Vladimír_B píše:Ahoj, ta výtopna může i dnes sloužit běžnému provozu. Klidně bych doplnil buď výdejní stojan, nebo rovnou celou nadzemní nádrž.
A k těm výhybkám. Výhybka do výtopny ti nezkracuje dopravní kolej. Vlak na ni může stát. Vlak může stát nakonec na všech třech výhybkách.
Jenom ta první je dopravní. Tak kvůli tomu nemusíš měnit výhybky.
Tomu nějak nerozumím
.... pominu-li úplně "modelovost" a vezmu to čistě technicky, tak když kolej mezi výhybkami zkrátím, tak se na ni prostě vleze menší souprava, co lze ještě objet. V případě prvotního plánku s EW2 se mezi námezníky například vleze souprava T435 a 2x Bai. Pokud bych přidal do téhož plánku další EW2, zkrátím délku koleje z 600mm na 450mm a ty dvě Baiky už neobjedu, neb se samy o sobě vůbec nevejdou mezi hranice. EDIT: Máš pravdu, ta přidaná výhybka by mne při objíždění nijak neomezila, zde jsem si seděl na vedení.
vojtas píše:EW1 proboha ne. Já se přimlouvám za jednodušší kolejiště a EW2, bude to vypadat jako model, a ne jako hračka, EW1 už jsou superkompromis v modelovosti.
Nějak marně hledám ten superkompromis. Reálná výhybka pro lokálku by měla v TT 25-30cm a tady jsme v sekci minikolejiště. Když to porovnám s tovární EW2, tak úhel odbočení je totožný a narozdíl od ní má celokov srdcovku bez plastových cucků, mnohem jemnější opornice a přímý úsek za srdcovkou. Když jsou ty výhybky v kolejišti namíchané a zapatinované, tak si toho člověk skoro ani nevšimne, protože i soupravy na tom vypadají při jízdě dost podobně. S jazyky si to chce vyhrát při stavbě, ale to s každou výhybkou od Tilliga v TT, proto ty moje úpravy na první stránce.
Podívejte, nemusím mít výtopnu za každou cenu, abych měl domeček pro mašinku, zvláště když dělám IV a V. Jen mě s tím natrknul Milan, když sem postnul plánek předlohy, kde výtopna původně měla být a tak mne napadlo, že by se do toho volného rohu docela hodila jako zanedbaná a obrostlá křovím a kolej před ní sloužila k uklizení motoráku/mašiny, či náhodnému odstavení vozu k vykládce.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !