Všem děkuji za vyjádření a vaše slova mě potěšila.
hank, jamik22Byl jsem na tom přesně stejně, jak to oba popisujete. I já jsem byl jeho žákem. Seriál v železničáři, A-4, A-3 a když v roce 1988 vyšlo od pana učitele V.Zusky malá drobná knížka "Modely železnice v terénu", byl jsem uchvácen a následující v roce 1992 "Lokomotivní depa a jejich modely" byla třešničkou na pomyslném dortu.
Jen tak na okraj, ve stručnosti a v dnešní době už za to nestojí zmínka. Nikdo z nás v té době nevěděl o roce 1989, tak se každý modelář snažil svým způsobem po svém realizovat. Po roce 1989 přišli nevídané možnosti. Já jsem dlouhou dobu nosil myšlenku o československém kolejivu podle podkladů od fa RÖWA. Byly zpracovány v modelové velikosti TT a N. U TT existovalo naše známé kolejivo BTTB, tak proč nevyužít nabízenou příležitost. Vznikl kolejový systém podle fa RÖWY, ale protože vzniklá firma TILLIG uvedla na trh své kolejivo, dál jsem nepokračoval. U N-ka, to bylo trochu jiné. Vznikl projekt KS pro běžné uživatele (v té době o kolejivo PECO jsem neměl ani zdání). Po konzultacích s D. Buchtelou a L.Schmidtem mi bylo doporučeno nepokračovat, nenapadlo mě v té době cca 2005, že oba pánové mluví o kolejivu pro moduly a né pro běžné uživatele. Pokračoval jsem o kolejivu pro modulový provoz. Projekt byl zpracován a sjednocen tak, aby šlo vytvořit zhlaví rakouského typu. Znamenalo to jednotnou jednoduchou výhybku, sloučit symetrickou a nesymetrickou, využit stejné parametry pro anglickou výhybku. Spolupracovalo se s kolegou Jens Emmermanem. O stavbu výhybek jsem se pokoušel já a D.Buchtela. Jeho dvě výhybky můžete vidět na modulu "Mračínová Lhota". Já jsem zkrachoval na tehdejších frézách a na nevyhovujícím technickým nářadím fa PROXXON. Jako památka mi zůstaly šablony pro kolejivo ČSD a tehdejší stavba stanice Třemešná skončila v kotelně. Dál jsem se už nezajímal o vývoj česko/slovenského kolejiva. Přešel jsem na publikační činnost, kterou znáte od roku 2008. Později jsem zjistil, po studiu kolejiva PECO, že z jeho výhybek v určité toleranci os souběžných kolejí, lze postavit zhlaví rakouského typu, velmi známé na našich nádražích.
Odkazy:
KS ČSD - II.díl/25 Tachov/TT/, 27 Hrubá Voda/N/
PECO/rakouské zhlaví - III.díl
foto z roku 2005/FREMO PRAHA/joj to jsme byli ještě mladící plní elánu, nadšení, chutí a života
Vše skončilo v propadlišti času
. Velká škoda těch dob.
-m-