radeksindy píše:Nejprve můj názor ke knize: Nedoporučuji. Po grafické stránce je to nepodařené dílo. Sice se autorům podařilo sehnat dost peněz na formát A4 v pevné vazbě, ale dopadlo to nedobře. U značné části plánové dokumentace je sice uveden jako zdroj sbírka autorů, ale autři ji do knihy jen nedbale ofotili (nažloutlé, jsou vidět ohyby výkresů, nesrovnané linie) a většina z nich skončila jako obdélníček 5 x 5 cm. Autoři nezvládli výběr fotografií, některé pěkné dobové fotky skončí na 1/8 stránky, jiné nic něříkající fotky zabírají zbytečně místo. Vzhledem k použitému fontu a počtu fotek na stránku jsou některé fotky stejně velké jako jejich popisky. Za 745 Kč málo muziky. Kdyby nebyla kniha v prodejně zabalená do igelitu, tak bych ji po zběžném prolistování odložil, ale nechal jsem se napálit. Text nijak nehodnotím, každý píše a strukturuje text jinak. Ve srovnání třeba s Martinem Navrátilem a jeho posledním počinem o chrudimských lokálkách to ale u mne neobstálo.
Keblov tam je
Díky, plánek je super. Pomohl mi.
Ke knížce: nechci pitvat toto vlákno, ale ono připravit podklady je docela drahá záležitost (z malé fotografie oskenovat slušnou velikost není levné, lidi za tuto práci si říkaj dost peněz). Ono otázkou je jaké podmínky měli k tvorbě knihy. Dnes profesionální kniha zaujímá též kritiky a jejich hodnocení. Sehnat co nějvětší okruh lidí se znalostí zrušené tratě v 70.letech v dnešní době není žřádná sranda. Kolik pamětníků ovládá internet a kolik ví o chystané knize?
Off topic: Ze svého oboru vím, že jedna kniha o naší práci vznikala 10 let a dnes spousta lidí ji kritizuje pro nedostatek informací a přitom to dělali profesoři a mistři v oboru....