Přátelé, díky spolupráci s jedním člověkem, který má potřebné strojní vybavení se rýsuje výroba pojezdu pro motoráky M152 velikosti TT na profesionální úrovni. Takže všichni, kterým jsem vyráběl motoráky bez pojezdů (ale to se samozřejmě týká i budoucích zájemců) a chtěli po mě radu kde a jaké pojezdy koupit, mají velkou naději dočkat se kvalitního pojezdu na úrovni PMT, možná ještě vyšší za příznivější cenu a hlavně s kratší čekací lhůtou, než je tomu u PMT (tam je to momentálně od dvou měsíců výše
). Zatím je to ve fázi vývoje, první kompletní pojezd má být hotový za cca 1 měsíc. S jeho svolením sem dávám výstřižky naší komunikace:
‘‘Já jsem se k myšlence výroby pojezdů dostal přes poptávku určitých součástek na pojezdy, které mi přišli do rukou. Začal jsem projíždět net, zjišťovat informace a nabídku trhu a nakonec došel k závěru, že tu v řadě položek nic moc není a to co je je vesměs o dlouhých dodacích lhůtách (viz ti jmenovaní pánové Vilinger atd..pozn. JM). Zjistil jsem také, že v podstatě nikdo nedisponuje potřebným strojním vybavením a tak je to spíše taková ryzí "amatérská produkce". Mimo kompletní pojezdy budu pro zájemce dodávat i klíčové komponenty (rámy, šneky, ozubená kola, převodovky, osy kol a doufám že i celá dvojkolí, pokud se zvládne výrobní technologie).Moje parketa je přesná strojařina a při hledání nového výrobního programu pro svoji firmu padla mimo jiné i volba na modelovou železnici. Jelikož disponuji veškerým strojním vybavením (přesné malé soustruhy, odvalovka na ozubení, Nc frézka, přesné lisy atd...) pro takovou speciální výrobu, jsem přesvědčený, že se to podaří. Navíc jak jsem zjistil tuzemský trh v tomto segmentu rozhodně nepůsobí přesyceným dojmem.....Pojezd chci zkonstruovat trošku obdobně jako je pojezd pro H0 od Pavla Gulicha, ale vyrobený strojními technologiemi (frézovaný rám a převodovky)Nápravy by měly být odpružené, jelikož si myslím, že to bude výrazným přínosem pro jízdní vlastnosti. Budou se dělat dvě varianty a to s motorem Mashimo (dražší) a pak s motorem MIG (levnější) Náhon od motoru kardany, na jednostupňovou šnekovou nápravovou převodovku, měly by být taky osazené setrvačníky, ale ještě zvažuji možnost použít vysokokapacitní kondenzátory (ale na to bude asi málo místa- pozn. JM) jako náhradu setrvačníků. Plánuji i prodej stavebnic, ale také mám obavy aby z toho někteří "odborníci" nestvořili nefunkční záležitost (to jsme se bavili o ‘‘umění“ některých modelářů, kteří přecení schopnosti a dávají vinu na stranu např. leptu nebo jiné stavebnice). Sortiment kol, šneků, převodů se bude utvářet a určitě bude možno uspokojit mnoho zájemců i o sólovou stavbu pojezdu. Ceny by se měly pohybovat oproti podobnému sortimentu ze zahraničí na cca 60%.
Informace o těchto komponentech můžete klidně pustit do světa již nyní. V podstatě je u mne i možná výroba ozubených kol a některých dílů na zakázku, i když z hlediska konečné ceny se musím snažit dělat série. Nicméně momentálně hlavně sonduju o co bude zájem.
Uvažuji i o výrobě stavebnice procesorem řízené ovládané točny, nebo aspoň stavebnice její základní mechaniky s řízením.
Pokud se zmíníte na DF, budu jen rád, když se o mně a mojí výrobě lidi
dozvědí.“Jelikož to vše ještě není stoprocentní, záměrně sem nedávám kontakt přímo na toho člověka. Až se výroba posune a budou k mání zde uvedené komponenty a pojezdy, dám opět zprávu zde na fóru. Případný zájem a dotazy směřujte zatím do SZ, ale jak už jsem psal, více info bude až za cca měsíc (když bude vše bez problémů).
Jelikož se to netýká jen velikosti TT a jde tak trochu o průzkum zájmu, dávám to do více vláken, tak to snad nebude nikomu vadit.