Vřele doporučuji všem zájemcům o poválečnou část dějin ČSD, tj. epochy IIIa, IIIb, aby nahlédli sem
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4196055a do navazujících několika postů.
Až zase některý tovární výrobce vrhne na náš trh nějaký nový model kořistní parní lokomotivy (nebo i motoráku) DR s popisem ČSD, tak než se (jako obvykle) vyrojí dotazy, kde, kdy a jak ta která mašina u ČSD jezdila, vraťte se k tomu linku a znovu si zopakujte, že až na pár dávno známých a mnohokrát zde i jinde protřepávaných lokomotivních řad drtivá většina toho, čím nás němečtí tovární výrobci pro dané epochy oblažují, buď byla cca do r. 1948 vrácena původním železničním správám nebo u ČSD prostála jako sovětská kořist až 10 let v kopřivách, odkud šla po dohodě se SSSR nejpozději po r. 1955 rovnou do hutí jako šrot.
Ty výjimky jsou snad známé skoro všem:
555.0, 365.4, 455.2, 555.1, část 431.0, 413.096 - 0101, U 58.001, částečně a jen krátce 335.15, 377.05, 365.55, 537.05, 411.25, 523.15 - a to je zhruba všechno. Z motorů M 140.3 a některé rychlíkové jednotky, které ale nejsou moje parketa, tak je tu teď kvůli nedostatku času nechci vypisovat.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.