Dále jsem pokračoval na sestavení vzpínadla. Na modelu vypadá vzpínadlo moc humpolácké, ale ve skutečnosti, jsou krátké příčníky a šikmé výztuhy v průřezu „U 240x85x9,5 mm“. Pak se sestavila a přilepila schránka na klanice.
U nárazníků jsou zhotovené polomůstky. Na čelech vpravo je vždy stupačka. Pod nárazníkem je madlo pro spřahače. V každém rohu jsou háky pro tažné lano. Vůz Ptdo.
Do rámu vozu se přilepil základ pro přilepení tlakové brzdy. Dále bylo přidány, přestavovače, na polomůstky se přidají držáky návěstních světel, skříňky na staniční nálepky a popisové tabule.
Nejprve na bočnice se přidají uchycovací háky. Pak se vše stříkne základní a pak černou barvou Fošny se nabarví ručně. Přidají se vyrobené obtisky a model se lehce patinuje. ČSD Kbmps/Ptdo 21 54 342 4 408-8 + pásový traktor DT-54 a buldozer DT-75.
Nejprve jsem si vyrobil obtisky a aplikoval jsem je na vůz. Pak přišla lehká patina. Na univerzálním nakladači také bylo ještě hodně práce. Přidat do zadu dva tažné háky, přidat výfuk, hrdla od nádrží a udělat hydraulický rozvod pomocí potrubí a hadic zábradlí a madla. Patinovat, zasklít a přidělat na vůz. Ještě se musím opravit, univerzální nakladač UN 053.1 vyráběly „Závody Ťažkého Strojárstva n. p. DETVA. Plošinový vůz ČSD Kbmps (Ptdo) 21 54 342 5 364-1 + UN 053.1.
V šuplíku vždy po každé stavebnici něco zbude. Je škoda to vyhodit a nepoužít. Ze zbytků jsem sestavil kompresor. Zda to bude kompresor nebo elektrocentrála, tak to nechám na každém z Vás, co se každému bude hodit lépe do soupravy.
Přívěs na přepravu kabelové špulky. Zase část dílu je ze šuplíku a část se musela vyrobit. Zde je pak předpokládaná souprava, která se pak může naložit na železniční vagon.
Dostal jsem několik poznámek, že univerzální nakladač UN 053.1 nemohl být takhle naložen, že musí jít kabina dolu. Opak je pravdou. Zde je fotka ZŤS Detva v roce 1981- zdroj Tasr.