Lidičky, díky moc za reakce!
milan ferdián píše:Mezní hranice pro poloměry na dvojkolejné trati v TT jsou skutečně R353/R396.
Tušil jsem to... Takže budu muset asi opustit ideu, že bych ve skryťáku měl něco jako r310/r404 flexi. A taky sbohem, obloukové výhybky. Budu si muset smotat vlastní z flexi 15°, zřejmě r353/něco a r396/něco. Mimochodem, neumíte někdo spočítat, jaké ty větší poloměry z toho pak při dané srdcovce a pražcích vylezou? Do takových vod jsem se zatím nikdy nepouštěl, brr...
milan ferdián píše:Tvoje zmiňované vozy vypadají na trati jak zalomená pravítka.
To bohužel ano.
Jsem smířen s tím, že v VI. epoše (dětský provoz) budou jezdit skládací metry a v epoše IVa to s Y budu mít jen o málo lepší. Zatím se zbavuji nejhoršího - odstranil jsem výhybková esíčka ze zhlaví nádraží a to jediné esíčko v krajině bude s vloženou rovnou nebo s kouskem s velkými poloměry (zatím nevím co je lepší).
milan ferdián píše:Ujasni se nejdříve hloubku panelu 111,0 nebo 141,0 cm. Délka taky není oslnivá 185,0 cm. ... Kolejiště musí být přístupné z obou delších stran.
Je to ve skutečnosti lichoběžník přístupný jen z nejdelší strany. 111 je levá strana, 141 pravá. Vpředu je ještě 1 cm rezerva na nějaké plexi, takže půdorys je nepatrně větší. Upřesnil jsem podpis. Chtěl jsem se ptát jen na detaily a s celým kolejištěm nevylejzat dokud si to víc neujasním a nepokročím, ale asi to jinak nejde. Foto podpůrné konstrukce je tady:
https://sluftak.rajce.idnes.cz/Masinkarium milan ferdián píše:Existuje plánek kolejiště a to ve II.díl/12 Vinohrady/160,0 x 96,0/str.34,35.
Je to krásný a inspirativní plánek jako mnohé ferdiánovské, co jsem měl možnost vidět.
Jenže já mám problém - nechystám se na krásné ale
náhodné kolejiště (i když supr, je to Hlavák s jakousi možnou připomínkou bývalé z. Vinohrady! a Hrabovky), ale na
vzpomínkové. Má to být žst. Strančice a okolí, cca 1973. Základ provozu z té doby snad jednou bude čtyřčlánkový Delfín a Hydra (obé na Vindoboně), čtyřčlánkový Žabotlam nebo osobák v páře, táborský rychlík s párou nebo Brejlovcem se třemi Y, Štokr/Sergej, Bardotka nebo Bobina se štěrkem (Sas) nebo cementem (Raj) do místní vlečky na stavbu začátku dálnice, občas se protáhne velké uhlí se Štokrem/Sergejem, potom Mn nebo Hurvínek, Kredenc či malá pára do Posázaví. Ve stanici byla vždycky mašina pro mě naprosto ikonická - Čtyřkolák Dvojka z Vršovic jako postrk a záloha, později vystřídaná tuším Hektorem, Bangládou nebo něčím podobným. Jenže postrky se mi zřejmě zrealizovat nepodaří.
O kolejišti mám hrubou představu, ale nemám to ještě namalované a dořešené. Zkusím pak dát do placu rozpracovaný stav.
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.