fillipho píše:Zdravím,
chtěl bych se Vás zeptat, zda někdo měnil stará očková spřáhla za jiná, ať už od roca atd.na mašinách ze staré produkce Piko/Gutzold jako např. V100,BR 118 a BR 120 sergej. Rad bych věděl zda to jde a jaká spřáhla použít. Všem děkuji za případné rady..
Je to starý dotaz, ale nebylo na něj odpovězeno a já se teď dostávám do podobného problému.
Mám hodně starých NDRáckých vozů PIKO a chtěl bych je provozovat společně s dnešními modely. Na svém kolejišti chci provádět posuny a dnešní kinematiky s očkovými spřáhly to nemají rády. Při sunutí se většinou kinematika s očkovým spřáhlem zpříčí. Vím že na kinematiku musí být spřáhlo pevné.
Ale vzal bych to z opačné strany. Když si poskládám soupravu ze starých Pikáckých vagonů, tak je sunutí absolutně bez problému. Mám teď dilema:
Velká investice do spřáhel, asi bych volil Fleischmana, + Pikáckým dodělat kinematiku ROCO. Ne u všech vozů by to ale šlo. A nemám s nimi žádné zkušenosti. Třeba spojování v oblouku R440.
Nulová investice, a to předělat nové vozy na Pikácký systém. To by znamenalo u dvouosých vozů jen kinematiku zafixovat, stačilo by tvrdší pružinky. U podvozkových předělat šachtu pevně k podvozku. Když je spřáhlo na podvozku, tak to má výhodu, že se vozy přibližně stejné délky bez problému spojují i v oblouku.
5mm mezera mezi nárazníky mi až tak nevadí. Raději volím bezproblémový provoz. A to mi se starými spřáhly připadá že je...
Je to velká zvrácenost? Je tady ještě "Fillipho"? Jak jsi to vyřešil?