Ahoj všem.
Mám už třetím rokem (hrůza!) rozestavěné kolejiště Kameničky, na kterémžto si, doufám, zas přes Vánoce ulepím pár kousků fóliáží a podobně. A i když chci první dodělat Kameničky, už dlouho uvažuju o zimním minikolejišti. Původně jsem chtěl něco opravdu hodně minimalistického, jako třeba Žacléř, ale při procházení plánů mě hodně upoutal Milanův Kamýk.
Rozměr 85x70 už je fakt maximum, větší nechci, ale moc se mi líbí, co na takové ploše kolejišťko nabízí - hodně širé tratě, rozumné poloměry, SN pod viditelnou stanicí (těsně u hrany, takže jednoduchá obsluha) a možnost i nákladní dopravy, byť minimální.
Účelem je mít svůj vysněný kousek zimní lokálky, na kterém se pokochám M152/810 (+přívěs nebo 1 nákladní vůz) a občas i Rosničkou se dvěma, třemi vozy.
U staniční budovy by mohl být malý příruční sklad a na rozdíl od originálu by staniční budova měla být na vnitřní straně kolejiště - viz plánek.
Krajina bude jednoduchá - propustek nebo menší mostek v místě, kde je i originálně, zasněžené pole, pár opadaných listnatých stromků apod. Zkrátka abych si tam dokázal trochu představit jihomoravskou zasněženou lokálku, jak si ji pamatuji jako školou povinný (tunel oddělený od stanice jehličnatým lesem do toho nepočítám ), když už dneska je sníh na trati 255 vzácnost...
Kolejivo Tillig (i když nerad, ale ten Kuehní obloukový paskvil je k ničemu a WR/WL20 tam nenarvu) a výhybky v SN WR20 (aspoň tady ten Kuehn) kvůli rozměrům, aretaci, 20°úhlu...však víme
Můj plán je nechat uzrát plánek a do příštích Vánoc mít nahrubo krajinu, aby šlo pokládat koleje. Není kam spěchat.
Na co se chci zeptat:
1) Nivelita tratě. Originální plánek je příkřejší (vjezdové zhlaví je v +88, otázkou je, co tam vyjede), já jsem naplánoval vjezdové zhlaví v +66 a nula je uprostřed oblouku mezi tunelem a první výhybkou v SN (viz plánek výše), jedná se tedy o stoupání 4,5° v obloucích R335, 310, 300. Je to sjízdné pro 810+010 a Tilligovu T334+2 až 3 vozy?
Zkoušel jsem kdysi samotnou 810 (pojezd p. Bártka) na jedné Kuehn flexikoleji (66 cm) a v nějakém šíleném oblouku okolo R230 vyjela do výšky asi 4 cm úplně v pohodě...
2) Líbí se mi jednoduchost původního plánku, ale stejně hlodá červík s ještě jednou kusou kolejí pro pestřejší nákladní dopravu...jak se vám zdá tohle a tohle?