od greenery » pát 06 lis, 2020 6:34 pm
Za mě jízdní vlastnosti výborné až vynikající. Model je těžký a chod velmi tichý, jemný, téměř bezhlučný. Jede bez cukání krokem a to i v analogu.
Z doslechu mohou některé kusy vzhledem k velkým přesahům hmot mimo spřažené nápravy (které jsou u skutečné lokomotivy neseny dvounápravovými podvozky) v obloucích bočně "házet". Asi velmi záleží na kvalitě nalisování kol krajních hnacích náprav, které lokomotivu vedou v oblouku namísto běhounů.
Na modelech je patrná ruční práce, což pro mě není závadou, možná naopak - určitá forma patiny.
Nýty poněkud velikostně přepálené, sem tam více barvy než by mohlo být, některé díly mají drobné nedostatky, v mém případě levý usměrňovací plech téměř postrádá spodní řadu nýtů atd., ale celkový dojem z lokomotivy je pro mě velmi uspokojivý. Některé poněkud hrubší detaily povrchu jsou prý dané výrobní technologií. Paradoxně je mi model svými určitými nedokonalostmi bližší, živější, než některé "sterilní" tovární modely. Říká se, že ne vše je třeba v měřítku precizně zmenšit, aby byl dojem dokonalý, někdy není zvýraznění na škodu.
Technologie zpracování některých prvků (zavěšení běhounů, absence kinematik, provedení rozvodů atd.) není posledním výkřikem modelářských technik. I rozměrově jsou prý určité drobné odchylky, já nic neměřil.
Pro mě je důležitý celkový dojem z modelu a ten je možná právě díky patrné ruční práci pro mě výborný, z modelu (alespoň za mě) "dýchá" parní mašina z našich luhů a hájí. Je kovová a je to model řady, kterou s velkou pravděpodobností v dohledné době nikdo jiný neudělá.