Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
HonzaM píše:Poučte neznalého - co je “rychlostník”? Možná nejsem sám kdo to neví.
Morris Zapp píše:zdenek:
Děkuji, právě jste podal skvělý důkaz o tom, jak hluboké to zmatení pojmů je.
Tak znovu:
- podle zabezpečovací teorie je rychlostní návěstní soustava všechno, co tu máme, neboť směrová byla opuštěna (a i v nejzapadlejší staničce, která má jenom vjezdy, se už nenávěstí vjezd odbočkou, nýbrž rychlost 40 a výstraha).
- podle zabezpečovací praxe je rychlostní soustava tehdy, když se při jízdách Z odbočky (opakuji Z odbočky, nikoliv DO odbočky) přisvěcuje dolní žlutá
- podle dopravní logiky je rychlostní návěstní soustava tehdy, když vlak při jízdě na jednosvětlovou návěst může jet traťovou rychlostí (povšimněte si laskavě platné praxe v uvádění značek ve sl. 2 TJŘ!)
Morris Zapp píše:Je potřeba se držet definice rychlostní návěstní soustavy tak, jak ji používá doprava (to je koneckonců ta samá, jak to vnímá i většina lidí zde).
A vezmu to od konce:
A. Stanice s nezávislými návěstidly: vjezdové návěstidlo nepředvěstí návěst odjezdového, takže na vjezdu "Volno" může být legálně následováno návěstí "Stůj" na odjezdu, která není nijak předvěstěna (prakticky je předvěstěna jízdním řádem: vlak pravidelně zastavující musí předpokládat Stůj, vlak pravidelně projíždějící předpokládá Volno, nebyl-li zastaven u vjezdu).
B. Stanice se závislými návěstidly bez rychlostní návěstní soustavy: vjezdové návěstidlo předvěstí návěst odjezdového, takže nemůže nastat stav, že na vjezdu je Volno a na odjezdu Stůj (neřešme teď cestová návěstidla apod.). Odjezdová návěstidla ale neřeší rychlost přes výhybky - strojvedoucí musí sám vědět, ze které koleje odjíždí a jaká rychlost je z ní povolena.
C. Stanice se závislými návěstidly s rychlostní návěstní soustavou: vjezdové návěstidlo opět předvěstí návěst odjezdového, navíc odjezdové řeší rychlost přes výhybky.
Příklad: mám jednoduchou stanici, postavím vjezd na hlavní kolej.
V případě A. bude na vjezdu "Volno", na odjezdu "Stůj".
V případech B. a C. bude na vjezdu "Výstraha", na odjezdu "Stůj".
Další příklad: zase jednoduchá stanice, postavím průjezd po vedlejší koleji. Traťová rychlost je vyšší, než je rychlost výhybek do odbočky.
V případech A a B bude na vjezdu "40 a Výstraha", na odjezdu "Volno".
V případě C. bude na vjezdu "40 a Výstraha", na odjezdu "40 a Volno".
teleke z tölökö píše:Morris: A co Smíchov, odjezd ze 6.SK na zelenou a svítící bílé R (jako Radotín), to mi moc rychlostní nepřipadá ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků