Takže první dojem takhle na dálku: Ideální vozidlo pro pidikolejiště à la Carl Arendt nebo pro krátkou vlečku na "normálním" kolejišti. Tzn. pro posun po rovině, kde nebude popojíždět víc než nějakého půl metru, s jedním nebo dvěma vozy.
(Navíc - jak je u tohoto výrobce zvykem - za cenu dle mého soudu celkem přijatelnou i pro dost hlubokou kapsu.)
No ale jak moc se to liší od skutečnosti? Vždyť si ji na vlečky většinou pořizovaly podniky, které neměly na bangli a na její provoz - nebo které neměly šanci dostat se do pořadí důležitosti plánovačů - v těch reálně socialistických dobách, kdy se celý slavný plánovaný průmysl vykašlal na výrobu malých posunovacích mašinek a nic jiného než bangle se v tuzemsku na vlečku do fabriky nedalo z tuzemské výroby sehnat... (Proto se tu tehdy také objevily rumunské malé faury nebo polské zastaly.)
Ještě zařazení do kontextu: Dovážely se ze SSSR v letech 1979 - 89, tj. v epoše IV, původně jako řada T 203.05, později 706.5. Celkem jich do ČSSR přišlo asi 55 (různé prameny se v údajích o počtu liší), z toho na Slovensko asi 21. (Soudruzi z NDR jich v té době nakoupili asi 180.) Dost jich bývalo k vidění na velkých silech. Pár jich jezdí ještě dneska. Přehled některých dosud existujících strojů a jejich dnešních majitelů (stav 06/2018):
706 502 provozní Šroubárny Kyjov
706 503 provozní Profil Pribovce
706 509 provozní Šroubárny Kyjov
706 511 neprovozní Slévárna Hronec
706 516 neprovozní Thrall Studénka (bývalá Vagonka)
706 521 provozní Cerea Ostroměř
706 529 provozní ZZN Dobroměřice
706 531 neprovozní PSHŽD Pardubice (spřízněná osoba)
706 544 neprovozní KPKV Brno
706 547 neprovozní ZZN Černovice
706 550 provozní ZZN Blovice
706 551 provozní Vagónka Česká Lípa
706 554 neprovozní Topvar Topolčany
(zdroj:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=3920250)
Z toho si můžete udělat představu o charakteru jejich skutečného provozu.
No a tento odkaz
http://zeleznice.biz/706.htmtřeba poslouží patinovačům...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.