MichalM píše:...taky to vypadá na celkem pěkný námět na menší modul.
Omlouvám se za OT, dovolím si to doplnit.
Dějiny lokálky Bruntál - Malá Morávka jsou dobře popsány ve dvoudílném článku Mojmíra Leštinského v časopisu Svět železnice, ročník 2011, čísla 3(39) a 4(40). Je tam i (bohužel nepříliš zřetelná) kopie plánu nákladiště Staré Město u Bruntálu v km 4,288 z projektu výstavby dráhy.
Zastávka byla pro osobní dopravu zrušena v květnu 1987. Zchátralou budovu zastávky koupila kolem roku 2010 nějaká výrobní firma, přilepila k ní výrobní halu stylem "vlaštovčí hnízdo" a tím ji zpotvořila k nepoznání.
Vlečka odbočující v km 4,288 vedla do skladového areálu Větrovan (datum jeho vzniku se mi bohužel nepodařilo zjistit), kde býval sklad Státních hmotných rezerv a po tisíciletých povodních v r. 1997 dokonce i sklad Civilní obrany. Ten byl zrušen v r. 2008. Vlečka se naposledy obsluhovala pravděpodobně v roce 2003 nebo 2004. O jejím současném stavu mi není nic známo; v r. 2020 ještě existovala (zdroj: územní plán města Bruntál), ale nevím, zda byla sjízdná. V r. 2015 areál ještě figuroval v seznamu provozovaných vleček přiloženém ke smlouvě mezi SSHR a SŽDC, ale to už bych považoval spíš za nějaké úřednické nedopatření, protože v přílohách z dřívějších let (smlouva je z r. 2009) se nevyskytuje. Areál má dnes soukromého vlastníka (v r. 2018 se v seznamu vleček uváděla jako vlastník vlečky nějaké firma s podezřelým názvem Casino Games z Prahy 9
a jako její provozovatel STENO v.o.s. - stavební a inženýrská činnost v kolejové dopravě), nabízí se v něm prostory k pronájmu a čas od času se objevuje v nabídkách realitních kanceláří na prodej.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.