Zdenek Valter píše:Tohle zřejmě problém Traincontroleru.
Zde si myslím, že zobrazení Traicontroleru se nastaví po vyslání povelu k přestavení výhybky, ale ty chceš aby se zobrazil stav podle koncového spínače - tedy skutečný stav.
To je podle mne otázka na tvůrce programu, jestli to program umí.
Tady je i otázka na zkušené - uměl by to třeba PanelPro?
TrainController neznám, ale pokud vím, tak nějaká omezení má.
JMRI v PanelPro umí rozeznávat čtyři stavy výhybky, přičemž v provozu mají význam pouze tři stavy - přímo, do odbočky a neznámý stav. Neznámý stav znamená, že není ani přímo ani do odbočky. Tento stav značí že výhybka je v procesu přestavování. Podle typu přestavníku může tento stav trvat i několik vteřin. Celé to pak také závisí na použitém typu ohlasu -- monitoring, delayed, onesensor, twosensor, exact a lnalternate; ale to už zabíháme příliš do podrobností.
Všechny typy panelů v JMRI - Panel Editor, Control Pane Editor i Layout Editor umí všechny stavy výhybky zobrazit. Zobrazení stavu výhybky
neznámý není omezeno časem (není vyžadováno časové zpoždění okamžiku kontroly polohy výhybky) ani režimem provozu (není vyžadován automatický provoz, funguje i v ručním režimu), tak jak to mohou vyžadovat jiné programy.
Samozřejmě že program to umí nejenom zobrazit, ale i se stavem počítat. Takže se nepostaví volnoznak na návěstidle dokud všechny výhybky neohlásí konec přestavování do požadované polohy. Sledování stavu přestavení výhybky jsem musel na modulišti v kroužku zavést poté, co se množily případy přeslechů dcc příkazů na dekodérech. Pokud se přestavování nedokončí do stanoveného času (10 - 20 sekund), tak se stavění cesty zruší. Ostatně o tom je téma tohoto vlákna.