Stavebnici zajímavé cisterny nabízí Locolab. Jde o kotel rumunské výroby, dodávaný do Československa na konci padesátých let. Poněkud zvláštní vzhled podtrhují použité podvozky typu Diamond. Stavebnice není nijak složitá, ale armatury na spodek vozu bych asi bez návodu nedal, i když umístění některých detailů se v mé stavebnici trochu liší od návodu, nejspíš mám nějaké ranné provedení, protože stavebnici jsem si objednal hned po vydání. Dlouho ležela v krabičce, protože nebyli obtisky. Ty sice stále nemám, ale snad je připravuje pan Matoušek. Tak zpátky ke stavbě. Kotel je potřeba trochu obrousit a zatmelit nalepené víko. Je třeba sletovat stupačky i když si myslím, že tady je to trochu práce navíc, myslím, že by to šlo vymyslet z jednoho kusu a jen to naohýbat. Docela oříšek bylo správně natvarovat boční žebříky, nakonec jsem na horní plošinku naletoval dva drátky jako vodící trny a do kotle vyvrtal nahoře dvě dírky. Jakmile byla lávka se žebříky fixovaná, šli žebříky natvarovat pěkně na kotel a přiletovat zábradlí. Předvrtával jsem i místa pro usazení brzdařské plošiny a popisových tabulí. Místa usazení jsou sice naznačena prohlubněmi, ale nedostatečně. Obrousit bylo potřeba i pohyblivé části kinematik, aby volně chodily. Trochu nepříjemné překvapení nastalo při jízdní zkoušce po sestavení modelu. Podvozky jdou natáčet nedostatečně, takže model má problém s obloukem R2, kdy dvojkolí drhnou o rám. Oblouk R3 už projíždí o poznání lépe, ale stejně mě čeká demontáž podvozků a úprava rámu, aby vše chodilo hladce. Tak snad nebude potřeba moc násilí pro vyjmutí podvozku, přece jen je to poměrně křehký 3Dtisk. No a pak už budu jen čekat na ty obtisky.