od MirekTT » pát 29 črc, 2022 5:07 am
Kolejiště 160x60 budeš stejně brát vždy za prostředek. Dokonalé torzní tuhosti nedosáhneš nikdy a většina překližkových rámů v této velikosti ji bude mít dostatečnou. Jako hliníkový rám dobrý, ale svařit ti to musí profík. Ne kvůli technologii svařování samotné, ale někdo se znalostmi následného zrání hliníkových svárů. Ono to pak ještě chvíli pracuje a může se to pohnout.
Osobně bych nejprve vyřešil, na co pokládat koleje, tedy nosná deska kolejové pláně, a k čemu chytat přestavníky. Taky rozteč mezi přestavníkem a výhybkou kvůli délce struny a v neposlední řadě poloha přestavníku vůči konstrukci rámu, aby ti nevycházel do nějakého nosníku a musels ses následně složitě vymanévrovávat táhlem. Připomínám, že místo pro přestavník neudává jen jeho vnější rozměry, ale i ruka se šroubovákem, která se k němu musí dostat.
Z toho všeho ti pak vyplyne nějaká konstrukce rámu, kterou patrně budeš muset vykompromisovat se všemi vlivy.
V tomto rozměru bych se nebál příhradové konstrukce z březové překližky, která je lehká a dostatečně tuhá.
Ono nakonec při manipulaci s kolejištěm zjistíš, že největší překážkou není ani tak tuhost rámu, ale spíš neulomit lampu, nebo neurvat střechu nějakému baráčku.
S kámošem jsme dodatečný hliníkový rám pod kolejiště dali kvůli průhybu spodní plotny, ne kvůli torzi. Rám není moc velký, ale také není moc lehký.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz