od Pawlik » ned 07 led, 2024 10:54 am
Tak, ráno moudřejší večera.
Zpětným pohledem už se to zdá jasnější.
Trable začaly tím, že Z21 měla v základu nastaveno jen 11 V do kolejí, čili napětí nízké, aby v celém rozsahu regulace (0 - 126 jízdních stupňů, při CV5 = 255, ale ani při CV5 = 100) motor lokomotivy reagoval změnou otáček.
Pak jsem šel na vyšší napětí (16 V i 18 V) a ani to nebylo postačující. Ovšem zkoumal jsem to pro CV5 = 255.
Při 18 V do koleje, které má nastavena z21, jak ukázal Miloš, už se mění rychlost lokomotivy plynule v celém rozsahu polohy kolečka krásně lineárně při CV5 = 140.
Při CV5 = 255 to nereaguje od jízdního stupně zhruba 110 a výše (což jsem teď vypozoroval i na staré kostce s multimausem) - ale to mi, s ohledem na vysoké otáčky motoru, přijde logické. Tam se asi dostanou do rovnováhy odpory s momentem na hřídeli a motor i při zvyšování napětí už nezvyšuje otáčky.
Zakopaný pes byl tedy jen v nízkém napětí v koleji.
Takže poslední, co mě znervózňuje je ono bzučení lokomotiv.
Moc vám všem děkuju za pomoc!!!
Naposledy upravil
Pawlik dne ned 07 led, 2024 4:30 pm, celkově upraveno 1