkým náklonem a je na ní poměrně dost větráků (pokud si dobře vzpomínám tak nejvíc z našich používaných vozů). No a maj klasický skádačky.
Co se týče vozů Bp (dříve Bpe/Bte) tak to jsou vozy vyráběné u nás ve studénce v devadesátých letech. Tudíž jsou nejmladší (Bmee 1986/Bhm 1966). Bočnice těhle vozů je naprosto odlišná, nevím jaký typ ale pokud si to dobře pamatuji z přednášky jednoho železničáře tak je to modifikovaná z původního Baim (053). Tvarem střechy odpovídá "ypsilovnům" ale má na ní opět více větráků a prolisy. Podvozky GP 200 a skládačky asi nemusím uvádět neboť tyto vozy jsou jedny z nejpoužívanějších v osobní dopravě (pro ty co netuší jsou to ty s plyšovýma sedačkama).
Všechny tyto vozy jsou naprosto odlišné ale mají toho i mnoho spoléčného. Splést si Bp a Bh to se dá pochopit neboť jsou to vozy podobné, avšak Bmee jsou vozy naprosto odlišné, jediné co je spojuje s předchozími jsou podvozky GP 200. Jinak se jedná o naprosto odlišný vůz který se dá přirovnávat spíše k modernizovaným vozům typu "m" pokud vím. Také je odlišný i tím že narozdíl od Bp a Bh má kupé nikoli velkoprostorové oddíli.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?