od tabletrain » ned 24 lis, 2019 7:17 pm
Dnes som sa zase pobavil, ale to je asi moja blbosť. Chcel som vymeniť bandážované dvojkolia na 742 ( T435 - sú identické ) za nebandážované. Našiel som ich na nete za 2,2€/kus, tak som ich objednal - na každú mašinu jedno s tým, že to prehodím na jednu osku. Prd. Z osky nie je možné kolo demontovať, pretože oska je so zárezom pre kolo a je na pevno ( navždy) nalisovaná bez možnosti akejkoľvek demontáže bez deštrukcie. Keďže sú bandáže do kríža na mašine, je teda potrebné mať dvojkolia na jednu mašinu dve. Pasujú aj na T 435 aj na T 334, líšia sa len farbou. Nové dvojkolia majú z pohľadu masky podvozkov zaslepené diery osiek, inak sú identické. O tom, koľko vazelíny bolo vo všetkých mašinách od Tilliga nelogicky nagebrenej písať nebudem, otrepy po vstrekoch sa tu už riešili, ale ich umiestnenie a veľkosť ma aj tak prekvapili. Dvojkolia na foto v poradí: staré, nové, zničené:). Tam je vidieť osadenie kolies na osku, aj výsledok, ako to dopadne pri pokuse o demontáž z osky. Riešenie na osadenie je aj dôvod, prečo kolá hádžu na niektorých loko, takto technicky vyriešené osadenie na osku je veľmi náročné pre absolútnu presnosť bez možnosti nápravy po zistení chyby. Na druhej strane mi celkom nejde do hlavy, ak tu niekto píše, že je potrebné upraviť vzdialenosť kolies na náprave v prípade vykoľajovania. Z obrázku je jasne vidieť, aká je táto požiadavka blbosť. Kolá sa nedajú posunúť. Na oske je ešte patrný aj mnohohran ( skôr drážkovanie ) na vylúčenie možnosti pretáčania náprav voči oske.