Tak hele (vopravdický modeláři si teď uložej dobrovolnýho bobříka mlčení...):
SN- vnoučata jsou i po několika letech provozu "poprděný" z toho, když jeden vlak zmizí v tunelu a za chvíli se v protisměru vynoří druhý. Nebo když odjedou ze stanice každý svým vlakem na různou stranu a v tunelu se vykřižují. Předpokládám, že tvůj syn nebude jiný. Z vlastní zkušenosti ti mohu doporučit v SN alespoň jednu kolej navíc.
Trojcestnými výhybkami se netrap. Každý centimetr navíc je dobrý.
Epochu na domácím kolejišti neřeš. Jak podotýká jeden místní guru - vždy se najde na skutečné železnici výjimka, která potvzuje, že i ty to máš správně. Když si budeš chtít provětrat třeba Pendolino, tak si maximálně zatahneš roletu na okně, aby tě nikdo neviděl...
Modrá lokálka byla původně samostatná dráha, která byla provozně oddělena od hlavní. Proto měla u svého kolejiště v hlavní stanici kusou kolej s jámou a vodním jeřábem. Teď jsou na ní odstaveny vozy pro víkendový provoz.
Nocovat jezdily lokomotivy do koncové stanice, kde byla remíza. Třeba i dvoumístná. Syn bude mít, co chtěl.
Časem přibyla v prodloužení objízdné koleje vpravo kusá kolej s manipulační plochou pro nakládku dřeva, řepy, uhlí, brambor apod. Občas se tam zatoulá Rajka s cementem, protože se v blízké vesnici staví sídliště.
Vedení modré trati bude chtít trochu "učesat". Nevést ji souběžně s hlavní stanicí. V jednom oblouku tunel, ve druhém zářez. Aby to bylo opticky trochu roztříštěné. Stejně tak koncová stanice.
V zelené části stanice bych určitě udělal ještě jednu průjezdnou kolej místo té kratší kusé. U té delší vlevo bych udělal rampu se skladištěm. Jinak bych levé zhlaví nechal jak je.
Krátkou kusou napravo bych posunul o jednu výhybku níže. Bude delší a nebude zasahovat do provozu dopravních kolejí.
Patnáct centimetrů mezi kolejemi ve stanici a vedením lokální trati trati je u Nka v reálu 24m. Tam se toho vejde.
HonzaM to má hezké, ale zapomněl dodat, že to má v samostatné místnosti (místnostech), kde kraluje sám.
EDIT:Jo, a stanice je daleko od obce. Vede k ní asfaltka zleva přes přejezd (nebo podjezdem), která končí u staniční budovy. Za ní je pak jen nezpevněná cesta k manipulační ploše plná výmolů a louží....